Opslag

Collapse
No announcement yet.

Skal maskinen være varm?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skal maskinen være varm?

Hej.

Jeg læste i en tråd herinde, noget om at man bør tænde sin maskine en halv times tid før man skal bruge den. Er der nogen som kan be/afkræfte dette? Og evt også uddybe det lidt?

Jeg har selv en Silvia, hvis det har nogen betydning.
    /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
    ... Og en ønskeseddel såå lang

Re:Skal maskinen være varm?

Det der formentligt menes i den tråd er vel bare at maskinen skal have et stykke tid før den opnår den rigtige brugstemperatur. Det kan tage en ½ time på nogle maskiner og længere tid på andre maskiner. Men tror nu egentligt at en ½ time passer meget godt til Miss Silvia.
    Astoria Sibilla
    Bestmax Filter
    Mazzer Major Electronic
    JURA X9

Comment

tyfon wrote:
      Det der formentligt menes i den tråd er vel bare at maskinen skal have et stykke tid før den opnår den rigtige brugstemperatur. Det kan tage en ½ time på nogle maskiner og længere tid på andre maskiner. Men tror nu egentligt at en ½ time passer meget godt til Miss Silvia.
      Men hvad menes så med \"rigtig brugstemperatur\" ? for keddelen er da varm efter et par minutter... Undskyld hvis jeg spørger dumt, men jeg er ikke helt med
      /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
      ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Det er rigtigt at maskinen skal tændes et stykke tid for brug, hvor lang tid afhænger af hvilken maskine der er tale om. Bare fordi vandet i kedlen er oppe i den rigtige temperatur, er resten af maskinen det ikke nødvendigvis, fx. rør og bryghovedet. Derfor er det en god ide at lade maskinen varme godt igennem inden brug, da varmen, som skulle bruges til at brygge, går tabt i de dele der endnu ikke er varme. Jeg tænder som regel min maskine om morgenen og lader den stå tændt hele dagen, jeg bruger den først når kopperne ovenpå maskinen har noget en acceptabel temperatur.

Man kan snyde lidt, ved fx at køre noget vand igennem bryghovedet og damp ud af steameren, for at varme den hurtigere op.

Mvh.
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Jeg har selv en silvia, og plejer at sige 45 min. før første bryg. Det er min erfaring at maskinen først her er rigtig gennemvarm.
          30 min er lige lidt nok, men kan gå i en snæver vending når koffein bare skal indenbords...
          Coff

Izzo Alex Duetto
          Ascaso I-mini
          Iroast2
          Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

En dobbelt Espresso i hånden, er bedre end to hænder i Espressoen !!!

Comment

Working...
          X