Opslag

Collapse
No announcement yet.

Så ankom damen...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Så ankom damen...

Hvilket herligt syn! Man kommer træt hjem fra arbejde, og i gangen, lige indenfor hoveddøren, står der er brun papkasse, med sort skrift på siden "Rancilio".

Nede i kassen lå desuden en baristakande med påklæbet termometer og en stamper.

Men ak og ve... min hustru insisterede på at det hele blev pakket ind i gavepapir med bånd på - for det var jo meningen at det skulle være en julegave :huh:

Miss Silvia kommer da til at kede sig i det fine gavepapir, der ved siden af træet, argumenterer jeg med mig selv - men jeg ved det ikke nytter noget - jeg må bare vente, og det må damen også.

Så nu har jeg det som en lille ti-års dreng der venter på dagen (og aftenen) mens jeg nynner: "På mandag er det juleaften... der er længe... længe til". Jeg bander dæmpet, mens jeg lister ud i køkkenet for at lave mig en kop Senseo

I det mindste er den nu hjemme - og jeg kigger ofte hen ved siden af træet, hvor den fine kasse er parkeret, nu pakket ind i guldpapir med bånd på. Om bare seks dage er vi nu ved at være færdige med at spise middag, så er der kun risengrøden, juletræet, og SÅ... forsvinder jeg ud i køkkenet med min nye espressomaskine - og skal jeg være helt ærlig... så kommer familien nok ikke til at se ret meget til mig resten af aftenen :whistle:
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Så ankom damen...

Jeg føler med dig, mere spændende kan det næsten ikke blive.

Et godt råd: Husk nu at have RIGELIGT med kaffe hjemme, alt har jo lukket når du pakker hende ud + et par dage mere.
    Administator på espressobar
    Izzo Alex Duetto
    Toper Cafemino
    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

ROFL - vi har på EspressoBar ofte snakket om, at vi skulle have nogle små merchandise ting vi kunne smide efter særligt gode indlæg. Desværre har vi ikke rigtigt nogle indtægter, så det er ikke blevet til noget.

Hvis det var, ville jeg omgående indstille dit indlæg til det fineste stykke merchandise, Hobzon. Jeg klukker stadig :laugh:
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hehe ...:lol:

Og du er stadig gift efter den behandling .... :dry:

Ved jo at nogen har fået deres julegave .. ik' ***** .. :whistle:

Post edited by: MoBak, at: 2007/12/18 20:43
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
          Hehe ...:lol:

Og du er stadig gift efter den behandling .... :dry:

Ved jo at nogen har fået deres julegave .. ik' ***** .. :whistle:<br><br>Post edited by: MoBak, at: 2007/12/18 20:43
          HA! Det er godt at have administratorrettigheder :whistle:

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

Comment

Roed wrote:
            Et godt råd: Husk nu at have RIGELIGT med kaffe hjemme, alt har jo lukket når du pakker hende ud + et par dage mere.
            Jeg har 1,5 kilo bønner (af den billige unævnelige slags, kun til at øve sig med), og så et halvt kilo af de bedre bønner fra Risteriet, så jeg også kan FORSØGE at lave en rigtig kop kaffe, når jeg lige har fået teknikken lidt på plads. Jeg påtænker sågar at købe lidt færdigmalet kaffe, hvis min grinder skulle vise sig at være totalt håbløs. På den anden side så sidder jeg lige nu og læser op på, hvordan man kan skille sådan en Krups-grinder ad, og få den til at male lidt finere (det bliver ikke en Mazzer, men måske kan den alligevel gøres blot en anelse bedre).

Der er købt to store kalkfiltre (nok til 150-200 liter vand).

På juleindkøbssedlen (den hvor de sidste indkøb er skrevet op) står der desuden 5 liter sødmælk - så kan jeg også øve mig lidt i at skumme.

I morgen tidlig kommer min "vandmand" med 120 liter kildevand.

Jeg tror nok mine tre dejlig børn har besluttet sig for at give mig diverse tilbehør i form af kopper og glas i julegave i år (det har nissen i det mindste hvisket i mit øre).

Så jeg er KLAR!!! :woohoo: Ja - hvis man ikke vidste bedre, så skulle man tro, jeg var ved at åbne en café :blush:
            Østerbro

La Marzocco GS3
            Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

MoBak wrote:
              Jeg klukker stadig :laugh:
              Takker mange gange... Det mest pinlige er næsten... Det er desværre min uforbeholdne og ægte begejstring der kommer til udtryk hér - jeg forsøgte ikke engang at være morsom :blush:

HEHE - jeg ved jo at på hovedlandet vælger man ofte i en sådan situation at sige: "Jow... det ku' ha wæret wærre"

Desværre er jeg som ægte Københavner ikke i stand til at fatte mig i korthed og udtrykke mig med helt så stor præcision

Men der skal ikke herske tvivl om min barnlige begejstring, den kan i, der er mere erfarne, så more jer over, til i hører mit grådkvalte skrig her på Espressobar, når jeg tirsdag aften STADIG ikke har formået at frembringe en bare nogenlunde acceptabel kop kaffe... det skal bare ikke få lov at berøve mig forventingens glæde lige nu... Den tid, den sorg! :huh:
              Østerbro

La Marzocco GS3
              Mahlkönig K30 Vario

Comment

Hobzon wrote:
                På juleindkøbssedlen (den hvor de sidste indkøb er skrevet op) står der desuden 5 liter sødmælk - så kan jeg også øve mig lidt i at skumme.
                Du kan med fordel bruge alm vand til at træne med, for at lære at spinne og skumme, uden at den skumme, men at holde den i overfladen så den trækker luft ned i vandet.

