Opslag

Collapse
No announcement yet.

Tre Spade med \"dårlig kondi\"

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tre Spade med \"dårlig kondi\"

Hej
    Jeg har problemer med at min maskine under brygning er begyndt at miste pusten - Starten af shottet går i normalt tempo, men det er som om at den pludselig bliver træt og det sidste af skuddet tager meget lang tid da der næsten ingen kaffe kommer ud.

Jeg har afmonteret kalkfilteret i den tro at det kunne være pga i luft i dette, men uden held - Jeg har desuden afkalket maskinen men også uden resultat

Nogle bud? Kan det være pumpen der er ved at stå af??? :dry:

Re:Tre Spade med \"dårlig kondi\"

Kan det være pumpen der er ved at være træt?
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Ville også gætte på pumpen da den i starten af brygningen laver fint tryk.

Er det en gammel maskine?
      Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Den vel omkring 1 år efterhånden - er blevet afkalket jævnligt

Er det svært at skifte pumpen?:huh:

Comment

Nej det er enormt nemt, men hvis den brummer og slangerne er tætte så er det næppe problemet. Ulka pumper er ekstremt sejlivede, men skal selvfølgelig ikke udelukkes.
          Har du renset \"showerscreen\"? Hvis det er stoppet til med kalk sååååå?
          Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
          Mazzer Mini electronic b
          Genecafe
          58 mm konveks Motta tamper

Comment

I såfald showerscreen er metaldelen hvor vandet kommer ud så jeg afkalket det og det ser fint rent ud - der skal sidde sort grums bagved, ikke?

Comment

Working...
            X