Opslag

Collapse
No announcement yet.

Fysisk lille espresso maskine.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fysisk lille espresso maskine.

Hvilken er den mindste(fysiske mål) espresso maskine der kan anbefales til shots?
    Min kone kan ikke lide store maskiner.
    Har set på en del. Problemet er at jeg gerne vil have en rigtig god kvalitets maskine og det ser ikke ud til at de bliver meget mindre en 30bX40hX45d. Dog virker Elektra maskinerne lidt mindre omend jeg ikke rigtig kender til kvaliteten på deres maskiner.
    Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Re:Fysisk lille espresso maskine.

Hey!

En manuel La Pavoni PLH Professoinal er en super lille maskine den kan ses her: http://www.pavonishop.com/lapavproflev.html

Den opfylder da krav til de fleste kvinder, den er flot og \"lille\"
    Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

La Pavoni maskiner er virkelig ikke særlig store.
      Jeg fik min hjem her den anden dag, og har lige nået (idag kl 17:30) at blive færdig med en lille tilbygning til the-køkkenet.

Et lille bord 40*60cm (det er faktisk et overskab med en bordplade) til at have espresso maskinen på - jeg tænke du måske kunne bruge det til at danne dig et indtryk af hvor lidt/meget plads der er brug for.

Jeg vil dog tilføje, at jeg i øjeblikket bruger den anden kværn til at male kaffen ned i en beholder, som jeg så bruges til Pavonien.

Der skal en kværn på - det sviner og er for bøvlet af bruge malet kaffe.

Men jeg mener ikke du kan have en maskine på mindre end 32*60 - og selv det er trangt. Der skal jo både være plads til stamper, måtte og knockbox.

Når nu det er helt færdigt, kommer der et billede i \"vis dit kaffesetup\"
      /Anders
      Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
      Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
      Hario Siphon
      HotTop 8828B
      Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

ndel wrote:
        Dog virker Elektra maskinerne lidt mindre omend jeg ikke rigtig kender til kvaliteten på deres maskiner.
        Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
        Jeg har en Elektra microcasa semiautomatica, det er ikke voldsom stor og kvaliteten er absolut i top!!
        Personligt syntes jeg det er en af de flotteste maskiner på marked, selv fruen, som ellers er maskien hader, syntes den er pan og har ike noget imod at have den stående.
        se evt:
        http://www.home-barista.com/elektra-...ca-review.html
        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Hej,

Nu kan jeg se du \"kun\" er ude efter shots - så derfor er mit svar måske overkill. Men jeg vil da anbefale dig at se på Dalla Corte Mini!

Jeg tror det er den absolut mindte dobbelt boiler maskine på markedet - så den kan også lave mælke drikke

Målene er 25.5cm bred * 39cm dyb * 35cm høj.

Du kan iøvrigt finde et review af den på Bella Barista - her:
          http://www.bellabarista.co.uk/pdf/Da...oserlookv2.pdf

Umiddelbart mener jeg ikke den forhandles af andre en Kontra Kaffe på Østerbro, men det kan tilgengæld også godt anbefales

/JBi

Comment

Hvad er der galt med en Silvia den har målene H34XB29XD23,5 cm.

Hilsen Henrik
            Henrik Palshøj

Comment

Hej igen. Tak for alle de gode råd.

Jeg tog ind til Kontra kaffe og købte en Ascaso Uno Steel PID
              http://www.kaffemekka.dk/default.asp...tails&Item=545

og en Mahlkönig Vario kværn
              http://www.kaffemekka.dk/default.asp...tails&Item=512

Jeg blev desuden skrevet op til en Dalla Corte Mini som de får på lager om en måned.

Har prøvet et par shots efter at have trimmet kværnen lidt og det er ganske gode shots der produceres. Virker dog som om maskinen hopper lidt i temperaturen. Men har dog kun prøvet den i en time. Skal nok lige læse brugsanvisningen i aften.

Tak igen

Comment

Wow!

Du har da givet den gas med indkøb :cheer:

Super fede valg, ville gerne selv have fingrene i en Dalla Corte Mini, se det er lir\'
                Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Working...
                X