Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vivaldi II eller Rancilio Epoca S1

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vivaldi II eller Rancilio Epoca S1

Jeg er virkelig også blevet hooked på La Spaziale Vivaldi II.
    Jeg er lidt bekymret over, om elektronikken holder.
    Som jeg har forstået det, så forhandles den ikke i DK.
    Men er det så muligt, at få den repareret her i DK, hvis uheldet er ude ?

Ellers går jeg også med lumske tanker om en Rancilio Epoca S1.
    Den kan ikke match Vivaldi II, men hvis det er lettere at få \"support\" og mere robust. Så skal det med i mine overvejelser.

Sidder der nogle i forum, som kan give et godt råd i dette spørgsmål ?

MVH

Adam

Re:Vivaldi II eller Rancilio Epoca S1

La Spaziale Vivaldi II

Comment

Det er en af de svære...
      Stellini.dk forhandler laSpaz til 14k pt. Så reparationer burde de vel også kunne klare...

Maskinerne som sådan vil jeg tro begge leverer en ganske god kop kaff\'

Om det så skal være en HX eller DB\'er er så nok mere en smagssag...

Go jagt, natten er ung...

Comment

Stellini er forhandler af La Spaz i DK og de står også for eventuelle garanti reperationer. Jeg har udelukkende fået god behandling hos dem i forbindelse med købet af min La Spaz.

Udover det kan jeg kun sige godt om maskinen. Jeg har haft den et stykke tid nu, men smiler stadig stort hver gang jeg bruger den.
        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Hej..

Vedrørende elektroniken i en La Spaziale, er det bare et enkelt print. Nok meget lig de andre maskiner med den mindste styring..
          Det er kapslet fuldstændigt ind i plastik, så det ikke får vand.
          Så ang holdbarheden på elektroniken, kan jeg kun sige jeg har hørt om problemer, hverken på www.s1cafe.com eller IRL.

Ang. service så har Stellini reservedele og kan klare alt service og support på La Spaziale.

Så som LSM sagde, er det nok en smagssag om man er til HX eller Dualboiler.
          Hilsen Johnny

Faema Legend S1
          Faema MD3000 Touch
          Mahlkoenig Vario
          Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Hvis prisen ikke betyder noget, tror jeg nu nok at jeg ville vælge La spaziale Fremfor Rancilio Epoca. Ikke hermed sagt at Epoca ikke er en Glimrende maskine, men La Spaziale har efter min mening lidt mere finesse og vel lidt større mulighed for finpudsning af shottet.
            Spaziale er dog også vel omkr. 3500 kr. dyrere end Epoca.
            Astoria Sibilla
            Bestmax Filter
            Mazzer Major Electronic
            JURA X9

Comment

Uden at have prøvet dem så ville jeg vælge Vivadi, da denne har flere finesser, dobbelt keddel, og et væld af muligheder for at lave et så ensartet resultat som muligt...

+ den er flottere
              + hurtigere oppe i drift, med to små kedler.

Men det er bare min mening, kun ud fra hvad jeg har læst mig til....

God jagt

Mvh B
              Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Én af de ting jeg godt kan lide ved La Spaz\'en er at fordi det er en DB så kan man slukke for den store steam keddel. Nu er en espressomaskine jo ikke ligefrem særlig klimavenlig, men hvis man ved at man kun skal drikke espresso, så er det da lækkert at man kan nøjes med at opvarme en halv liter vand.
                Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Tak for svarene.....

Jeg håber på at få mig én, Vivaldi her i løbet af foråret.
                  Efter at have se par klip og læst om den, så virker den som noget af det bedste man kan købe til semi-privat forbrug.

Jeg har personligt En \"Rancilio Silvia\", det er skam udemærket maskine.
                  Jeg synes man få helt fair latte/espresso.
                  Men den største svaghed er når man får kaffegæster, ( Hvilket er begyndt at ske noget ofte. ) og man så skal til at brygge 4-5-6 latte.
                  Det er større process på en silvia.
                  -Og man kan ikke steame mælken uden at holde pause og køre frisk vand igennem....

