Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vand istedet for damp i Simonelli Oscar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vand istedet for damp i Simonelli Oscar

Hej

Jeg har et problem med min Simonelli Oscar og håber at I måske kan hjælpe.

Min Oscar har kørt uden problemer i de seneste 3 år, men nu kan jeg ikke længere steame mælk.

Når jeg tænder for steameren kommer der kun vand ud og næsten ingen damp. Dette resulterer i at mængden af mælk hurtigt bliver fordoblet med varmt vand og ingen skum...
    Jeg har prøvet at indstille på pressurestaten men det har ikke hjulpet.

Er der nogle der har en ide om hvad der kan være galt?

mvh

Jesper
    Simonelli Musica
    Simonelli Oscar
    Macap MC4
    I-roast 2

Re:Vand istedet for damp i Simonelli Oscar

Hej Jesper

Det lyder som om at du skal justere den \"probe\" stang der sidder på Oscar\'en nedaf,
    Hvis du taget låget af din maskine finder du en ledning der er forbundet til en metal stang der sidder ca. midt på kedlen. denne stang kan man løfte op eller trykke ned. Hvis stangen sidder for højt suger maskinen for megen vand ind i maskinen og man får derved ikke damp men vand ud af steamhanen. Så prøv at trykke den ned så ca.2 cm. metal er synligt og prøv at se hvad der sker.

Hilsen
    Lars
    Lars Mørch
    Risteriet KBH

Comment

Hvis den har kørt fint i 3 år, hælder jeg mere til at se efter et kalkproblem i kedlen, varmelegemet og på nivau-sensoren (førnævnte probe).
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

Comment

...eller defekt pressurestat.
        La Marzocco GS/3 AV
        Mahlkönig K30 Vario
        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
        La Pavoni Professional
        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
        BLOG

Comment

Problemet opstod kort efter at jeg havde afkalket maskinen, så der burde ikke være problemer med kalk.

Jeg vil prøve at justere på proben og se om det skulle løse problemet...
          Simonelli Musica
          Simonelli Oscar
          Macap MC4
          I-roast 2

Comment

Det kunne sagtens netop være afkalkningen der har forårsaget problemet. Ved afkalkning løsrives nogen gange små stykker kalk og på min Izzo Alex havde et lille stykke løsrevet kalk sat sig fast i magnetventilen for nogen måneder siden. Der kom kun vand ud af steameren og maskinen kunne ikke bygge trykket op til 9 bar under brygning.

Under kyndig telefonvejledning fra KaffeMekka-Niels fik jeg åbnet ventilen, fjernet kalk-stykket og problemet var løst!

APK
            La Marzocco GS/3
            Casadio Istantaneo
            Gene Café
            Aeropress
            Hario V60

Comment

Hej.
              Tak for hjælpen
              Jeg har justeret på proben og nu virker den igen. Jeg syntes dog ikke at det spiller lige så godt som før, så måske er der også et kalkproblem...
              Simonelli Musica
              Simonelli Oscar
              Macap MC4
              I-roast 2

Comment

Working...
              X