Opslag

Collapse
No announcement yet.

Espresso-maskine butikker og maskinevalg.....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Espresso-maskine butikker og maskinevalg.....

Hej.
    Håber I kan hjælpe mig lidt mere på vej...
    Hvilke butikker ligger der i københavn til køb af espresso-maskiner?

Endnu et spørgsmål...: Hvad er skridtet op i forhold til en Rancilio Silvia?
    Hvad får jeg mere og hvilke kan I anbefale?

Hilsen Asger
    Vibiemme Domobar Super
    Rancilio Rocky
    I-roast 2

Re:Espresso-maskine butikker og maskinevalg.....

Risteriet Studiestræde 36 København K.

Kontra Coffee Dag Hammerskjolds Alle 36 København Ø (bemærk at de begger ligger i nr 36!!!!! Lugter jeg en sammensværgelse??)

Et trin op, vil jeg mene er en e61 maskine som f.eks. Vibiemme Domobar Hvad får du så mere? Du får e61 gruppehovedet som givere større temperatur stabilitet, lidt større kedel, et andet design, blanke overflader. pre infusion (det første vand der rammer puken kommer med lavt tryk, så puken unvidersig og sætter sig inden brygvandet med 8-9 bar rammer den).

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Comment

Risteriet kan jeg varmt anbefale, her får du en rigtig god service, og så er det muligt at drikke en lille kop derinde :cheer:

Et skridt op... Jamen som Henrik skriver kunne en Domobar være god, ellers ECM Classika... Meen det kommer jo også an på budget og forventninger til maskinen.

Men god jagt!
      Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

En trin op ?

Det afhænger vel egentlig hvilken slags espresso du går efter.
        Altså om i hovedsagelig drikker rene espresso eller om der også drikkes mange latte/capucino

Du kan naturligvis finde en maskine der uden problemer gør begge dele - men hvis det kun er rene espresso der drikkes er det måske overkill.

Grunden til mit spørgsmål er at hvis hovedparten er Latte/Capuchino så er det måske en HX eller dual-boiler maskine du skal kigge efter.
        Er det overvejende rene espresso kan du nøjes med en single-boiler - som stadig kan lave latte/capuchine, men bare ikke 6 stk efter hinanden.

Og de to typer maskintyper koster desværre ikke det samme - så jeg vil foreslå du afklarer hvad slags espresso du er, inden du skifter.

Hvorfor vil du skifte fra en Silvia - utilfreds eller har fået muligheden ?
        /Anders
        Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
        Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
        Hario Siphon
        HotTop 8828B
        Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Såvidt jeg kan forstå er asgerjazz stadig i processen at finde sin første maskine (ret mig hvis jeg tager fejl), så det der bliver sigtet til er (som jeg læser det) alternativer til Silviaen!! Men jeg kan tage fejl

Hilsen Henrik
          Henrik Palshøj

Comment

Hej.
            Ja, det er jo lige det med behovet, hvilket er svært når man ikke endnu ved hvor hooked man bliver... Men det er jo altså fedt at have noget lækkert udstyr fra start :-)
            Hvad med sådan noget som Izzo Vivi eller modeller fra Isomac?

Apropo ECM Classika kunne det være muligt at den er billigere i tyskland? Skal nemlig derned her om et par uger...?

Hilsen Asger
            Vibiemme Domobar Super
            Rancilio Rocky
            I-roast 2

Comment

Hej Alle.
              Hov, kom vist lige et par tråde bagud.... Tusind tak for respons og hjælpen. Det er virkelig fedt at komme ind her på forumet og I gider hjælpe med de evindelige \"hjælp til først maskinekøb\" spørgsmål... :-)
              Jo, det er på jagten efter første maskine :-)
              Jo, jeg drikker stort set espresso alene (min kæreste skal selvfølgelig have lov til at få sin latte og capuccino... :-) ) men derfor er en single boiler helt fint. Så, tja det drejer sig nok mest om, alternativer til silvia. Dertil er det vel både i forhold til? hvor kraftigt den kan steame, kvaliteten af espresso\'en naturligvis (og så lidt design... Synes måske ikke lige silvia\'en er den pæneste) Sidst nævnte er måske lidt dumt men den får jo ærepladsen i køkkenet, så man kan vel ligeså godt gøre det ordentligt fra starten af og få en man kan holde ud af se på... Samtidigt skal det måske siges her at den gerne må være forholdsvis kompakt! Puha, mange krav :-)

Tak. Hilsen Asger
              Vibiemme Domobar Super
              Rancilio Rocky
              I-roast 2

Comment

Det er super svært at hjælpe dig, specielt fordi du endnu ikke kender dine \"behov\" endnu, har skimmet nettet for Classika i Tyskland, men den ser ud til at blive ret dyr dernede, her ville jeg klart anbefale at tage en snak med Jesper inde i Risteriet . Men ellers er der jo et stort brugtmarkedet og her vil du nok ikke tabe helt så mange penge hvis du finder ud af at maskinen ikke passer dine behov..... Meeen så er der jo ofte ingen garanti.