Kan osse bruges til at få en fornemmelse af den korrekte temp blot ved at bruge hånden som termometer.

Ingen gund til at smide god mælk ud ... og slet ingen grund til at komme dårligt skummet mælk ned i en god kaffe.

Har hørt at kakaomælk osse skulle være godt at træne med ... specielt med børn i huset ... så kan de jo osse får en chokochino'ala'Hobzon.
                Mazzer Kony Electronic

Comment

Hobzon wrote:
                  MoBak wrote:
                  Jeg klukker stadig :laugh:
                  Takker mange gange... Det mest pinlige er næsten... Det er desværre min uforbeholdne og ægte begejstring der kommer til udtryk hér - jeg forsøgte ikke engang at være morsom :blush:

HEHE - jeg ved jo at på hovedlandet vælger man ofte i en sådan situation at sige: "Jow... det ku' ha wæret wærre"

Desværre er jeg som ægte Københavner ikke i stand til at fatte mig i korthed og udtrykke mig med helt så stor præcision

Men der skal ikke herske tvivl om min barnlige begejstring, den kan i, der er mere erfarne, så more jer over, til i hører mit grådkvalte skrig her på Espressobar, når jeg tirsdag aften STADIG ikke har formået at frembringe en bare nogenlunde acceptabel kop kaffe... det skal bare ikke få lov at berøve mig forventingens glæde lige nu... Den tid, den sorg! :huh:
                  Det bliver bedre og bedre

Og tro mig. Det bliver slet ikke anderledes, bare fordi man får mere erfaring. Jeg venter på bønner fra USA og glæder mig næsten lige så meget til at få prøvet at riste og smage dem, som jeg glædede mig til at få min første espressomaskine. Den her hobby giver altid nye oplevelser

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

Comment

LOL - nej hvor nitte!

Kunne hun ikke bare have pakket den ind og stillet den væk inden du kom hjem?

Det er jo som at fjerne en stor skål slik fra små børn...

Husk i øvrigt lige at læse i manualos inden du går alt for meget i gang ude i køkkenet...

Du skal lige have vand ind i kedlen når du starter maskinen op og det er der en forklaring på der.

Black coffee rules...

Comment

Arhhh .. hun ku' da os' godt lige lukke manualen ud .... manden kommer jo til at være i koma ligende tilstand indtil juleaften.
                      Mazzer Kony Electronic

Comment

MoBak wrote:
                        ROFL - vi har på EspressoBar ofte snakket om, at vi skulle have nogle små merchandise ting vi kunne smide efter særligt gode indlæg. Desværre har vi ikke rigtigt nogle indtægter, så det er ikke blevet til noget.

Hvis det var, ville jeg omgående indstille dit indlæg til det fineste stykke merchandise, Hobzon. Jeg klukker stadig :laugh:
                        Vi har i markedsføringsudvalget besluttet at Hobzon alligevel skal have en lille gave fordi han så medfølende har valgt at dele sine inderste tanker med alle os på EspressoBar.

Vi siger stor tak, gaven dukker op med posten i løbet af de næste par dage. Håber du vil bruge den når du står og pusler om din nye maskine.
                        Administator på espressobar
                        Izzo Alex Duetto
                        Toper Cafemino
                        Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                        Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Roed wrote:
                          Vi har i markedsføringsudvalget besluttet at Hobzon alligevel skal have en lille gave...
                          Jamen nu bliver jeg jo helt rørt :blush:

Jeg er oprigtigt glad for den varme velkomst jeg har fået på espressobar.dk, det er et suverænt forum med masser af viden, passion, varme og humor.

Jo - jeg er ganske vist en meget "grøn bønne", men om 6 dage "popper" jeg første gang, der går sikkert meget længe før jeg popper anden gang, men til den tid er jeg med garanti også lidt klogere. Lige nu er min begejstring, det eneste jeg kan dele med jer. Forhåbentlig kan jeg senere dele erfaringer og hvem ved, måske en dag også en god kop kaffe med jer.
                          Østerbro

La Marzocco GS3
                          Mahlkönig K30 Vario

Comment

Anden og stegen er i ovnen. Rødkålen koger lystigt og er færdig om en times tid. Kartoflerne er pillet, og alting er klar. Ungerne har lige set Disneys juleshow, og familien sidder omkring sofabordet og sludrer.

Der er også en anden ting der er gjort klar...

Pladsen til Damen på køkkenbordet! :woohoo:

Jeg føler mig så fuldstændig barnlig - og samtidig er det slet ikke til at lade være med at glæde sig til, om ganske få timer, hun skal slippes løs fra sit papir og sine bånd og tændes for første gang.

Jeg kan helt ærligt sige, at jeg over de 45 juleaftner jeg efterhånden har fejret, aldrig har glædet mig så meget.

Men nu vil jeg sætte mig hen til resten af familien og være lidt social. De fatter ikke en bønne af min begejstring, så derfor måtte i lige lide en sidste gang :huh:
                            Østerbro

La Marzocco GS3
                            Mahlkönig K30 Vario

Comment

Vi lider skam ikke - Jeg tror vi alle kan forestille os den følelse af intens spænding, når det har noget med nyt kaffeudstyr at gøre :-D

Glædelig jul og bliv nu ikke oppe alt for længe
                              Sort som en panter, sort som slanter
                              Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                              Sort som piloten I en Tie Fighter
                              Sort som pletterne på Pongo
                              Sort som alle andre end Tintin I Congo
                              Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Working...
                              X