Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvor F...... er Vibiemme Domobar Junior?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor F...... er Vibiemme Domobar Junior?

Hey alle! Yep jeg er ny bruger herinde - efter at have læst en del indlæg osv herinde et stykke tid efterhånden!

Jeg skal til at købe mig en rigtig espresso maskine nu - min Krups synger på sidste vers Og det passer skide godt med at skattefar giver mig lidt penge tilbage..he he

Nå, men til sagen: Altså jeg har nu i godt og vel en måneds tid prøvet at finde ud af hvilken maskine jeg skal købe. Har både læst og set en masse videoer på en masse forskellige hjemmesider, og faldt pludselig over Risteriets Vibiemme Domobar Junior. Den er jeg sgu nok blevet lidt forelsket i...:silly:
    Umiddelbart en god double boiler maskine som ovenikøbet ikke fylder hele køkkenet (der skal jo ik så meget til når man bor i en 2 værelses københavner lejlighed..he he)
    Og så tilbyder Risteriet den endda til en rigtig favorabel pris.

MEN MEN MEN - det er simpelthen totalt umuligt at finde noget som helst om den på nettet nogle steder....der er hverken bruger anmeldelser, diskutioner, videoer eller noget som helst om den nogle steder...der findes f.eks kun en eneste video med den på youtube - og det er bare en kort video med en americano...en AMERICANO...hvad sker der også lige...:blink:

Er det en hemmelig maskine eller hvad sker der? Eller er det bare en dårlig maskine ingen gider at eje...?

Jeg forstår det virkelig ikke...???

Håber nogen herinde måske kan fortælle lidt om den og om den er værd at købe? :P

Re:Hvor F...... er Vibiemme Domobar Junior?

Hej Bjørnskov!

Prøv at kig lidt i de her tråde:
    link

link

Der er både argumenter for og imod.
    Jeg er selv en meget tilfreds ejer af Junior DB. Den har tjent mig i snart 10 måneder og jeg har ingen klager. Jeg havde en silvia før og det var super lækkert at tage skridtet op til en Dual boiler, især hvis du drikker mange mælkedrikke.

Selvfølgelige får du større kedel og dermed bedre temperaturstabilitet hvis du ofrer et par tusind mere og går efter de større modeller.
    Jeg har lige bestilt et eric\'s device, som skal hjælpe mig med at finde \"sweet spot\"

Jeg kan sagtens anbefale denne maskine, og især hvis de par tusind kroner man sparer, gør at man har råd til en ordenlig kværn.
    For det vil du opdage - hvis ikke du allerede har fundet ud af det her på forum- at kværnen er mindst ligeså vigtig som maskinen!

håber det gav lidt mere info. Skriv endelig igen hvis du har yderligere spørgsmål om junioren

mvh Jens
    Vibiemme Domobar Junior DB
    Mazzer Mini Electronic A

Comment

Hej Jens.

Tak for svar.
      Jeg blev sgu lige fanget i ca. en million artikler og anmeldelser af en masse forskellige maskiner på nettet....deriblandt også lidt om Junioren. Derfor den sene tilbagemelding :0)

Jeg besluttede mig for at købe en Expobar Leva 2 (dual boiler)....
      Rigtig fed maskine, men jeg har mistanke om at det er et ukurrant bryghoved der sidder på. Så jeg skal lige have fundet en der har sådan en maskine herinde, for at spørge lidt til det.

Jeg valgte til sidst Expobaren pga. PID og 2x1,5 ltr kedler :0)

Comment

Hej Jens,

Velkommen ombord

Det virker som en fin maskine, men hvad får dig til at tro at bryghovedet er ukurrant? Det ser da rigtigt ud og bliver på bella baristas hjemmeside også omtalt som E61?

Hilsen Henrik
        Henrik Palshøj

Comment

Bjørnskov wrote:
          Rigtig fed maskine, men jeg har mistanke om at det er et ukurrant bryghoved der sidder på. Så jeg skal lige have fundet en der har sådan en maskine herinde, for at spørge lidt til det.
          Alle E61 gruppehoveder er vel ret beset kloner af det oprindelige FAEMA E61 gruppehoved. Da der er ikke længere patent på, kan enhver producent vel i og for sig lave sig et og kalde det E61, hvilket jeg tror mange gør.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

Comment

Den maskine vil vi meget gerne høre mere om. Du er mig bekendt den første herinde der har købt den. Den har jo fået temmelig gode anmeldelser rundt omkring.

Skulle du få tid, så smid et billede i vis mig dit kaffesetup tråden.
            Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Smider lige en kopi af en PM jeg skrev til en anden bruger angående mit problem med maskinen (som desværre ikke kunne hjælpe da han var ved at flytte) :

PS: Laver også en ny tråd ang dette emne!!!

Jeg har selv lige købt sådan en maskine. Men jeg har en mistanke om at mit bryghoved er et ukorrekt eller modificeret E61 bryghoved...!
              Når jeg afmonterer bruse hovedet osv, så ligner det slet ikke de billeder jeg har set på nettet af andre E61 maskiner....skal lige siges at der hvor jeg købte den havde de bestilt dem hjem til brug med kaffe kapsuler. Men fik at vide de bare skulle afmontere kapsul systemet og så montere de \"originale\" dele i bryghovedet.
              Men da jeg fik den havde de glemt af afmontere en eller anden stor messing skive oppe i bryghovedet, så når jeg satte portafiltret i med kaffe, ramte brusehovedet kaffen så jeg slet ikke kunne få portafiltert på. Efter jeg fjernede den skive blev der meget bedre plads til kaffen. Men efter at have set billeder på nettet af E61 bryghoveder, kan jeg se at det slet ikke ligner det jeg har....?

Jeg har snakket med forhandleren, som henviste mig til deres tekniker. Han sagde at han bare ringede til fabrikanten og bestilte hvad der skulle bruges for at ombygge maskinen til alm kaffe i stedet for kapsuler. Og så monterede han ellers bare hvad han fik af dele.
              Så nu tænker jeg at det måske kan være Crem Internationals (Expobar) eget design eller special designet udgave af et E61 bryggruppe...!
              Har kigget rundt om på netet, men kan ikke finde noget om lige det emne nogen steder. hverken tekst eller billeder. Og ringede også selv til fabrikkens support afdeling i Sverige, men han kunne ikke helt forstå hvad det var jeg mente...selvom jeg prøvede at forklare det på både dansk og engelsk...
              Så fortsætter stadig min eftersøgning lidt inden jeg ringer tilbage til forhandleren med \"problemet\"
              Altså egentilg laver den ok espresso - men igan har jeg jo ikke noget reference punkt at sammenligne det med.
              Men brygmanometeret opfører sig lidt underligt i forhold til de videoer jeg har set på nettet.
              Inden brygning står det på ca 2 bar og når jeg brygger går der ca. 4 sek før den går op på ca. 6 bar og så går der yderligere ca. 6-8 sek før den går helt op på de 9-10 bar.....???
              Very strange....så uanset hvad henvender jeg mig nok til forhandleren...!

Måske jeg kunne få nogle af jer andre herinde til at sende nogle billeder af bryghovedet og de dele der sidder i oppe under brusehovedet.???
              Billeder af andre E-61 bryghoveder er også meget velkomne :silly:

Håber i kan hjælpe. :woohoo:
              Venlig hilsen
              Anders Bjørnskov

Billeder af mit Expobar bryghoved:

Comment

SORRYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!

DER GIK VIST LIDT GED I BILLEDERNE!!!

:0(

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Working...
                              X