Opslag

Collapse
No announcement yet.

First impression report Izzo Vivi PID

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• First impression report Izzo Vivi PID

Så kom den hjem, 27,7 KG nice.

Den var pakket i enkelt emballage, men godt pakket ind i noget stød absorberende skum, den var også uden skader af nogen art.

Efter at have født min maskine (fjernet filmen på de blanke flader) blev der fyldt kildevand og kalk filter på! Her rejser min undren sig! Hvorfor lader man ikke vandtanken gå helt til top? Det er min 0,4 L spild? herefter undre det mig hvorfor man så kun har et lille bitte hul til påfyldning! Jeg skal vist ud og købe en lille tragt? Lige på dette punkt virket Silvia en smule mere smart skruet sammen. Da den skal stå under et overskab, valgte jeg at montere filt dupper under de fantastiske flotte nye ben med gummi bund, da den ikke var til at trække over bordet! Så nu glider den let, næsten for let.. Man bliver aldrig helt tilfreds :laugh:

Nå men lad os se på hvad der ellers var med i pakken!

2 filterhåndtag i professionel kvalitet, en med dobbelt spur, og en med enkelt! en 7g og en 14g filterkurv, begge almindelig af udseende!!! blænd filter til backflush og plastik tamperen!!!!

En manual til maskinen, på engelsk, Tysk og Italiensk... Det går nok, men en dansk ville være rar! Nogen der ved hvor man kan downloade en sådan?

Så er der en manual til PID det er en Cicar SSR!! På italiensk!!!!! Hurra, jeg må indrømme at mit italienske lader lidt tilbage af ønske!!! Nogen der har en sådan på engelsk eller dansk????

Nå men the beast bliver startet og den starteer med at fylde kedlen og PIDen starter op med at vise temp, den kører op til 123 grader og dette giver et tryk i kedlen på 1,4 bar. nu vil jeg snart trække de første skud!! Så vender jeg tilbage.

Ps.: Bestilte 500 gram bønner i samme moment, med i kassen var der 1 kg. TAK Til Niels fra Kaffe mekka!!!!

Jeg vender tilbage..

Henrik
    Henrik Palshøj

Re:First impression report Izzo Vivi PID

HenrikP wrote:
    Så er der en manual til PID det er en Cicar SSR!! På italiensk!!!!! Hurra, jeg må indrømme at mit italienske lader lidt tilbage af ønske!!! Nogen der har en sådan på engelsk eller dansk????
    Hehe! Det er så typisk for det italienske. De glemmer liiige at få de sidste detaljer på plads.

Men tillykke med maskinen. Jeg ser frem til at læse mere!
    Mvh Morten

--------------------
    Lelit Bianca
    Mazzer Major Electronic
    Mahlkönig Vario
    Hario V60
    Hario 3 kops Siphon
    Hario Skerton

Comment

Tillykke med maskineriet, Henrik.

Hvis du skal have oversat noget italiensk siger du bare til...
      Mvh. Ole

Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

Comment

HenrikP wrote:
        Ps.: Bestilte 500 gram bønner i samme moment, med i kassen var der 1 kg. TAK Til Niels fra Kaffe mekka!!!!
        Ja jeg jublet nok lige vel tideligt!!! Det var så grønne bønner men så er det godt at jeg havde noget så jeg kunne få skudt den ind
        Henrik Palshøj

Comment

Tillyke med den Henrik!

Det er altid en fornøjelse med nyt legetøj, problemet det næste par uger er bare at du ikke kan nå at drikke alt den espresso du brygger

God weekend

Mvh A
          Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Teløk med den, herligt med nyt legetøj....vedr. vand påfyldning brug da evt. en håndpumpe fra eks. anna-kande til vandtank, så er du fri for at flytte maskineriet når der skal fyldes vand på, koster omkring en 30-40kr. i byggemarkedet og fungere udemærket

/Wolff
            Fortid
            La Marzocco GS3
            Casadio Macinadosatore Istantaneo
            Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
            Reg Barber 58mm Anodized/Stål
            Pullman/Synesso ridgeless
            Bumper TS
            Motta Knockbox
            Nutid
            Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
            French Press-Bodum 4 cup

Comment

Nå nu har jeg haft mit nye barn i en uge, og trækker allerede nogle gode skud,det eneste der lige giver mig lidt problem er at steame. Men det bliver bedre fra gang til gang.

