\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Aurelia\'en blev brugt til WBC sidste år og er en fremragende maskine.
Og det ved du?
Nu er det jo selvfølgelig altid lidt af en subjektiv vurdering...
LM vil altid være nummer 1 i min bog...
\\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
Tak for alle bud. Det kan være svært at vælge, da der jo findes et hav af producenter. Jeg er meget glad for Appiaen, dog er den vel stor i et alm. køkken.
Leder efter en maskine som er mindre men kan steame som Appiaen.
Hvis ens referenceramme kun strækker sig til en maskine er der vel ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag. Jeg har prøvet både Aurelia og LM Linea og LM GB5 og LM vinder klart. Desuden var det vist til WBC i år at den blev brugt.
Jeg ved ikke hvordan en Appia steamer, men er der ikke steampower nok i nogle af dualboiler maskinerne på markedet? Størrelsesmæssigt, hvordan er den så for stor? Den er vist ret høj ikke? For det er en GS3\'er jo ikke...
Mit drømmesetup er en GS/3 og en Robur E (som dog kunne være sjov at se mod en Casadio).
Muligvis er en Cyncra bedre, og der er jo også Speedster, men jeg synes at GS/3 vinder på størrelsen og prisen.
Hvad angår Aurelia, som uden tvivl er en fin maskine, så tror jeg ikke at man skal tage det at den er officiel WBC maskine som et udtryk for at særlige kvaliteter, men i højere grad et udtryk for, at at NS var villig til at betale mest for sponsoratet.
Men ellers har der også været en del aktivitet på Twitter om LMs nye maskine (har ikke kunne finde billeder, men de er et sted der ude), og Slayer virker også rigtig spændende (og navnet er jo fedt).
Mvh Morten
--------------------
Lelit Bianca
Mazzer Major Electronic
Mahlkönig Vario
Hario V60
Hario 3 kops Siphon
Hario Skerton
Hvad angår Aurelia, som uden tvivl er en fin maskine, så tror jeg ikke at man skal tage det at den er officiel WBC maskine som et udtryk for at særlige kvaliteter, men i højere grad et udtryk for, at at NS var villig til at betale mest for sponsoratet.
+1
Comment