Opslag

Collapse
No announcement yet.

hvad skal der stå på mit køkkenbord

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hvad skal der stå på mit køkkenbord

Tja jeg havde uventede gæster her den anden aften, gæsterne var åbenbart meget kaffe interesseret, så da de gik valgte de at låne mit kaffe udstyr med hejm. Problemer var bare at de ikke var inviterede :angry:
    Så nu er der en masse plads på mit køkkenbord som venter på at blive fyldt med noget lækkert kaffe udstyr.
    De udstyr som nu ikke længere stå på mit bord er/var en Vibiemme Domobar og en Compak K3 Touch.
    Så er der nogen som har nogle go'e bud på hvad jeg skal bruge mine spare penge på??
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:hvad skal der stå på mit køkkenbord

Hmmm .. tjaaa .. ord som .. "baseballbat" ... "bjørnefælder" .... "elektriskstol" er lige de ideer der popper op ... må deres kaffe smage som en gammel karklud i al evighed. :angry:
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Forsikringen betaler vel??
      Mazzer Kony Electronic

Comment

Rigtigt surt!
        ...slået hjem eller start på en frisk - afhængig af hvordan man ser på detB)

Der vil helt sikkert være rigtig mange ideer blandt medlemmerne i dette forum. Der er vel forsikring inde i billedet så hva med at springe til en HX-maskine og en god kværn? Brugt eller nyt?
        Der er jo en BFC La Valentina til salg her i forum, hvilket er en rigtig god maskine. Compak K3 var vel en habil kværn men hvad med en La Cimbali Junior kværn ?:whistle:
        Hvis du vil se på nyt udstyr står verden jo åben:woohoo: og der er VBM Domobar Super, Izzo Vivi/Alex, BFC La Valentina og ECM maskinerne mine favoritter. På kværn-siden er jeg rigtigt god tilfreds med min La Cimbali Junior og Mazzer Super Jolly, men Compak, Macap og Mazzer jo rigtigt gode bud på kværne.
        La Marzocco GS/3 AV
        Mahlkönig K30 Vario
        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
        La Pavoni Professional
        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
        BLOG

Comment

Jeg vælger at se på det som en frisk start.
          Heldigvis dækker forsikringen, så den økonomiske side af sage bliver ikke noget problem.
          men jeg var egentlig også bare nysgerig efter at høre hvad i andre ville inversteer i hvis i skulle starte på en frisk og havde et budget på 12-15.000 kr.
          Men jeg må nu indrømme at jeg håber tyven får coffein chok og diarre :angry:

Post edited by: EPO, at: 2007/12/02 22:46
          Michael EPO Rasmussen

Comment

Så lang så godt, jeg har værret så heldig at min kære søster har lån mig sin Oscar (min gamle) indtil vidre (jeg er blevet ramt af en anfald af ubeslutsomhed :unsure: ), nu managler jeg bare en ordenlig kværn, men hvilken skal jeg købe.
            Jeg er interesseret i en kværn som er rimelig lydløs, nogen forslag?
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Har hørt at det skulle være en ok kværn ... :P

http://www.kaffemekka.dk/Default.asp...s&Item=403

ellers er Mazzer Mini en jeg har et godt øje til ...

Post edited by: ChrZacho, at: 2007/12/02 23:02

Lige en mere .. nogen der kender den??

http://www.risteriet.dk/produkter/Kv...Nero_sort.html

Post edited by: ChrZacho, at: 2007/12/02 23:05
              Mazzer Kony Electronic

Comment

Jeg kan virkelig anbefale en Casadio.

http://www.espressobar.dk/index.php?...61&catid=2
                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

ChrZacho wrote:
                  [quote]Har hørt at det skulle være en ok kværn ... :P

http://www.kaffemekka.dk/Default.asp...s&Item=403

ellers er Mazzer Mini en jeg har et godt øje til ...[quote]

Jeg har kigget på den, den er f... lækker, jeg fik en tilbudt fra tyskland til 9.500,- jeg ikke om det er en go' pris? :unsure:

ChrZacho wrote:
                  Lige en mere .. nogen der kender den??

http://www.risteriet.dk/produkter/Kv...Nero_sort.html<br><br>Post edited by: ChrZacho, at: 2007/12/02 23:05
                  Compak'enkender jeg serdeles godt, det var sådan en der gik hjemme fra
                  Det er en super fed kværn, men jeg vil gerne prøve noget nyt

Post edited by: EPO, at: 2007/12/03 07:47
                  Michael EPO Rasmussen

Comment

Kan du trække købet til efter d. 26. jan? Så får du jo rig mulighed for at se en masse kværne dér. Men det er jo godt nok længe at leve uden... :huh:

La Marzocco GS/3
                    Baratza Forté
                    Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                      Kan du trække købet til efter d. 26. jan? Så får du jo rig mulighed for at se en masse kværne dér. Men det er jo godt nok længe at leve uden... :huh:
                      Nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde, men jeg har da overvejet at vente til efter d. 26.
                      Min nabo har heldigvis en Macap stående så jeg kan få kværnet noget kaffe så jeg klare mig nok, men helt godt er det ikke.
                      Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
                        Nød lærer som bekendt nøgen kvinde at spinde, men jeg har da overvejet at vente til efter d. 26.
                        Min nabo har heldigvis en Macap stående så jeg kan få kværnet noget kaffe så jeg klare mig nok, men helt godt er det ikke.
                        Du skal jo (forhåbentlig) også leve med kværnen længe, så det er måske værd at vente, så du får taget den rigtige beslutning.

Så i øvrigt, at der er en 1 år gammel Mazzer Mini B til salg ovre på Coffea

La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter

Comment

Working...
                        X