Opslag

Collapse
No announcement yet.

Montering af Eric\'s device i en Domobar Super

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Montering af Eric\'s device i en Domobar Super

Hej.
    Jeg skal til at montere et eric\'s device i min domobar super, men er lige i tvivl om et par ting... I manualen på erics hjemmeside, står der at afstanden der afgøre, hvorlangt \"stålstangen\" skal ind i gruppehovedet er lidt anderledes på vibiemme maskiner, men jeg kan ikke finde, hvad denne afstand netop skal være?
    Har I nogle råd? Eller monteringsvejledning på netop en domobar?
    HIlsen Asger
    Vibiemme Domobar Super
    Rancilio Rocky
    I-roast 2

Re:Montering af Eric\'s device i en Domobar Super

Jeg kan ikke lige på stående fod huske hvad afstanden skal være.

Men du kan sende en mail til Eric - han plejer at være flink til at svare hurtigt. Jeg kigger også lige i mine gamle mails og ser om jeg kan finde noget.
    Nuova Simonelli Appia
    Compak K10
    Gene roaster

Comment

This depth should be very satisfactory for the majority of machines with the possible exception of Vibiemme. These machines have a slightly larger grouphead and the machining angles are such that the proper probe protrusion is 1/4”.

som jeg ser det så skal den afstand han snakker om sættes til 1/4\" (går ud fra vi snakker amerikansk tomme - hvis der er noget der hedder det).

asgerjazz wrote:
      Hej.
      Jeg skal til at montere et eric\'s device i min domobar super, men er lige i tvivl om et par ting... I manualen på erics hjemmeside, står der at afstanden der afgøre, hvorlangt \"stålstangen\" skal ind i gruppehovedet er lidt anderledes på vibiemme maskiner, men jeg kan ikke finde, hvad denne afstand netop skal være?
      Har I nogle råd? Eller monteringsvejledning på netop en domobar?
      HIlsen Asger
      Nuova Simonelli Appia
      Compak K10
      Gene roaster

Comment

Hej.
        Ok, det prøver jeg.
        Synes ikke lige jeg finde nogle instruktions vejledninger på nettet - har du nogle / en på hånden?

Jeg har yderligere et spørgsmål:

- Der følger lidt forskelligt med af fittings til reservedel, men derudover er der 2 forskellige længder af den omtalte \"stålstang\", hvilket jeg ikke helt kan se formålet med. Hvilken en har du monteret? Jeg vil selvfølgelig helst have den korte monteret men her har jeg fået termometret monteret på den korte, men hvis jeg installere dette, hænger termometret så løst, da ledningen er for land i forhold til stålstang! Hvad kan jeg gøre ved det - klippe noget af ledningen af?
        Vibiemme Domobar Super
        Rancilio Rocky
        I-roast 2

Comment

hmmm.... Tror jeg fandt en løsning på det. Har rullet ledningen sammen oppe i huset hvor batteri og termometer sidder. Tror måske det kan blive nødvendigt at lode lidt da, det har svært ved at være der og ledningen ikke sidder super godt lodet fast.
          Tak for hjælpen. Hilsen Asger
          Vibiemme Domobar Super
          Rancilio Rocky
          I-roast 2

Comment

Hvordan køber man et Erics Device?
            Alex mkII
            Mazzer Super Jolly E homemade edition
            Gene
            Espro

Comment

JoE wrote:
              Hvordan køber man et Erics Device?
              LINK
              Administrator på EspressoBar
              Nuova Simonelli Appia 1.GR.
              Mazzer Kony Electronic

Comment

Så... Efter mit uheld (med at ødelægge temp. proben) får jeg en ny leveret i denne uge forhåbentlig! MEN... Denne gang vil jeg gerne være helt sikker på jeg ikke kommer til at lave samme fejl som før! Så I (eric device ejere :-) ) give en tilmelding på om det følgende er korrekt:

1) Har skruet den medfølgende skrue, hvorpå skal side i, ind i gruppehovedet.
                2) Har derpå sat stålstangen og skruet den del der skal slutte tæt i gruppehovedet i.
                ovenstående er jeg ret sikker på er korrekt og virkede (og sluttede tæt i den begrænsede periode sættet virkede, før jeg ødelagde termometret).
                Det næste er jeg dog mere usikker på:
                3) Nu sidder stålstang og jeg skal sænke temperatur-proben (ledningen) ned i stangen? Hvordan ved jeg hvor langt ledningerne skal ned?
                4) Nu sidder ledningerne jo fast i selve termometret (plastik-display) men dette display sidder blot løst på stangen! Er dette korrekt at det ikke skal sidde fast på nogen måde?

Hilsen Asger
                Vibiemme Domobar Super
                Rancilio Rocky
                I-roast 2

Comment

Working...
                X