Opslag

Collapse
No announcement yet.

Gs3 vs Vivaldi 2

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gs3 vs Vivaldi 2

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor La marzocco GS3 er dobbelt så dyr som en La Spaziale s1 Vivaldi 2?
    Ja jeg kan godt se at GS3 har 5 og 3 l kedler mens La spaz har 2,5 og 0,45 kedler hvilket sikkert gør GS3eren mere temp.stabil. Hvad får man for de 30.500 kr, altså 15.500 kr mere end La Spaz koster?

Er der nogen der har haft fingre i begge maskiner og tør gi et bud??

Kasper
    Hjemme:
    ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
    La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
    Mazzer Robur E

Arbejde:
    ECM Michelangelo 2grp
    Mazzer Major

Re:Gs3 vs Vivaldi 2

Undskyld jeg så forkert GS3 koster jo 38.125 hos Risteriet og det gør den 24.126 kr dyrere.

Det ændre dog ikke ved spørgsmålet.
    Hjemme:
    Mazzer Robur E

Arbejde:
    ECM Michelangelo 2grp
    Mazzer Major

Comment

LM er et legendarisk mærke, som rent mærke mæssigt er i en helt anden liga end La Spaziale. Man betaler for mærket og man betaler for det vildt flotte design. Det er ligesom med biler. Både en BMW og en Ferrari kan bringe dig fra A til B på rigtig lækker vis, men Ferrarien er bare noget helt specielt.

Det er i hvert fald sådan jeg ser det. Efter min mening er GS3\'eren set udelukkende ud fra smagen på den espresso den kan brygge, ikke pengene værd, men sådan er det jo bare med så mange ting.
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Ja det må nok være det.

Jeg kan se at den ikke er født med direkte vand, men at den har preinfusion! Hvordan dælan det?? Er det ikke vandtrykket fra vandværket man bruger til preinfusion?
        Hjemme:
        Mazzer Robur E

Arbejde:
        ECM Michelangelo 2grp
        Mazzer Major

Comment

GS3\'eren har så vidt jeg husker pumpedrevet pre-infusion...

Dalla Corte Mini har også preinfusion uden direkte vand, fordi kedlen er monteret over gruppen.
          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Falckmanden wrote:
            Ja det må nok være det.

Jeg kan se at den ikke er født med direkte vand, men at den har preinfusion! Hvordan dælan det?? Er det ikke vandtrykket fra vandværket man bruger til preinfusion?
            Gs3\'eren er født med direkte vand, den har bare også en tank til dem der ikke har mulighed for at køre med direkte vand
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Kunne være sjovt med en database over scace aflæsninger på de forskellige maskiner... Så kunne man jo se om gs3 er pengene værd.

Iøvrigt forstår jeg ikke hvorfor der ikke er mere hype om nuova simonelli appia. Prøvede en ude hos Niels. Første shot var et fantastisk shot....
              Nuova Simonelli Appia
              Compak K10
              Gene roaster

Comment

Synes nu også Appiaen er ok hypet. Der var da en helvedes masse skriveri på nettet om den da den var under udvikling. Helt sikkert en klasse maskine!
                Mvh. Anders

Comment

blade69 wrote:
                  Iøvrigt forstår jeg ikke hvorfor der ikke er mere hype om nuova simonelli appia. Prøvede en ude hos Niels. Første shot var et fantastisk shot....
                  Jeg har endnu ikke lavet et dårligt shot på Appiaen .. så det er bestemt en ræddig god maskine til en rimelig penge.
                  Administrator på EspressoBar
                  Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                  Mazzer Kony Electronic

Comment

Tvivler på GS3\'eren er mere overprissat end LaSpaz (avance i %)

Comment

hvilke komponenter er der da i gs3\'eren som skulle koste så meget mere end komponenterne i La spaz\'en?
                      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Det loster vel det samme og lave et La Marzocco eller et La Spaz badge, men sådan kan man i mine øjne ikke stille det op.
                        Efter 3-5 år er La Spassen bare en gammel udtrådt uinteressant husholdnings maskine hvorimod GS3\'eren i al evig fremtid stadig vil være en ældre La Marzocco espressomaskine værd/interessant at restaurer/holde vedlige.

Comment

Skurken wrote:
                          Efter min mening er GS3\'eren set udelukkende ud fra smagen på den espresso den kan brygge, ikke pengene værd, men sådan er det jo bare med så mange ting.
                          Jeg sætter sgu pris på en god kop kaffen! Mon du har valgt den rigtige hobby?

(jeg ved godt du mente i sammenligning med en billigere maskine, men det glemte du at skrive) :P :laugh:

Comment

Jacob wrote:
                            Efter 3-5 år er La Spassen bare en gammel udtrådt uinteressant husholdnings maskine hvorimod GS3\'eren i al evig fremtid stadig vil være en ældre La Marzocco espressomaskine værd/interessant at restaurer/holde vedlige.
                            Det kan man da kalde en påstand ..:silly:
                            Administrator på EspressoBar
                            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                            Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
                              Jacob wrote:
                              Det kan man da kalde en påstand ..:silly:
                              Hehe..

Jeg kan så lidt provokerende sige at en La Spaz ikke behøver og restaurers eller holdes igang efter kun 3-5 år.. Det skal en GS3 måske.. :blink: En la Spaziale kører bare videre og videre..

Men dermed også sagt at der ikke skal herske nogle tvivl om jeg ræddig gerne ville have en GS3 stående i køkkenet..
                              Det tror jeg da alle gerne ville.. Og der er da nok ingen tvivl om at det er en bedre maskine..

Men jeg er svært glad for min La Spaziale, og kan da have svært ved og se om min espresso skulle blive 3 gange bedre fordi jeg købte en GS3..

Jeg tror på pengene er givet bedre ud på en god kværn.
                              Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                              Faema MD3000 Touch
                              Mahlkoenig Vario
                              Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Working...
                              X