Opslag

Collapse
No announcement yet.

lever maskiner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• lever maskiner

Som der sikkert er nogen der har bmærket så er vi nogle (jeg nævner ingen navne) som leger lidt med tanken om at køben en lever maskine, men er der egentlig nogen der har nogler erfaringer med sådanne maskiner som de kunne tænke sig at dele med os andre
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:lever maskiner

For at være ærlig .. så det vist mest af alt "bling-bling" for kaffe-nørder.

Men smuk det er den da ...
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

do not underestimate the power of bling B)
      jeg er sikker på der er andre end os som har værret fristet, og jeg er også rimelig sikker på at der er andre end mig som ikke blot har ladet sig nøje med at kigge og det kunne være sjovt og høre hvilke erfaringer de har gjort sig. Det kunne ovenikøbet værre at der var nogel som ligefrem blev hængende og stadig bruger deres lever maskiner
      Michael EPO Rasmussen

Comment

Jeg har haft en gaggia factory i køkkenet fra 2000 til for en lille måneds tid siden

Som jeg nu har udskiftet med en hx maskine

Som udgangspunkt virker de ok...når man har lært baristahåndværket, da du jo selv generer trykket i håndtaget....

Crema på din espresso på en sådan maskine kræver FRISK kaffe, så rister du ikke selv, så glem alt om crema:S

Der hvor det største problem ligger med levermaksiner af den størrelse er den manglende temperaturstabilitet.

Og så det at de ikke kan backflushe:whistle: :whistle:

Vær også opmærksom på at din stamper hvis du allerede har en sådan nok ikke passer i en elektra den er så vidt jeg husker kun 49 mm i filterkurven

Det er dog rimeligt simpelt at skille dem ad for afkalkning og rengøring.
        Expobar Brewtus II
        Macap MC4 stepless
        Gaggia MDF
        Heartware Precision
        Izzo tamper custom made konveks 58,4mm

Comment

Jow .. syntes nu den test CoffeeGeek har skrevet dækker meget godt.

Det jeg bed mærke i var at den ikkke var så temperatur stabil, at de første 1-5 skud var ok .. man så blev temparturen for høj.

Men jeg sys osse at jeg læste at Elektraen i modsætning til Pavoni var fjederpåvirket ... jeg forstod det sår'n at man på elektraen skulle "spænde" fjedren med håndtaget og at fjedren ville så bestemme trykket, hvorimod Pavoni'en var trykket direkte afhænig af ens muskler.

Correct me if I'm wrong ...
          Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
            Jow .. syntes nu den test CoffeeGeek har skrevet dækker meget godt.

Det jeg bed mærke i var at den ikkke var så temperatur stabil, at de første 1-5 skud var ok .. man så blev temparturen for høj.

Men jeg sys osse at jeg læste at Elektraen i modsætning til Pavoni var fjederpåvirket ... jeg forstod det sår'n at man på elektraen skulle "spænde" fjedren med håndtaget og at fjedren ville så bestemme trykket, hvorimod Pavoni'en var trykket direkte afhænig af ens muskler.

Correct me if I'm wrong ...
            du har læst helt rigtigt Pavoni'en er 100% man-power, i modsætnig til Elektra'en som pruger fjeder kraft, man skal dog selv trække fjederen (håndtaget) ned til der begynder at komme kaffe ud af maskinen, der efter slipper man håndtaget som ved hjælp af fjederen klare resten, man kan altså sige at Elektraen er mere konstant end pavonien
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Nå-ja, det dr med fjederen er vist rigtig nok.

På de levermaskiner hvor atmen står opad i forhold til vandret er vistnok fjederpåvirkede....dem hvor det er omvendt (altså nedad)...der er de "faktor 40"..eller mangel på samme som bestemmer det hele
              Expobar Brewtus II
              Macap MC4 stepless
              Gaggia MDF
              Heartware Precision
              Izzo tamper custom made konveks 58,4mm

Comment

Smuk er den da bestemt!

Var der ikke en anden herinde, der også havde en lever maskine?

Synes der var billeder af det i setup tråden for et par måneder siden.

Black coffee rules...

Comment

Martin ... havde/har en ..

Post edited by: ChrZacho, at: 2007/12/05 22:28
                  Mazzer Kony Electronic

Comment

Working...
                  X