Opslag

Collapse
No announcement yet.

Jurs-Impressa S9 problemer!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jurs-Impressa S9 problemer!

Hej alle...

Mine svigerforældre har købt en Jura S9 maskine til sig selv i julegave og jeg er så blevet bedt om at gøre den klar og indstille den for dem. Det har dog voldt mig nogen problemer og lige nu kan jeg ikke komme videre.

Det starter fint op og vider \"coffee ready\", så trykker jeg på en af knapperne for at brygge en kop kaffe og den starter op, efter 2 sekunder viser den fejlmeldingen \"Tray Missing\", hvilket ifølge manualen betyder at drypbakken er taget ud eller ikke sidder rigtigt. Drypbakken sidder på plads ognår jeg trækker den ud registrerer den at den er på plads igen, brygger 2 sek og giver samme fejlmelding igen.
    Når maskinen står i \"Coffee Ready\" mode, kan jeg trække drypbakken ud, hvorefter den så viser \"Tray Missing\", når jeg sætter den på plads registrerer den det og melder igen Coffee Ready\"

Jeg har renset kontakterne på drypbakken og dem der sidder inde i maskinen med sprit.

Hvad er der galt???
    -Jeppe
    Til espresso:
    Izzo Vivi mkII m restrictors
    Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
    Hario V60
    OE Lido 2 håndkværn
    Chemex
    Diverse stempelkander

Re:Jurs-Impressa S9 problemer!

Hmm. Er det nøjagtig det samme der sker hver gang ? Har du tjekket kontakternes forbindelse ind til \"computer\"-enheden ? Har du prøvet at rykke/vrikke med drypbakken mens den brygger ?
    /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
    ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Det er nøjagtigt det samme der sker hver gang ligemet om det er thevand espresso eller alm kaffe der skal brygges. Jeg har prøvet at vrikke med bakken, ingen forskel...

Jeg har opdaget at hvis den får lov at stå i nogle minutter, så går den tilbage til \"coffee ready\", meget mærkeligt...

-Jeppe
      Til espresso:
      Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
      Hario V60
      OE Lido 2 håndkværn
      Chemex
      Diverse stempelkander

Comment

Det kunne tyde på at der er noget andet end drypbakken som trigger den fejl der... hvis maskinen er ny, tror jeg at jeg ville få den ind til forhandleren, så det kan blive kigget på under garantien...

Håber selvfølgelig du får løst problemet !
        /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
        ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Jeg tror også der er noget med computeren... Her til morgen prøvede vi igen og nu kører den uden fejlmelding! Meget mærkeligt... Den får en chance mere og hvis den brokker sig kommer den direkte tilbage til forhandleren. Det er sku meget nemmere med en Silvia man selv kan rode med...

Tak for svar.
          -Jeppe
          Til espresso:
          Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
          Hario V60
          OE Lido 2 håndkværn
          Chemex
          Diverse stempelkander

Comment

Hejsa. Vi har sådan en på arbejdet. Vi fik at vide at hvis de to metaldimser der sidder i den der tray bliver våde så kan den lave nogle sjove fejl. Så tror du ikke der har været fugt på dem eller på \"modtagerdelen\" på maskinen det ville jo give mening at det tørrede over natten ...
            Nuova Simonelli Appia
            Compak K10
            Gene roaster

Comment

Det lyder jo egentligt sandsynligt nok... Problemet er bare at den opfører sig mærkeligt igen efter 4 kopper kaffe. Den ryger tilbage til forhandleren, så må de tage stilling til hvad der skal ske!

Tak for hjælpen!
              Til espresso:
              Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
              Hario V60
              OE Lido 2 håndkværn
              Chemex
              Diverse stempelkander

Comment

Working...
              X