Opslag

Collapse
No announcement yet.

Espressomaskiner med godt design?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Espressomaskiner med godt design?

Hej Holmer,

Velkommen til EspressoBar.

Jeg flytter lige dit spørgsmål til en ny tråd

Holmer wrote:
    Hej

Hvis nu man som Hjalles, broder elsker god kaffe men også er til det gode design, hvad har men så af valg ?
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Espressomaskiner med godt design?

Og så vil jeg da også gerne forsøge at svare med et par af mine egne erfaringer

Der er jo selvfølgelig forskel på, hvad man synes er god design. Min første espressomaskine var Ascaso Dream:

Det valg var stort set valgt ud fra, at min kæreste og jeg syntes godt om dens retrodesign. Jeg gik på CoffeeGeek og læste reviews og den fik ok anmeldelser. Den har dog sine begrænsninger - fx har den ingen 3-vejs ventil, så den kan ikke backflushes. Vi fik den dengng til 3.600 kr. hvilken jeg synes er en fair pris. De 5.500 den koster i dag, synes jeg er vanvittigt!

Min erfaring var, at da jeg blev grebet af espressoverdenen, ændrede min opfattelse af godt design sig også. Nu ville jeg hellere have det klassiske italienske udseende og blev derfor vild med Vibiemme Domobar:

I sådan en maskine (som koster ca det samme som en Dream, får du det klassiske E61 bryghoved som kan backflushes og hvor du kan indstille temperatur og tryk. Og jeg elsker udseendet af det store fritsidden forkromede bryghoved.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Her er endnu en god grund til hvorfor man ikke skal købe en Kitchenaid espressomaskine - DET ER EN GAGGIA!!!!

Indeni det fine karoseri er alle delene fra en betydeligt billigere Gaggia Baby - Baby'en kan anskaffes for ca. Kr. 3.000,- så spild ikke pengene på en fancy skinende maskine som er en får i ulveklæder. Det råd gælder vist generelt til alle der overvejer at købe en espressomaskine i et stormagasin eller indretningsbutik. Hvis ekspedienterne ikke ved noget om maskinerne så hold jer langt væk....
      Et hjerte der banker for espresso...... og med al den koffein så banker det hurtigt!

Comment

Som de siger i Hifiklubben: man skal ikke købe hifi efter udseendet! :-) Men nu har jeg altså selv købt et anlæg, hvor jeg synes det ville passe fint ind i min stue, så deeet...
        Jeg tror næsten at hvilken som helst god espressomaskine vil passe godt ind i et køkken. jo mere nørdet = mere seriøst og professionelt. Francis Francis er jo flottte maskiner, men mere design end noget andet og bestemt ikke anbefalelsesværdigt. Tænk over at kværnen fylder næsten lige så meget som maskinen og er mindt lige så vigtig.
        Klaus Thomsen
        World Barista Champion 2006
        Kig ind på vores Blog her
        The Coffee Collective

Comment

Working...
        X