Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ekstra pumpe

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ekstra pumpe

Hey guys!

Jeg har tænkt på at sætte en ekstra pumpe i min vibiemme domobar super. Man kan købe ekstra pumper i risteriet. Hvorfor? Jeg synes trykket stiger meget langsomt(det tager ca. 6 sek at nå 9 bar) tror i der er blads? Er der andet jeg bør overveje?

Det er kun i tanke-stadiet endnu, men det kunne givetvis give en bedre kop.

Hilsen Johan.
    Vibiemme domobar super
    Mazzer mini Electronic B (nero)
    Manufacture Bottomless PF
    Manufacture PF
    RegB stamber
    RegB Knock Box
    Den store stamberstand Risteriet

Re:Ekstra pumpe

Du bør overveje om den du har ikke er defekt, selvom der med vibrationspumpe er en langsommere opbygning af trykket, plus tiden hvor pre-infusionkammeret skal fyldes, lyder 6 sekunder lige i overkanten. Det kan også være du kværner lidt for fint, men det tror jeg nu umiddelbart ikke, da du ikke skriver noget om at det er svært at få noget kaffe ud.
    Det kan sagtens være kalk, så prøv i første omgang at afkalke pumpen, eller prøv at skille den ad.
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Hej Johan

Har selv en Domobar DB PID, men den tager sig også sin tid om at opbygge trykket, dette skyldes preinfusion, og er helt normalt, har du timer hvor lang tid du er om at lave et dobbeltshot?

Når jeg laver et dobbeltshot tager det ca 9 sekunder før espressoen løber, og omkring 26-27 at lave den.

Men det skulle jeg mene var helt normalt?!?

Andre der har andet at tilføje??

/A
      Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Bebeto wrote:
        Hej Johan

Har selv en Domobar DB PID, men den tager sig også sin tid om at opbygge trykket, dette skyldes preinfusion, og er helt normalt, har du timer hvor lang tid du er om at lave et dobbeltshot?

Når jeg laver et dobbeltshot tager det ca 9 sekunder før espressoen løber, og omkring 26-27 at lave den.

Men det skulle jeg mene var helt normalt?!?

Andre der har andet at tilføje??

/A
        Det lyder som om alt er som det skal være.
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Working...
        X