Opslag

Collapse
No announcement yet.

trykstabilitet på manometer

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• trykstabilitet på manometer

Hej. Har en ny Vibiemme DB PID, men er helt ny udi at lave espresso. Synes at trykket på manometeret står og varierer en hel del (mellem 4-9,8) selv om maskinen er blevet indstillet til 9,5 bar. Er nogen der kan svare mig på om trykket bør ligge stabilt omkring 9,5 når maskinen først er varm. Når jeg laver et shot falder trykket til under 5 og når ikke at komme op igen. Vil være super med lidt feedback herpå eller information om hvor jeg evt. kan læse mere om det. Vibiemmes manual er ikke ligefrem omfattende.

Re:trykstabilitet på manometer

Det tryk du snakker om er kun brygtrykket ... så den skulle gerne ramme 9bar et par sekunder inde i brygningen ... ikke unormalt at den er på 2-4bar når du ikke brygger.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Tak for svaret. Men er lidt interesseret i hvor meget af problemet, der kan henføres til mine manglende evner respektivt udstyret. Hvis jeg kører et dobbelt shot igennem med et bundløst portafilter, hvor bønnerne er kværnet til fineste formalingsgrad på en mazzer mini B\'er og der er tampet godt hårdt til opnår jeg stadig ikke et tryk på over 6 bar mens vandet bliver presset igennem (det skal samtidig siges, at det ikke ser kønt ud med den måde det sprøjter ud til siderne med det bundløse filter, så måske min tamping teknik mangler måske en helt del endnu). Når jeg backflusher opnår jeg et tryk på 9,5 bar efter ca. 10 sekunder.

Comment

Du skal nok have sat et manometer på dit gruppe hoved for at se om det indbygget manometer viser korrekt.

Men den forskel du nævner er meget voldsom. Mht strinteriet er i min bedste overbevisning et problem med hullerne i din kurv, et kaffekorn sætter sig i hullet og så strinter den ud til siden.
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

Comment

Hvad hvis du kører med blindfilter, hvad kommer du så op på ??
          Miss Silvia m. Manometer & PID
          Rocky SD
          Xpressivo Barista stamper
          Behmor 1600

Comment

Working...
          X