Opslag

Collapse
No announcement yet.

PID problemer

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PID problemer

Hey
    Jeg er ved at installere et Auber PID system i min Silvia, men nu er jeg gået død i installationen, fordi \"the RTD temperature sensor\" i pakken ikke passer til Silviaen.
    Hvad gør jeg ?
    Det er indlysende at skrive til Auber og få dem til at sende en anden, men er der en nemmere løsning ?
    Kan delen fåes i DK ?

Her er min udgave af RTD sensoren:
    Mazzer Mini Electronic A
    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
    Gene Café kafferister
    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Re:PID problemer

Mazzer Mini Electronic A
    Gene Café kafferister
    Mypressi Twist

Comment

vil det sige at det er gevindet det er galt med
      Casadio Instantaneo

Comment

ja, det er gevindet.
        Det jeg skal bruge er en flad \"plade\" der skubbes ind under den løsnede skrue, der derefter strammes.
        Den der fulgte med er et gevind, der er for stort til \"hullet\"
        Fejlen er naturligvis min egen. Auber gør opmærksom på at PID systemet findes i en udgave både til \"ældre\" og nye Silvia maskiner.
        Mazzer Mini Electronic A
        Gene Café kafferister
        Mypressi Twist

Comment

er den du har til den nye eller den gamle?
          Casadio Instantaneo

Comment

det ved jeg ikke.. i hvert fald den forkerte..
            tænker på om man kan købe sådan noget i Brincks elektronik eller lignende ?
            Mazzer Mini Electronic A
            Gene Café kafferister
            Mypressi Twist

Comment

filip wrote:
              det ved jeg ikke.. i hvert fald den forkerte..
              tænker på om man kan købe sådan noget i Brincks elektronik eller lignende ?
              Ja, tag temperaturføleren i lommen og smut ned i Brinck og forelæg dem problematikken.

Uden at have specielt meget at have det i, postulerer jeg følgende: Det er sgu ikke så vigtigt hvordan temperaturføleren bliver sat fast på kedlen. Den vil altid give et forskudt billede af temperaturen, af forskellige årsager. Grunden til, at man bruger skruen ved termostaten er bare, at den er der, den kan sidde hvor det skal være (og det er også derfor du nok skal sætte din PID til 105 grader for at få 96 grader i koppen, eller hvad de præcise tal nu bliver.)

Comment

Ja, tag temperaturføleren i lommen og smut ned i Brinck og forelæg dem problematikken.
                jeg har været i Brincks Elektronik og de havde desværre ikke RSD føleren. De henviste til et firma RS(?) på Vibevej i KBH NV. De sælger kun for minimum 200kr, som vist også passer meget godt til den egentlige pris på føleren.

Uden at have specielt meget at have det i, postulerer jeg følgende: Det er sgu ikke så vigtigt hvordan temperaturføleren bliver sat fast på kedlen.
                Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, efter hvad jeg selv kan regne ud ved at kigge i maskinen..
                Men Auber, hvor jeg købte hele sættet, har tilbudt mig at sende den korrekte føler, hvis jeg sender den forkerte retur til dem. Så det gør jeg..
                Så er jeg også sikker på at få den rigtige..
                Jeg vil helst ikke ud i at købe noget, som måske/måske ikke passer.
                Jeg er ikke teknisk anlagt, så jeg stoler på Auber. Mere end på mig selv i det her tilfælde :side:

Imens har jeg købt en Handpresso for at få den daglige espresso
                Mazzer Mini Electronic A
                Gene Café kafferister
                Mypressi Twist

Comment

Efter 14 dage modtog jeg igår den rigtige RSD sensor og installerede den med det samme.
                  Jeg har i dag taget tid på hvor hurtigt maskinen varmer vandet i kedlen op. Ca 10 min !
                  Det er en del hurtigere end jeg havde regnet med, ifølge manualen ville det tage ca 45 min.

Spg:
                  Går det virkelig så hurtigt med at varme vandet op, eller er temp ikke stabil efter kun 10 min?

Filip
                  Mazzer Mini Electronic A
                  Gene Café kafferister
                  Mypressi Twist

Comment

Ja,
                    pga kedelstørrelsen går der ikke længerer før kedlen og vandet er varmt, men det samme gælder ikke for bryghovedet og PF. De er noget mere massive og det er deres varmekapacitans der gør at maskinen skal stå tændt ca ½ time med PF monteret. Hvis man flusher nogle gange går denne del hurtigere.
                    Man kan tydeligt se og smage forskel.
                    Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
                    Mazzer Mini electronic b
                    Genecafe
                    58 mm konveks Motta tamper

Comment

Working...
                    X