Opslag

Collapse
No announcement yet.

Cipelletti C500

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Cipelletti C500

Hej alle.

Er der nogen der kan udtale sig (positivt eller negativt) om en Cipelletti C500 som begyndermaskine?

Jeg er fuldstændig klar over at det ikke er en Vibiemme Domobar Super, men som en første maskine kunne mindre vel også gøre det. Spørgsmålet er blot om en Cipelletti C500 er en ulv i fåreklæder (læs: noget billigt skidt pakket ind i lidt rustfrit stål), eller om det rettere er en rimelig maskine til en billig penge?

- Hobzon
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Cipelletti C500

Både KaffeMekka og Kaffeagenterne siger god for den ... så mon ikke den er ok for de penge.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Hejsa..

Du kan evt. kigge lidt her:

Jeg har også været lidt lun på den, men bl.a. det at den ikke har trevejs ventil, så man skal vente på at trykket går af, og det at der er mega meget info tilgængeligt om Miss Silvia, har gjort at jeg sparer lidt mere op, og køber mig en Miss Silvia :-)

mvh

Hjalle
      Miss Silvia m. Manometer & PID
      Rocky SD
      Xpressivo Barista stamper
      Behmor 1600

Comment

Jeg tror at Hjalle mener du skal kigge her:

Administator på espressobar
        Izzo Alex Duetto
        Toper Cafemino
        Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
        Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Efter at have snakket lidt med Niels hos http://www.kaffemekka.dk/, kom jeg frem til den konklusion at en Rancilio Silvia nok også var det bedste valg for mig - så den er der afsendt en ordre på her til aften. Nu håber jeg bare den kommer frem inden jul, så den kan komme under træet :-)

Jeg er totalt nybegynder indenfor kaffe, jeg er aldrig nået længere end en Senseo-maskine (ja grin bare) - så det skal blive spændende at se hvad det kan blive til med en Silvia.

Kender jeg mig selv ret (og det burde jeg gøre), så er det nok ikke den sidste maskine jeg køber - næste gang bliver det sikkert HX eller Dual Boilers... men jeg synes bare ikke jeg kunne retfærdiggøre den større investering. Når jeg som første maskine køber en Silvia er jeg allerede længere ude end jeg egentlig havde tænkt mig, men man skal jo starte et sted, og hvis dette blive så godt som jeg håber (og med en Senseo-maskine på køkkenbordet, så skal det nok blive en DEL bedre), er jeg sikker på jeg ikke vil fortryde at have gået lidt udover mit oprindelige budget.

Jeg har dog en ven, der så absolut IKKE vil investere mere end 2.000,- så måske han ender med at købe en Cipelletti C500.

- Hobzon
          Østerbro

La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Hej Hobzon,

Velkommen til EspressoBar

Og tillykke med dit køb. Jeg er sikker på du bliver glad for sådan en Silvia.

Hvad med en kværn? Har du sådan én eller har du gjort dig nogle overvejelser i dén retning?
            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Fornuftigt valg.

Jeg startede også med en Senseo, "opgraderede" til en Krups, efter 3mdr blev den skiftet ud med en Silvia. Du kan roligt glæde dig, Silvia er en fantastisk maskine.

Det tager lidt tid at kunne tumle hende ordenligt, men når man har fået taget på hende kommer der helt sikkert rigtig mange gode espresso oplevelser ud jeres venskab.

Mht HX, så blev min Silvia skiftet ud med en Izzo Alex efter 6mdr... :whistle:
              Izzo Alex Duetto
              Toper Cafemino

Comment

MoBak wrote:
                Hvad med en kværn? Har du sådan én eller har du gjort dig nogle overvejelser i dén retning?
                Jeg har desværre gjort noget dumt :blush: - købt mig en Krups Krups GVX2 Burr Grinder. Jeg må jo nok erkende, at efter at have nærlæst de mange indlæg her og andre steder, så er jeg klar over at jeg skulle have købt en noget bedre kværn. På den anden side, så kostede den mig kun 350,- (jeg fik den billigt og kan derfor heller ikke bytte den eller få pengene igen), så den kommer jeg til at leve med, til jeg får sparet op til noget bedre.

