Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ascaso - ny spiller i Rancilio Silvia segmentet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ascaso - ny spiller i Rancilio Silvia segmentet

KaffeMekka\'s hjemmeside kan man nu se de nye Ascaso enkeltkedel maskiner som er blevet opdateret med 3-vejs ventiler og OPV (Over Pressure Valve). Alle har kedler i messing og især Ascaso Uno Steel PID ser ud til, med sin store brygkedel (325ml), bryghoved med 58mm filterholder og PID, at være en seriøs Silvia konkurrent.

(PS: Ovenstående er kun til information og jeg er ikke på nogen måde tilknyttet hverken KaffeMekka eller Ascaso.)
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Re:Ascaso - ny spiller i Rancilio Silvia segmentet

Så den godt den anden dag, med pid virker det som en ret lækkert maskine til prisen.

Men den er stadig 800 bobs dyrere end silviaen, så jeg tror ikke den vipper silvia sådan lige af pinden. Man skal huske på man også skal have alt det der dyre tilbehør uden om..

Glæder mig til at se et review af den herinde ....hint hint MoBak
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Hvis den på alle punkter matcher Silvia ville jeg sgu gerne give 800 kr ekstra for fabriksmonteret PID så man ikke selv skal ind og rode med det.
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Den virker sgu ikke helt tosset, tror den er kraftigt inspireret af PID\'ede Silviaer. Designet er også lidt mindre industrikøkken agtigt.

Comment

Skurken wrote:
          Hvis den på alle punkter matcher Silvia ville jeg sgu gerne give 800 kr ekstra for fabriksmonteret PID så man ikke selv skal ind og rode med det.
          Ja, men spørgsmålet er om du ville det første gang du købte maskine. Du skal tænke på at man tænker lidt anderledes før man bliver rigtigt bidt af det her skidt Det kan jo f.eks. ses på dem med flotte maskiner med skod-kværne...

Comment

Thumbs-up til den maskine. 800 kroner ekstra for fabriksmonteret PID. Det er helt ok i min bog.

Jeg spurgte på Wonderful Coffee messen, Rancilio folkene om det ikke var en idé, at lave en Rancilio PID som opgradering til Silvia, når så mange Silvia ejere endte med at opgradere med PID. De forstod mig ikke rigtig, og troede tilsyneladende, at jeg mente at maskinen skulle piddes fra start af, og mente at så ville maskinen blive lige så dyr som en Epoca.
            Mvh Morten

--------------------
            Lelit Bianca
            Mazzer Major Electronic
            Mahlkönig Vario
            Hario V60
            Hario 3 kops Siphon
            Hario Skerton

Comment

Jeg ved smag er subjektivt, men - er den ikke bare frygtelig grim:huh: ?

Comment

Jeg synes den er meget pæn. Måske lidt for meget Thansen blåt lys, men ellers holder den... jeg ville hellere have den stående end en af de der fuldforkromede...

Comment

Tjah, jeg synes nu egentlig den ser ok ud.
                  Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

JEg synes også den ser meget fint ud, men jeg synes dampventilen (den til at dreje på) er lidt flad derude på siden, men det kan da være det fungere fint i praksis.
                    Derudover håber jeg steamarmen kan gå ud over drypbakkens område.

Til sidst kunne jeg godt have tænkt mig at der var drypbakke over det hele, altså huller i bakken over det hele, og ikke kun i midten.

Comment

bss wrote:
                      JEg synes også den ser meget fint ud, men jeg synes dampventilen (den til at dreje på) er lidt flad derude på siden, men det kan da være det fungere fint i praksis.
                      Derudover håber jeg steamarmen kan gå ud over drypbakkens område.

Til sidst kunne jeg godt have tænkt mig at der var drypbakke over det hele, altså huller i bakken over det hele, og ikke kun i midten.

info. tag fra emofabrik

Steel serien leveres med Steam let steamer hoved + 3 huls steamer tip.

og skulle også steam og brygger sammer tide
                      1.Plads ved DM i Hjemmebarista 2011

ordbillde

Rancilio Epoca E1
                      Fiorenzato T80

Comment

dr.kaffeberg1 wrote:
                        info. tag fra emofabrik

Steel serien leveres med Steam let steamer hoved + 3 huls steamer tip.

og skulle også steam og brygger sammer tide
                        Steam let steamer er en steam tip med et lille hul så den trækker falsk luft. Det gør at den er god til at lave mælke(hav)skum :S
                        Modellen hvor man kan steame og brygge samtidig er Steel Duo som har en 325ml brygkedel men desværre Termoblok baseret steamsystem. Dvs at vand til damp løber igennem et sindigt rørsystem og bliver opvarmet til damp. Desværre ikke så effektivt som en decideret dampkedel.
                        La Marzocco GS/3 AV
                        Mahlkönig K30 Vario
                        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                        La Pavoni Professional
                        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                        BLOG

Comment

Kører nu med denne maskine, virker sgu meget gedigen. Skal lige gen-lære det hele igen, med ny maskine.

Det tager lidt tid før PID\'en stabiliserer ordentligt, i starten viser displayet højt og lavt men det er nok nærmere de fysiske loves skyld end PID\'ens..?

Steamer-tips er lidt hmm... Hvorfor 2 gizmo\'er (3-huls og \"let\" ting). Ingen af dem er gode til at lave whirlpool, det jeg har haft bedst resultat med so far er at køre uden nogen af dem monteret, resulterende i en lidt kort 1-huls tip...

Comment

Andre der har erfaringer med denne maskine?
                            Evt. fra folk, som også kender Rancilioen?
                            Mit kaffegrej
                            Hverdag: La Spaziale Mini Vivaldi II, Mazzer Major.
                            Hyggegrej: La Pavoni Professional 49mm, Porlex Mini.
                            Sort: Chemex 6 cup, Aeropress, stempelkander, Wilfa WSCG-2.
                            Reserve/udlån/(måske)til salg: Rancilio Silvia v3 m. PID.

Comment

Working...
                            X