Opslag

Collapse
No announcement yet.

Nuova Simonelli Oscar Vs. Vibiemme Domobar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nuova Simonelli Oscar Vs. Vibiemme Domobar

Hej

Tja, så blev forviringen total, verden var simpel jeg skulle jo bare have en Kitchen Aid, men !!!

Har læst lidt herinde og fundet ud af at det skulle jeg ikke :-)

Har også set lidt på de omtalte tilbud og fundet to interessante, men hvilket tilbud er bedst. Man spare jo langt mere på Domobar end på Oscar, men går man på kompromi med ved at vælge den billige Oscar ??

Latte forbrug 3-4 dagligt og så til venner/familien når de kikker forbi. Tea vand koger fruen selv. så det er ikke et most.
    Mvh Martin Rosenberg

Hellere god kaffe, end dårlig sex...men hellere dårlig sex end ingen....

Re:Nuova Simonelli Oscar Vs. Vibiemme Domobar

Der er to store forskelle på Oscar og Domobar.

1. Design: Domobaren er en væsentligt flotterer maskine udført i stål end Oscar'en som er i plastik ... om man kan lide det er jo en smagsag.

2. Funktion: Oscar'en er en HX maskine dvs at du kan skumme mælk og brygge kaffe samtidig. Med Domobar'en skal du brygge kaffen, tænde for kedlen for at skabe damptryk til at skumme mælk med, dvs at hvis du skal lave flere kaffe skal kedlen ned i temperatur inden man kan lave et nyt skud kaffe.

Personligt ville jeg nok forsøge at finde de ekstra penge til at få en Domobar Super (HX).

Har du overvejet at købe brugt?? Det er min opfattelse at hvis man har lidt tålmodighed kan man faktisk gøre et godt kup ... http://www.espressobar.dk/index.php?...56&catid=2 ... men helt så heldig skal man nok ikke satse på ... inch:

Post edited by: ChrZacho, at: 2007/12/15 19:46

Fandt denne her på DBA .. http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=52880676 ... en absolut god maskine til at starte ud med.

Post edited by: ChrZacho, at: 2007/12/15 19:51
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

jeg er forhændværende ejer at både en Oscar og en Dombar,
      dog noget ufrivillig i Dombar'ens tilfælde, da den gik hjemme
      fra en dag jeg ikke var hjemme :angry:
      Mens jeg går og fundere over hvad jeg nu skal købe af udstyr
      har jeg lånt min egen gamle oscar og jeg må sige det er et
      glædeligt gensyn.
      Dombar'en er en super fed maskine, specielt hvis man primært
      drikker ren espresso, men hvis man primært drikker mælke drikke
      så må jeg nok anbefael oscaren frem for dombar'en. Jeg ved godt
      at mange vil sige at en E61 maskine er klar bedre osv. osv.
      Men det ændre stadig ikke på at Oscar'en er en super fed maskine,
      og sådan som jeg læser dine behov så vil jeg mene den er det bedste
      valg.
      Jeg mener også at kunne huske at ha' læst et sted at
      Selveste Klus T har hygget sig med en Oscar i sin spæde espresso
      barndom, så det er nok ikke det værste sted at starte.

Post edited by: EPO, at: 2007/12/16 08:07
      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Ja, jeg må sige at Oscar'en er et virkelig godt køb. Jeg ved mange står af på at den er af plastic, men personligt synes jeg det har været fedt. Lidt ala 2001 Space Odysse og passede godt i mit køkken dengang. Men det er en smagssag.
        Jeg ville aldrig drømme om at bruge vand fra en espressomaskine til the. Det har jeg for meget respekt for the til at ville gøre, da det aldrig vil være 'godt' vand rent smagsmæssigt.
        Jeg vil anbefale dig Oscar'en.
        Klaus Thomsen
        World Barista Champion 2006
        Kig ind på vores Blog her
        The Coffee Collective

Comment

klaus wrote:
          Lidt ala 2001 Space Odysse og passede godt i mit køkken dengang.
          LOL .. det sgu den bedste beskrivelse jeg har hørt til dato, du tænker vel på der hvor han mødes med de russiske kollegaer ... iøvrigt en god film.

Jeg ville aldrig drømme om at bruge vand fra en espressomaskine til the. Det har jeg for meget respekt for the til at ville gøre, da det aldrig vil være 'godt' vand rent smagsmæssigt.
          Hvad er nu det for noget?? Godt vand til te? Hvad mener du, at vandet i kedlen ikke er frisk.
          Mazzer Kony Electronic

Comment

klaus wrote:
            Det er muligt at det skulle være i en ny tråd, med det gad jeg da godt at vide hvorfor?? :blush:
            Hvis vandet er godt nok til espresso så er det vel også godt nok til the :unsure:
            Nu brikker jeg æsten aldrig the så for mig er det en rent teoretisk spørgsmål, men interessant alligevel
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Jeg synes det kunne være interessant at vide noget om temt. stabiliteten.

Vi er jo alle opdraget med, at jo bedre temp. stabilitet, des bedre og at de 4 kg. messing i E61 er svær at slå der.

På min Silvia sidder der ikke 4 kg. messing, men jeg synes faktisk den er ret stabil alligevel, og man kan godt brænde fingrene på bryghovedet (har jeg prøvet). Med en PID skulle det kunne gøres endnu bedre (Journey kan sikkert fortælle om forskellen på PID og ikke PID).

Men hvad med Oscar'en? Hvordan klarer den sig der?

Black coffee rules...

Comment

Søren Wolder wrote:
                Jeg synes det kunne være interessant at vide noget om temt. stabiliteten.

Vi er jo alle opdraget med, at jo bedre temp. stabilitet, des bedre og at de 4 kg. messing i E61 er svær at slå der.

På min Silvia sidder der ikke 4 kg. messing, men jeg synes faktisk den er ret stabil alligevel, og man kan godt brænde fingrene på bryghovedet (har jeg prøvet). Med en PID skulle det kunne gøres endnu bedre (Journey kan sikkert fortælle om forskellen på PID og ikke PID).

Men hvad med Oscar'en? Hvordan klarer den sig der?
                Mener at have læst at den har en konstruktion som E61 ... uden at værre et ægte E61
                Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
                  Mener at have læst at den har en konstruktion som E61 ... uden at værre et ægte E61[/quote]

det har jeg også læst, jeg er dog ikke sikker på at det passer. Men jeg kan ud fra egen erfaring sige at jeg syntes Oscar'en virker lige så stabil som Dombar'en, så det kan da godt være at der er noget om det
                  Michael EPO Rasmussen

Comment

ok - det lyder da faktisk ret spændende!

Jeg tjekkede lige deres hjemmeside, men synes ikke jeg kan se noget om det.

Black coffee rules...

Comment

Nu har jeg lige gransket min hukommelse (og fortaget en enkelt tlf opkald) Misforståelsen om at Oscar skulle værre en skabs E61 maskine er opstået fordig chriscoffee, ved en fejl for nogle år side kom til at skrive det på deres hjemmeside, der har derfor været en række anmeldelser, primært amerikanske, på bla. på coffeegeek og andre steder som har skrevet at Oscar er en E61.
                      Men som jeg har skrevet før så mener jeg ikke at det ændre på det faktum at Oscar'en er en super maskien.
                      Michael EPO Rasmussen

Comment

Working...
                      X