Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ecm Mechanika > reservedel

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ecm Mechanika > reservedel

Hej derude,

Jeg har erhvervet mig en ældre Ecm Mechanika (III - tror jeg) fra 2006, som et lille hyggeprojekt. Jeg har konstateret at den ikke kan holde trykket i kedlen og har haft den åbnet op.

Her kan jeg se og høre en sislen fra nedenstående fatning, som er monteret på kedlen. Synes ikke jeg kan finde en præcis part diagram der passer til maskinen.

Nogen der kan være behjælpelig med et part number?

Click image for larger version

Name:	42484_20200507_083303_resized.jpg
Views:	52
Size:	225,5 KB
ID:	300444

Click image for larger version

Name:	42484_8080955-ecm-mechanika-iii-ke-700-900-85.jpg
Views:	52
Size:	63,8 KB
ID:	300442

Vedhæftede filer
    Last edited by snuff; 27. February 2023, 08:19.

Med mindre der er gennemtæringer behøver du ikke et nyt rør. Afmontér og afkalk delen i opvarmet syre. Der er ingen pakning, så du kan prøve at spænde det sammen igen med rensede overflader. Ud fra billederne vil jeg tro, at du bør overveje at afmontere øvrige kobber-rør, måske også kedlen, og også give dem en tur i badet.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Comment

Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Med mindre der er gennemtæringer behøver du ikke et nyt rør. Afmontér og afkalk delen i opvarmet syre. Der er ingen pakning, så du kan prøve at spænde det sammen igen med rensede overflader. Ud fra billederne vil jeg tro, at du bør overveje at afmontere øvrige kobber-rør, måske også kedlen, og også give dem en tur i badet.
      Super, det forsøger jeg mig med.

Jep - hele molevitten skal afkalkes.

Comment

Ja, hvis røret ikke er utæt får du ikke noget ud af at skifte det
        Hvis det er røret kan jeg muligvis hjælpe med at fabrikere et nyt.
        Wega MiniNova
        Mahlkönig K30
        Moccamaster
        Santos #4
        AeroPress
        Bodum Vakuum Brygger

Comment

Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
          Ja, hvis røret ikke er utæt får du ikke noget ud af at skifte det
          Hvis det er røret kan jeg muligvis hjælpe med at fabrikere et nyt.
          Tak for tilbuddet.

Jeg fik renset røret og gevindet med citronsyre og genmonteret uden læk, så great success, MEN!.

Efterfølgende besluttede jeg mig for at skille det hele ad og få rengjort kedlen. Her opdager jeg så at på undersiden af gevindet på kedlen, at der er knækket et lille stykke af (formentlig det der har været synderen).

Nu må jeg lige se, når jeg samler, om den fortsat holder tæt. Orker ikke spendere 300eur på en ny kedel.

Tillægsspørgsmål:

Nu har jeg haft kedlen i citronsyre 3 gange, men der er fortsat noget sort/grøn belægning indeni, som jeg har meget svært ved at få gravet ud. Kan jeg bruge noget der er mere effektivt end citronsyre? Tænker ikke tidligere ejer har gjort meget i vedligeholdelse.

Vedhæftede filer
          Last edited by snuff; 9. March 2023, 08:47.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