Den kommer fra fabrikkens side justeret til 123 grader C, det giver et eksakt tryk på lige omkring 1,2 bar, jeg læste efterfølgende på Bella Barista at de anbefalet 124-126 C, men da PID vejledningen var på italiensk var det meget svært at finde en måde at justere den på, Niels havde ellers lovet at sende mig en vejledning på engelsk, men det fik han aldrig gjort, og jeg fandt så en vejledning på Alex Duo PID pg det hjalp, så nu har jeg justeret den til 125C, det giver et tryk på 1,25 bar, så nu må vi se hvad ændringen bliver.

Har desværre ikke mulighed for at måle den eksakte temperatur. Så smagen må være min guide

Hilsen Henrik
              Henrik Palshøj

Comment

Hvordan er det så med den PID? Er det helt håbløst? Det håber jeg selvfølgelig ikke!

Hvor stort et udsving er der? Eller er din temperatur og dit tryk, sådan rimleig konstant?
                \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Under brygning har temperaturen i kedlen været konstant 123C og trykket har også været konstant, under steaming er det et temperatur og trykfald (naturligvis) typisk falder temp (på en lang steaming) 116C pg et trykfald til 0,25 ca. men lige så snart hanen bliver lukket vare det ca 5-8 sec så er trykket og temperaturen tilbage. Der er ingen støj eller kliken! når den er sat til 123C så ligger den klippe solidt på temperaturen, men sat til 125C så kan den godt ligge og svinge kortvarigt mellem 124 og 125.

Jeg flusher ca 5 sec før jeg trækker det første skud. men som sagt jeg er ikke sikker på hvad temperaturen er når vandet rammer pukken, men som en anden Yoda må jeg bare sige \"Trust the force\".. Så jeg prøver at smage mig frem.

Hilsen Henrik
                  Henrik Palshøj

Comment

HenrikP, fed maskine du har fået :-) Dejlig følelse at få trukket den folie af og få sat dyret til :-) Trial and error, eller Trust the force, det vil tage tid at skyde sig ind.

Lyder til du har klaret dig fint uden manualen... hehe, er det ikke sådan vi gør det! os xyére ;-)

/wedoo
                    LM GS/3 MP
                    BestProtect Filter
                    Compak K-10 Fresh
                    Tools: espro/RB/Pullman
                    Roaster: 800N Connoisseur

Comment

HEi like fornøyd? fikk min for ca 3 uker siden.
                      Den bruker mye vann! ?
                      måtte ta ut ca 4 dl vann når maskinen hadde stått en stund.

Så nå er ny duetto på tur til Norge!

Comment

Ja den bliver varm, men flusher den imens jeg tamper, det ser ud til at virke (5-10 sec) har ikke målt mængden, men burde måske.

Hvad havde du sat temperaturen til??

Tillykke med den nye, 3 uger, det var hurtigt du skiftet den ud

Hilsen Henrik
                        Henrik Palshøj

Comment

Så må du ønske dig et Erics device til jul HenrikP, så du kan få fuldstændig kontrol over dine flushes.
                          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Findes der egentlig en dansk importør eller skal man bare bestille den hjem fra US??
                            Henrik Palshøj

Comment

Temperaturet ble brukt på 123 grader, men når den ble flushet nok laget den flott kaffe!.
                              Ja 3 uker er raskt, men hadde lyst på full kontroll på brygge vannet, så derfor bytte.

Comment

Working...
                              X