Opslag

Collapse
No announcement yet.

Udvidelse af \"maskinparken\"?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Udvidelse af \"maskinparken\"?

Hej alle

Jeg er ny i faget, indtil videre er det \"kun\" blevet til stempelkaffe - men dog en aldeles god start
    Jeg var så heldig at kunne erhverve mig én af Sonnes fine Mazzere, så nu rykker det for at udvide med en
    rigtig espressomaskine.
    Jeg har bestemt mig for en \"ordentlig\" maskine fra start, da jeg kender mig selv, og véd, at jeg vil opgradere inden længe - det bliver for dyrt i sidste ende:S
    Min primære drik bliver cappucino (som jeg kan hælde i halsen dagen lang:woohoo: ), så jeg skal bruge damp - masser af damp!
    Jeg har luret lidt på ECM Giotto (flere til salg her på eBar), måske en Izzo, eller måske en Domobar.....hvad mener eksperterne? Måske noget helt fjerde?
    Målet er at få en kanon maskine, og så få lært håndværket, uden at skulle bekymre sig om (endnu) bedre udstyr - i lang tid fremover - ganske enkelt.
    Er jeg helt galt afmarcheret?
    Brasilia Portofino 2 gr. - pt. syg
    Mazzer Super Jolly med STOR hopper!
    Xpressivo Primo 58 mm
    Bodum stempel - godt brugt
    Moccamaster - endnu mere brugt

Re:Udvidelse af \"maskinparken\"?

Arndrup... super fed kværn du har fået dig og selvfølgelig skal du da have en god maskine som vil passe dig. Jeg kender godt følelsen af opgraditis som flere andre herinde... Mine bud vil være at gå efter en Vibiemme Dual Boiler med Pid, gerne en Electronic, jeg har haft sådan en og var meget glad for den... Den er så blevet skiftet ud med en Izzo Alex Duetto, som er et rent kraftværk af en maskine.

Mine erfaringer er også at maskinerne er meget op til ens temperament, dvs. at en rigtig fed maskine som jeg anbefaler eller som andre vil anbefale måske ikke helt vil spille for dig...

En Isomac TEA har jeg også kun gode erfaringer med, det er en HX maskine og du skal flushe den... men den er klippestabil.

Buddene er mange, men bedst af alt vil måske være at tage et smut ud omkring eks. vis KaffeMekka og se på maskinerne osv.. ??

/wedoo
    LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Hej Weedoo

Uuuhh....det er lige netop der jeg køber min kaffe, og jeg HAR været alle reolerne igennem - og så skyndt mig ud :blink: ....dér kan jeg slet ikke holde fokus
      Men med en masse gode råd i lommerne herfra kunne det måske lade sig gøre?! :laugh:
      Tak for bidraget.
      Xpressivo Primo 58 mm

Comment

Hej Arndrup.
        Ja kværnen behøver du nok ikke opgradere det næste stykke tid. Du siger at du gerne vil ha en ordentlig maskine men hvad er budgettet??

Hvis det er steampower du vil ha så har Oscar f.eks. rigeligt. Men jeg vil gerne opgradere min Oscar efter at ha leget med den i 2 år men har ikke pengene. Havde jeg vundet i Lotto idag var jeg nok røget på en La Spaziale S1 Vivaldi II. Ahh det passer ikke helt for så havde jeg nok sigtet lidt højere..
        Den ser i mine øjne piv fræk ud og det har også lidt at sige. Spørg Skurken han har en!

God jagt

Kasper
        Hjemme:
        ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
        La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
        Mazzer Robur E

Arbejde:
        ECM Michelangelo 2grp
        Mazzer Major

Comment

Ja, som Falckmanden siger ville det være en stor hjælp hvis du har et maks budget, så kan vi nemmere prøve at guide dig lidt i den rigtige retning.

Du skal helt sikkert have en HX eller Dual boiler hvis du primært er en Cappa-kinda-guy, men der er jo også vildt mange at vælge imellem, fra 6000 kr til 50.000 kr
          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Tak for alle rådene - det er et fantastisk forum!

