Opslag

Collapse
No announcement yet.

Rancilio Silvia 2008 / 2009 forskel

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rancilio Silvia 2008 / 2009 forskel

Hej.
    Jeg er ny inden for kaffe-brygning :-)
    Tænker at jeg vil købe mig en Rancilio Silvia maskine. I første omgang at jeg vil købe den fra ny - helst i en butik i københavn. Kan I give mig nogle tip om hvilke butikker der findes?
    Derudover har jeg netop set en annonce på nettet, en 2008 rancilio silvia + rocky 2008 til 4000 kr. Hvad siger I til den pris?
    Jeg kan endvidere ikke helt finde ud af om det er en dårlig ide at købe sådan en maskine brugt? samt finde frem til om 2008 modellen har en 2 eller 3 vejs ventil således at jeg kan fjerne bryg-håndtaget uden den sprutter? Dette er vel en god feature?
    Der er vist også noget med antallet af steamhuller er ændret fra 2008 til 2009, (fra 1 hul til 3 huller?) men kan ikke helt gennemskue, hvad det betyder og hvor stor en fordel det er?

(hvis I ellers har andre anbefalinger til en god maskine i samme pris niveau, må I meget gerne byde ind?)

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh.
    Vibiemme Domobar Super
    Rancilio Rocky
    I-roast 2

Re:Rancilio Silvia 2008 / 2009 forskel

Umidelbart ville jeg mene at 4000 er en god pris, du får næsten kværnen gratis!!!

Forskellen er at der er kommet en ny stam arm som er en no burn type med kugleled, og som du selv siger et andet steam tip med 3 huller, herudover er betjeningsgrebet til damp blevet forkromet, og håndtaget har fået et andet design.

Hvis man gerne vil have no burn arm på, så kan man købe en opgradering.. Jeg ville ikke være bange for en 08 model, det er mekanik. Enten virker det, eller også virker det ikke..

Begge modeller har 3 vejs ventil. Det er en super god maskine.

Hilsen Henrik

Ps.: Velkommen ombord
    Henrik Palshøj

Comment

Hej Henrik.
      Tak for svar.
      Er der noget jeg skal kigge efter på sådan en maskine, når jeg køber den brugt?
      Hvad er en no burn steam arm? og er det 2009 modellen der har 3 huller i steam tip og hvilken fordel har dette i forhold til blot et? Eller kan man blot udskifte den der steam tip, hvis det er?
      Vibiemme Domobar Super
      Rancilio Rocky
      I-roast 2

Comment

At den virker, den der vil sælge den må demonstrere at den virker, drypper der vand ud af den (det gør der normalt aldrig) den er super holdbar. Ser den velholdt ud, hvad har den kørt på af vand? Helst flaskevand eller vand der er afkalket med bitta kande, og evt kalkfilter!!! Kig op i gruppehovedet, ser det rent ud, hør hvor tit sælger har kemisk backflushed, det er ret simpelt teknik der er i sådan en maskine!

09 udgaven har 3 huller, 08 har 1 hul!

Antallet af huller er lidt en religion, nogen sværger til 3 huls steam tip, jeg var glad for det ene hul der var på min silvia, men jeg købte en 3 huls (kostet under 100 kr) men blev aldrig gode venner med den!

No burn, betyder normalt at damp røret er isoleret, således at det ikke bliver varmt på ydersiden!!!

Hilsen Henrik
        Henrik Palshøj

Comment

Mener altså ikke at steam armen på Silvia 2009 er no burn som standard?
          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Vis det er du købe 08 udgave så har jeg en 3 huller steam tip du kan få.

Et lille link til 3 huller tip

http://www.kaffe-agenterne.dk/produc...roducts_id=356
            1.Plads ved DM i Hjemmebarista 2011

ordbillde

Rancilio Epoca E1
            Fiorenzato T80

Comment

Skurken wrote:
              Mener altså ikke at steam armen på Silvia 2009 er no burn som standard?
              Du kan have ret, syntes bare jeg havde læst det et sted, men nu kan jeg ikke finde det, på hjemmesiderne skriver de blot \"professionel steamarm fra Rancilio’s pro maskiner\" :blush:

Du har helt ret det er ikke No Burn, et link til hvordan man upgrader en pre 09 til en 09, link

Hilsen Henrik
              Henrik Palshøj

Comment

Det er rigtigt Siliva 09 oprindeligt kom med en 3 huls steamtip, men det har de af uransagelige årsager ændret!
                Jeg snakkede med Niels hos KaffeMekka om det i december og han viste mig, at de havde skiftet tilbage 1 huls steamtip! Men tippen kan jo skiftes - så det skal vel ikke være afgørende. Men det er selvfølgeligt rart at vide.

Jeg har forøvrigt selv en silvia og jeg er RIGTIG glad for den

Comment

Jeg er også glad for min Silvia + rocky

Comment

Hej med jer :-)
                    Tak for råd. Der blev jeg lidt klogere.
                    Kan nu ikke helt finde ud af om skal købe den fra ny eller... Det er nok kun min egen pengepung, der kan afgøre det. Kan nu købe den for 3500, men da Silvia\'en skulle være til at købe brugt for omkring 2000 kr (har jeg hørt andre har købt den for brugt) kunne jeg så i stedet fx. købe kværnen ny.... Tja...

Er der andre kværne I kan anbefale?

Mvh.
                    Vibiemme Domobar Super
                    Rancilio Rocky
                    I-roast 2

Comment

En god billig kværn ... Ascaso iMini

Og hvis du har mulighed for selv at afhente .. så plejer man at få en \"go\" pris hos Niels
                      Administrator på EspressoBar
                      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                      Mazzer Kony Electronic

Comment

Hej Henrik.
                        Har et spørgsmål til et af dine svar. Hvor skal jeg se efter om der drupper vand ud?
                        Hilsen Asger
                        Vibiemme Domobar Super
                        Rancilio Rocky
                        I-roast 2

Comment

Hej Asger

Jeg har aldrig selv oplevet det, men hvis man gerne vil være 110% så kan man tage toppen af (4 stjerne skruer) og så betjene den, samtidig med man ser, ned i den.. Men hvis den er utæt vil der dryppe vand ud af bunden.. Jeg har dog ikke hørt at det er sket.. Slet ikke på en nyere maskine.. Så jeg tror ikke du skal være bekymret! Jeg købte min første maskine, som også var en Rancilio brugt, den gav aldrig problemer i det 1½ år jeg havde den!

Hilsen Henrik
                          Henrik Palshøj

Comment

Working...
                          X