Opslag

Collapse
No announcement yet.

Rancilio Miss Silvia Vs. Nuova Simonelli oscar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• thefufighter
    replied
    Re:Rancilio Miss Silvia Vs. Nuova Simonelli oscar

så er den bestilt:-) og det blev en Miss Silvia...
    jeg har en rancilio rocky kværn, så jeg regner ikke med jeg skal til at købe en kværn også....

Post edited by: thefufighter, at: 2007/12/11 07:21

Leave a comment:

• ordo.dk
    replied

Jeg er helt enig med de andre - Derudover leverer Silvia varmt vand til the, hvis du er til noget sådant - Det gør Oscar ikke. Men det ved jeg ikke om betyder noget - Hvis man skal lave the, bør man jo egentlig gøre det rigtigt også, altså med kogt vand fra en elkeddel

Jeg stod selv i samme dilemma som dig, og valgte at købe Oscar i et pakketilbud sammen med en trinløs Macap MC4 kværn... En ulempe ved denne kværn er, at selvom den godt kan kværne kaffe til stempelkande, er det i praksis alt for besværligt da man skal skrue og skrue og skrue for at få det groft - Og når du så skal lave espresso igen, skal du finde den gamle formalingsgrad som før hvilket godt kan tage nogle minutter og nogle spildte shots ;P Så jeg har en gammel bodum kværn til stempel...

Macap MC4 er i øvrigt helt fantastisk til prisen

Bare så du ikke misser min pointe: Jeg ville tage Oscar :-D

Leave a comment:

• klaus
    replied

Jeg ville købe Oscar'en, primært fordi den giver dig mulighed for at lave mælk samtidig med espresso. Men hvis du (stort set) kun vil lave espressoer kan du godt overveje at købe Silvia'en og bruge de 1.000 kroner du har sparet på en endnu bedre kværn. Har selv haft en Oscar og været meget tilfreds med den.

Leave a comment:

• MoBak
    replied

Det er et klassisk spørgsmål efterhånden

Det kommer an på dit behov. Silvia er en super maskine til prisen og der er en million gode råd at finde om den på nettet - og masser af brugere herinde, man kan spørge til råds hvis man får problemer med den. Det er klart en fordel.

Oscars fordel er, at det er en HX maskine, hvilket betyder at du kan steame mælk samtiding med at din espresso løber igennem. Du undgår altså ventetiden med at varme maskinen op når du skal steame og køle den ned bagefter inden du brugger den næste espresso. Jeg har selv om Vibiemme Domobar, som er af samme type som Silvia (enkeltkedel uden HX), og jeg har valgt at sige, at jeg ikke kan servere cappuccino, hvis der er mere end 4 der vil have. Det tager simpelthen for lang tid.

Så gør op med dig selv, hvilket behov du har. Hvis du brygger ren espresso uden mælk til, eller kun skal lave 1-4 cappuccino/latte af gangen ville jeg af de to tage en Silvia og ellers en Oscar.

EDIT: PS - Husk på, at dit behov kan ændre sig. Når du bliver dygtig og finder ud af hvor gode cappuccino'er du kan lave på sådan en maskine, bliver det måske din favoritdrik og du vil måske gerne kunne imponere og servicere alle dine gæster med dem. Men det er du nok selv bedst til at vurdere :laugh:

Post edited by: MoBak, at: 2007/12/10 14:11

Leave a comment:

• thefufighter
    started a topic Rancilio Miss Silvia Vs. Nuova Simonelli oscar

Rancilio Miss Silvia Vs. Nuova Simonelli oscar

hej alle..

jeg skal til bestille en espresso-maskine, og så vil jeg høre om hvilken af overstående, i ville købe, jeg er helt nybegynder med at lave esprosso..

jeg har stillet spørgsmålet i en anden tråd, men for ikke at "stjæle den tråd" laver jeg en ny..

på forhånd tak

Thomas
Working...
X