Her var 2 maskiner jeg godt kunne leve med begge er HX og levere dermed damp samtidig med brygning:

http://www.dba.dk/espressomaskine-iz...i/id-64097268/

http://www.dba.dk/espressomaskine-be...x/id-63806366/
                Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Ja mulighederne er mange hvis pungen er dyb nok.

Men husk ikke at lade dig forhekse af krom og lir, husk at sætte penge af til en god kværn!!!!

Som mantraet er, Man kan brygge fantastisk kaffe på med en god kværn på en billig maskine, men det er temmlig svært den anden vej rundt
                  Henrik Palshøj

Comment

asgerjazz wrote:
                    Hej Alle.
                    Hov, kom vist lige et par tråde bagud.... Tusind tak for respons og hjælpen. Det er virkelig fedt at komme ind her på forumet og I gider hjælpe med de evindelige \"hjælp til først maskinekøb\" spørgsmål... :-)
                    Vi har jo alle være der på at tidspunkt!

Jo, det er på jagten efter første maskine :-)
                    Ja og man vil jo ikke købe katten i sækken og man ville helst købe en prof i første hug, for det ville være lækkert Jo tak kender det godt. Hvis man skal strø lidt malurt i kaffe koppen vil jeg sige, slå koldt vand i blodet (uh hvor var det let at sige), det er jo lidt surt at finde ud af at man syntes at det er lidt besværligt i det lange løb, når man lige vil have en kop kaffe, og så al den rengøring, så er det lidt sent når man har et hus alter til 50.000 kr stående i køkkenet!!!

Jo, jeg drikker stort set espresso alene (min kæreste skal selvfølgelig have lov til at få sin latte og capuccino... :-) ) men derfor er en single boiler helt fint. Så, tja det drejer sig nok mest om, alternativer til silvia.
                    Kvalitetsmæssigt når vi snakker et kedel maskiner, skal man ikke gå fejl af Silvia, hvis du søger på youtube (ikke at det alene er et kvalitets stempel) så er det ubetinget den maskine med flest videoer, og det er der jo en grund til, og hvis du ser her på forum, vil du opleve at rigtig mange har eller har haft en silvia, så man skal ikke kimse af dens evner til at lave god espresso!

, kvaliteten af espresso\'en naturligvis
                    Kvaliteten af espresso\'en handler nu mest om bønnens friskhed, kværnen, baristeren og sidst og mindst maskinen!!

(og så lidt design... Synes måske ikke lige silvia\'en er den pæneste) Sidst nævnte er måske lidt dumt men den får jo ærepladsen i køkkenet, så man kan vel ligeså godt gøre det ordentligt fra starten af og få en man kan holde ud af se på... Samtidigt skal det måske siges her at den gerne må være forholdsvis kompakt! Puha, mange krav :-)
                    Ha Ha ja hvem sagde det var let at købe en kaffemaskine
                    Henrik Palshøj

Comment

En GS3 ville jo være en oplagt begynder maskine :woohoo:

Spøg til side :silly:

Er der et budget til både kværn og espresso, eller havde du kun tænkt dig en espresso maskine ?
                      /Anders
                      Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
                      Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
                      Hario Siphon
                      HotTop 8828B
                      Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Gud ja, havde da helt glemt GS3\'eren :laugh:

Henrik er inde på noget af det rigtige... altså at tage det roligt og velovervejet.

Herinde er de fleste remt af opgratitis, og det er en dyr diagnose at få stillet
                        Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Hej Henrik!

Ja, det er jo lige det.... Men enhver gear-freak (som jeg måske jo nok selv er på andre områder :-) ) kender lige præcis til det dér med lige pludseligt at have \"investeret\" i et større alter inden for hvad det nu skulle være...!

Er sikker på at Silvia\'en vil dække mit dække behov som begynder og kunne frembringe en rigtig god kop, så resten er sgu nok bare sjov og ballade. Ihvert indtil jeg selv blir bedre til det med brygningen.

Kigger videre og giver besked, når jeg har \"investeret\"...

Hilsen Asger
                          Vibiemme Domobar Super
                          Rancilio Rocky
                          I-roast 2

Comment

Jo, altså vil helst have både kværn og espresso samtidigt, men hvis jeg nu vælger at købere en dyrere maskinen end silvia\'en, køber jeg måske kværnen lidt efter. Hvad er en GS3?
                            Vibiemme Domobar Super
                            Rancilio Rocky
                            I-roast 2

Comment

Forresten, havde lige endnu et spørgsmål:
                              Har set at rancilio laver 2 forskellige rocky kværne. Hvad er forskellen? De ligner hinanden meget men den ene er ligesom en udvidelse af den anden...
                              Vibiemme Domobar Super
                              Rancilio Rocky
                              I-roast 2

Comment

Working...
                              X