Opslag

Collapse
No announcement yet.

Rengøring og afkalkning af Saeco Talea Touch

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rengøring og afkalkning af Saeco Talea Touch

Hej

Jeg ville lige høre, om der var nogen, der ville dele deres erfaringer m.h.t. afkalkning og rengøring af Talea Touch.

Jeg har endnu ikke afkalket den og kunne godt tænke mig at vide, hvad andre bruger til dette formål. Jeg kan læse i vejledningen, at man skal holde sig fra eddike og syrer, men jeg har derimod noget \"Borup lugtfri afkalker\" stående, er det sagen? Det skal lige siges, at Borups selvfølgelig er langt billigere end Saecos egen \"descaler\".

Jeg kan læse i vejledningen, at man kan få \'Saeco tablets\' til at rengøre de indvendige dele med, hvor tit \'plejer\' I at gøre det og findes der alternativer til disse tabletter?

Mvh
    Bob

Re:Rengøring og afkalkning af Saeco Talea Touch

BobBobsen wrote:
    Jeg kan læse i vejledningen, at man kan få \'Saeco tablets\' til at rengøre de indvendige dele med, hvor tit \'plejer\' I at gøre det og findes der alternativer til disse tabletter?

Mvh
    Bob
    Er det tabletter til grupperengøring du tænker på ? i så fald fås de f.eks. her ved ikke hvor meget billigere end de originale Saeco de er...
    /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
    ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Tak for dit hurtige svar.

Det er tabletter til rengøring af \'kaffefedt\' i brygenheden/bryghovedet, er det også det, som du det mener med grupperengøring?

Jeg havde kigget lidt efter priser i forvejen og fandt bl.a.: http://www.coffeetime.dk/shop/saeco-...tter-217p.html
      Det svarer til 4 kr. per rengøring, hvilket ikke er så meget.

Har du selv prøvet tabletterne, du henviser til?
      Hvis man skal bruge en tablet per gang, bliver det jo kun 80 øre per gang, det er jo superbilligt! Tabletterne vejer kun en 1/4 af hvad Saecos gør, så mon ikke man skal bruge nogle stykker til hver gang, og så bliver prisen jo næsten den samme.

Hvad siger du for resten til Borups afkalker?

Mvh
      Bob

Comment

Tabletterne du henviser til i dit link er til som der står at rense for kaffefedt & div. andet småsnavs, de dur ikke til afkalkning af maskinen. Den saeco model jeg selv har haft kører lystigt videre andetsteds og er altid blevet afkalket med en smule citronsyre i blandet vandet i tanken.
        Men mangler din maskine afkalkning? Såvidt jeg husker har deres maskiner en indbygget alarm der fortæller når den skal afkalkes.
        Astoria Sibilla
        Bestmax Filter
        Mazzer Major Electronic
        JURA X9

Comment

1. Jeg søger tabletter til: \"rengøring af \'kaffefedt\' i brygenheden/bryghovedet\".

2. Til afkalkning spørger jeg, om der er nogen kender til Borups, hvilket sikkert fungerer fint til formålet: at afkalke.
          Eller evt. andre billige produkter.

Og jo, min maskine har selv en funktion til at fortælle mig, hvornår den vil afkalkes, jeg vil bare gerne have udstyret i orden til når den dag oprinder.

Comment

Jeg har ingen anelse om hvad Borups Afkalkningsmiddel indeholder. Hvis det indeholder eddikesyre så lad være med at bruge det. Derfor foreslår jeg jo også Citronsyre som jo kan købes meget billigt hos fex. Matas.
            de tabletter kaffeagenterne sælger kan iøvrigt sagtens bruges..
            Astoria Sibilla
            Bestmax Filter
            Mazzer Major Electronic
            JURA X9

Comment

BobBobsen wrote:
              Tak for dit hurtige svar.

Det er tabletter til rengøring af \'kaffefedt\' i brygenheden/bryghovedet, er det også det, som du det mener med grupperengøring?

Jeg havde kigget lidt efter priser i forvejen og fandt bl.a.: http://www.coffeetime.dk/shop/saeco-...tter-217p.html
              Det svarer til 4 kr. per rengøring, hvilket ikke er så meget.

Har du selv prøvet tabletterne, du henviser til?
              Hvis man skal bruge en tablet per gang, bliver det jo kun 80 øre per gang, det er jo superbilligt! Tabletterne vejer kun en 1/4 af hvad Saecos gør, så mon ikke man skal bruge nogle stykker til hver gang, og så bliver prisen jo næsten den samme.

Hvad siger du for resten til Borups afkalker?

Mvh
              Bob
              JA det er det jeg mener med grupperengøring. Jeg bruger selv disse tabletter, men min maskine er dog ikke fuldautomatisk som de egentlig er beregnet til så vidt jeg har forstået -De kan dog sagtens bruges. Jeg er fint tilfreds med dem, og en pille passer fint med mængden af rengøringsmiddel til min maskine.

Jeg skal ikke kunne sige om de ikke egner sig så godt til din maskine, når du siger at de originale tabletter vejer fire gange så meget.

Til afkalkning af maskinen bruger jeg det her
              /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
              ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Jeg kan læse på bagsiden af Borups, at den indeholder netop citronsyre og glykolsyre og ikke andet.
                Nu skriver Saeco jo ligefrem, at man ikke skal bruge syre, så jeg er lidt betænkelig ved det.
                Jeg gad godt vide, hvad de syrefrie produkter indeholder, hvis de overhovedet er fri for syre.

Comment

Ok Ejlemos, det ender jo nok med at blive grupperens 100 tabletter.

M.h.t. afkalkeren vil jeg lede lidt videre og se hvad jeg ellers kan finde. Det virker jo ellers nemt i brevform.

Comment

Hej..

Det eneste jeg vil sige er, at lige netop kalk er Saeco\'s størrest fjende..
                    Hvis du køre kildevand, kan du til nøds nøjes med 1 gang om året.
                    Hvis du køre på vandhane vand, bør du gøre det mindst hver anden mdr..

Med det kendskab jeg har til saeco, ville jeg ihvertfald sørger for det er noget ordentligt du afkalker med..

Men om du kan bruge Borup\'s det ved jeg ikke..
                    Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                    Faema MD3000 Touch
                    Mahlkoenig Vario
                    Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Journey wrote:
                      Hej..

Det eneste jeg vil sige er, at lige netop kalk er Saeco\'s størrest fjende..
                      Hvis du køre kildevand, kan du til nøds nøjes med 1 gang om året.
                      Hvis du køre på vandhane vand, bør du gøre det mindst hver anden mdr..

Med det kendskab jeg har til saeco, ville jeg ihvertfald sørger for det er noget ordentligt du afkalker med..

Men om du kan bruge Borup\'s det ved jeg ikke..

Jeg bruger vand fra hanen, så derfor er jeg meget opmærksomhed på det.
                      Den har kørt et par måneder nu, så det er nok ved at være ved tiden.
                      Tak for tippet!

Comment

Working...
                      X