Opslag

Collapse
No announcement yet.

evt. køb af dual-boiler maskine

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• evt. køb af dual-boiler maskine

Hej. Jeg har en vbm super maskine, som jeg overvejer at skifte til en dual-boiler maskine. Er der nogen der ved hvilken en man skal vælge. Den behøver ikke nødvendigvis være med pid.. Kan ikke finde ud af om jr. er lidt for klein i det. (kan godt lide skummet mælk)
    Bezzera BZ10
    Electronic A - med display

Re:evt. køb af dual-boiler maskine

Hej Villads, der er flere DB maskiner på karkedet... Hvis du har mulighed for det, så tag et smut ud til KaffeMekka, der kann du se mange maskiner i udstillingen og høre Niels om hvilken maskine han ville anbefale og samtidig få en god pris på en. Jeg har en som du kan se i signaturen, men kiggede også efter en Alex Duetto, men den var for bred til den plads jeg har til maskinen. Duettoen, har en switch hvor du kan vælge om der skal være direkte vand eller vand fra tank.... ganske smart.

/wedoo
    LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Hej wedoo.
      Desværre er der lidt langt da jeg bor nær københavn. Har haft kig på duettoen, men synes bare at vbm er pænere. Tør man spørge hvad du endte med at købe? mvh
      Bezzera BZ10

Comment

Hvorfor vil du skifte til Dual boiler?

Jeg kan spørge på en anden måde. Er du sikker på du udnytter din domobar supers fulde potentiale?

Husk at hx maskiner også kan lave fantastisk kaffe. Jeg har selv en domobar super som jeg stadig bliver bedre til at udnytte. Derudover har jeg prøvet en nuova simonella appia.. Hx maskine... Den laver fantastisk kaffe
        Nuova Simonelli Appia
        Compak K10
        Gene roaster

Comment

Hej.
          Nej jeg tror faktisk ikke jeg formår at udnytte den ordentligt.
          Jeg rister selv min kaffe og synes det er meget forskelligartet det jeg får ud af det. Jeg vil gerne have en dual boiler for at være sikker på at få nøjagtig den samme bryggetemp hver gang. Så tror jeg at det er lidt lettere at forbedre mine evner som \"Barrister\" (tøhø)
          Bezzera BZ10

Comment

Jamen så kan jeg virkelig anbefale dig at købe et Erics Device. Det vil altså være den billigste løsning for at forbedre dine resultater. Når det går godt for mig så kan jeg holde shottet inden for 1g celsius udsving og det er altså målt før vandet når bryghovedet. For langt tid siden havde jeg et scace device på der viste at den er meget temperatur stabil. Jeg forventer jeg snart kan låne et igen. Hvis du har mulighed for det kan du komme ud og se hvordan jeg gør. Mvh. Jacob
            Nuova Simonelli Appia
            Compak K10
            Gene roaster

Comment

Men hvis du er 100% besluttet på en udskiftning så prøvede jeg en Nuova Appia hos Niels i Kaffemekka første gang jeg prøvede den lavede jeg den mest fantastiske espresso. Og det er altså også en HX maskine. men jeg er sikker på at du ude ved ham kan få lov at prøve de forskellige maskiner. Og han har vist også et scace device som i så kan prøve at smide på de forskellige maskiner
              Nuova Simonelli Appia
              Compak K10
              Gene roaster

Comment

Hej Villads, jeg købte en Vibiemme Domobar Super DB PID Electronic som også er en dual boiler maskine, denne blev købt efter en Isomac TEA HX maskine som jeg har været rigtig glad for. Eric´s device er et fint redska til at få en fornemmelse af temperaturen og selvom der er pid osv. på, så er det afgørende at dit bryghoved er stabilt i temperaturen... Der er rigtig mange parametre ind over, men med pid og db slipper du måske for at flushe alt for meget.

/wedoo
                LM GS/3 MP
                BestProtect Filter
                Compak K-10 Fresh
                Tools: espro/RB/Pullman
                Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Working...
                X