Min plan var at gøre tingene omvendt, altså at tilpasse budgettet (nogenlunde!) efter valget af maskine Selvom det så tager tid at få de to ting til at spille sammen.
            6000 - det er nok et godt udgangspunkt, men står den rigtige maskine der, sååeee......:woohoo:
            En Oscar bliver det med al respekt ikke, jeg synes den er grim - jeg bliver ikke glad for den - undskyld alle Oscarbrugere:blush:
            La Spaziale....vi er fuldstændigt enige :woohoo: :woohoo: :woohoo: ....men nok lidt overkill, der skal jo også være lidt til bønner
            Xpressivo Primo 58 mm

Comment

Hva med den her Izzo Vivi til 6000? Der står godt nok ikke mange informationer om hvor gammel den er eller hvad stand, om den er stjålet eller.... alt muligt. Men mon ikke det er værd lige at ringe at høre?

Kasper
              Hjemme:
              Mazzer Robur E

Arbejde:
              ECM Michelangelo 2grp
              Mazzer Major

Comment

Det er en af de nye maskiner, med kugleled på Vand og damp!

Hørte ham, men han var så lang tid om at svare at jeg i mellemtiden købte en ny!!!

Sælger meddelte mig at den var 3 år gammel og han solgte den for sin mor da hun ikke havde plads til den længere, den har kørt på kildevand og der medfølger tamper.

Hilsen Henrik
                Henrik Palshøj

Comment

Jo, jeg så den godt, men ville da helst handle gennem eBar, ligesom med kværnen
                  Xpressivo Primo 58 mm

Comment

Lyder fornuftigt. Der kommer tit rigtig lækre maskiner til salg herinde.

Hvis du ikke vil have en Oscar og dit budget er omkring de 6000 kr, så vil en god brugt maskine umiddelbart også være det bedste valg. Der er ikke mange nye maskiner i den prisklasse der opfylder dit behov for masser af steam.
                    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Her er et ok bud på en maskine. Du kan jo prøve at byde lidt under og se hvad han siger til det.

Eller måske den her. Jeg mener at det er en hx maskine men det må andre vide.

Ellers så søg lidt rundt på \'\'køb og salg\'\' herinde og se om der er noget der tiltaler dig.

Kasper
                      Hjemme:
                      Mazzer Robur E

Arbejde:
                      ECM Michelangelo 2grp
                      Mazzer Major

Comment

Tak for henvisnigerne, og tro mig, jeg har været alle 14 til-salg-sider igennem indtil flere gange
                        I mellemtiden er jeg så blevet tilbudt Tyfons Grimac Ten Compact - en 2 gr. maskine, der efter sigende skulle kunne dække næsten ethvert behov!
                        At prisen samtidig er spiselig gør ikke tingene værre, men inden et evt. køb vil jeg da gerne lige spørge eksperterne i dette sublime forum - hvad mener I?
                        Det ligner en herremaskine - måske jeg skulle starte en lille café:P
                        Og så kunne det da være go\' stil, at servere cappucino, latte og espresso til alle, når juleflæsket har lagt sig tungt i maven d. 24.B)

Hov...glemte linket:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=63256244
                        Xpressivo Primo 58 mm

Comment

Hey, uden jeg kender den specifikke model eller maskine, så bare det at se den kunne friste mig Til en pris på 6k serviceret osv. så vil jeg ikke betænke mig på det, men hoppe ud i det...

/wedoo
                          LM GS/3 MP
                          BestProtect Filter
                          Compak K-10 Fresh
                          Tools: espro/RB/Pullman
                          Roaster: 800N Connoisseur

Comment

.....:woohoo:
                            Xpressivo Primo 58 mm

Comment

Hej Andrup

Jeg har en B.f.c la valentina elektronic jeg overvejer lidt og sælge for og prøve en dual boiler med direkte vand..

du kan læse lidt om den her..

http://www.1st-line.com/machines/hom...line/index.htm

http://www.home-barista.com/valentina-buyers-guide.html

http://www.coffeeguide.com/products/...ina-electronic

Du kan sende en pm hvis det kunne ha din interesse/ omkring maskinen:-)
                              Rancilio silvia v3
                              Mazzer Mini E
                              Mahlkönig K30 ES
                              Home Made Nockbox
                              dAncap/Diesel Mokkakande

Comment

Working...
                              X