Mit håb er at jeg i det mindste kan lave en acceptabel kop kaffe med den kværn. Den vil sansynligvis være bedre end det jeg kunne formå med min Senseo-maskine. Om et par måneder vil jeg så have lagt lidt mere til side, og vil være i markedet efter en rigtig kværn.

- Hobzon
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Comment

Jeg er spændt på at høre, om den kværn kan male noget kaffe i nærheden af espresso. Jeg håber da for dig, at den kan bruges for en periode. Og når du får en rigtig kværn, er den jo sikkert ganske fin til stempel/filter kaffe
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

En GVX2 kan kun med nød og næppe male fint nok til Silvia, det kræver at du stamper kaffen noget hårdere end med de ca 15kg der normalt anbefales.

Da jeg fik min Silvia havde jeg også en GVX2 stående fra før, og der gik ikke længe inden jeg købte mig en Rocky.
                    Det jeg syntes er mest træls ved den, er at den bliver så sa**** statisk, det er næsten ikke til at få kaffen ud af beholderen, med mindre man maler en stor portion hver gang, men så bliver det hurtigt dyrt i bønner.

Min GVX2Žer står stadig på bordet, men bliver i dag udelukkende brugt til stempel kaffe.
                    Izzo Alex Duetto
                    Toper Cafemino

Comment

Roed wrote:
                      En GVX2 kan kun med nød og næppe male fint nok til Silvia, det kræver at du stamper kaffen noget hårdere end med de ca 15kg der normalt anbefales.
                      Så er jeg i det mindste en smule opmuntret. Hvis jeg bare kan lave noget der er bedre end med en Senseo de første par måneder (eller indtil min hustru er blevet så glad for lidt bedre kaffe, at hun indvilliger i endnu en investering, der kan gøre kaffen endnu bedre), så overlver jeg nok at bruge den Krups kværn et stykke tid. Det vil ikke være optimalt - men så længe det i det mindste kan bringes til at fungere...

Og så er det jo altid rart at vide at det kun kan blive bedre ;-)
                      Østerbro

La Marzocco GS3
                      Mahlkönig K30 Vario

Comment

Held og lykke
                        Izzo Alex Duetto
                        Toper Cafemino

Comment

Roed wrote:

Jeg startede også med en Senseo, "opgraderede" til en Krups, efter 3mdr blev den skiftet ud med en Silvia. Du kan roligt glæde dig, Silvia er en fantastisk maskine.

Mht HX, så blev min Silvia skiftet ud med en Izzo Alex efter 6mdr... :whistle:
                          Det er altså nu officielt, at Roed har opgratitis :P

Roed wrote:

Det tager lidt tid at kunne tumle hende ordenligt, men når man har fået taget på hende kommer der helt sikkert rigtig mange gode espresso oplevelser ud jeres venskab.
                          Ja, Frk. Silvia kan være en strid dame, som lige tager lidt tid at få styr på, men så leverer hun også varen :P

Har du købt en tamper også? Den plastik tamper, der leveres med maskinen er ikke meget bevendt, og det gør altså en forskel.

Med hensyn til kværn, så kan jeg tilslutte mig de andres ord. Du skal ikke fortvivle, hvis de første shots er udrikkelige - det var de også for os andre, men når du står i problemerne, så sig endelig til - så skal vi nok hjælpe!

Black coffee rules...

Comment

Hobzon wrote:
                            (eller indtil min hustru er blevet så glad for lidt bedre kaffe, at hun indvilliger i endnu en investering, der kan gøre kaffen endnu bedre

Syntes jeg erindre, at der var et tlf. nr. der kunne fremskønne den process .. :woohoo:
                            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                            Mazzer Kony Electronic

Comment

Jep, det er 77777777
                              Izzo Alex Duetto
                              Toper Cafemino

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