Så ved mindre Vivaldien er noget som ofte skal på værksted, så er det maskinen jeg vil satse på....
                  -Og jeg glæder mig allerede ved tanken.....

Comment

Jeg har så småt kørt tankerne i retning af en Vivaldi.

Det bliver så nok mini udgaven, grundet jeg ikke kan finde ekstra plads i køkkenet til separat vandtank.

Fandt i øvrigt denne udemærket video på youtube, som jeg gerne vil dele med jer.
                    http://www.youtube.com/watch?v=QZL0FQRLXn4

Synes de går teknikken godt igennem på de to maskiner Vivaldi II & Vivaldi II mini.

Jeg lærte i hvert tilfælde noget af den.

Comment

trinidad wrote:
                      Jeg har så småt kørt tankerne i retning af en Vivaldi.

Det bliver så nok mini udgaven, grundet jeg ikke kan finde ekstra plads i køkkenet til separat vandtank
                      Det er egentligt ikke specielt svært at sætte sådan en La Spaz på direkte vand
                      Måske kun et enkelt T-stykke, et vandstop og et Bestmax ell. Dva filter. Så er du kørende og slipper for i al fremtid at slæbe Kildevand hjem fra supermarkedet.
                      Astoria Sibilla
                      Bestmax Filter
                      Mazzer Major Electronic
                      JURA X9

Comment

Hej Trinidad.

Jeg forstår godt at du kigger på Vivaldi II\'eren... Jeg har selv et godt øje til den, og det er umiddelbart den maskine jeg drømmer om at opgradere til engang...

Til de Vivaldi II ejere og andre kendere som er herinde, har jeg lige en par supplerende spørgsmål. (håber ik det gør noget det bliver i din tråd, Trinidad)

-Er kedlerne PID regulerede ?
                        -Er der kun de to programmerbare knapper til at flushe med? altså ingen knap til \"frit\" at flushe med ?
                        -Gør filteret på 53mm nogen forskel fra de \"normale\" 58 mm? andet end selvfølgelig tamperstørrelse
                        -De 15/20 ampere indstillinger de f.eks. snakker om hos Seattle Coffee Gear, kan vel næsten ikke være mulige på den danske/europæiske udgave da vi jo normalt har 10 eller 13 ampere sikringer på 230V udtagene.
                        /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
                        ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Ejlemos wrote:
                          Hej Trinidad.

Jeg forstår godt at du kigger på Vivaldi II\'eren... Jeg har selv et godt øje til den, og det er umiddelbart den maskine jeg drømmer om at opgradere til engang...

Til de Vivaldi II ejere og andre kendere som er herinde, har jeg lige en par supplerende spørgsmål. (håber ik det gør noget det bliver i din tråd, Trinidad)

-Er kedlerne PID regulerede ?
                          -Er der kun de to programmerbare knapper til at flushe med? altså ingen knap til \"frit\" at flushe med ?
                          -Gør filteret på 53mm nogen forskel fra de \"normale\" 58 mm? andet end selvfølgelig tamperstørrelse
                          -De 15/20 ampere indstillinger de f.eks. snakker om hos Seattle Coffee Gear, kan vel næsten ikke være mulige på den danske/europæiske udgave da vi jo normalt har 10 eller 13 ampere sikringer på 230V udtagene.
                          Der er en fremragende gennemgang af maskinen på Bellebarista.

http://www.bellabarista.co.uk/pdf/La...oserlookv4.pdf
                          Astoria Sibilla
                          Bestmax Filter
                          Mazzer Major Electronic
                          JURA X9

Comment

tyfon wrote:
                            Der er en fremragende gennemgang af maskinen på Bellebarista.

http://www.bellabarista.co.uk/pdf/La...oserlookv4.pdf
                            Tak det var en super gennemgang
                            /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
                            ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Ja man bliver stærkt fristet til at skrive den på ønske listen!!!!
                              Henrik Palshøj

Comment

Working...
                              X