Opslag

Collapse
No announcement yet.

Knækket "gevind" WTD?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Knækket "gevind" WTD?

I forbindelse med renovering af en ECM, hvor det nok er første gang den er åbnet for i 16 år, er jeg kommet til at knække lidt af et gevind, da jeg skulle løsne en bolt.

Kan jeg løse det på nogen måde?

Vedhæftede filer

Det kommer meget an på, hvor pakfladen er. Hvis det er en konus (indersiden af det viste gevind) er det desværre besværligt at reparere. Hvis pakfladen er på selve gevindet (med teflontape eller flydende pakning) er det ok. Det ligner dog førstnævnte herfra. :-( Hvordan ser modparten ud?
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Comment

Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Det kommer meget an på, hvor pakfladen er. Hvis det er en konus (indersiden af det viste gevind) er det desværre besværligt at reparere. Hvis pakfladen er på selve gevindet (med teflontape eller flydende pakning) er det ok. Det ligner dog førstnævnte herfra. :-( Hvordan ser modparten ud?
      Av - det lyder ikke lovende

Kan nedenstående bruges i forhold til at vurdere det?​
      Vedhæftede filer

Comment

Kan man fjerne det ødelagte af gevindet med en nedstryger, så man får en "ren/lige" overfalde og så benytte teflontape eller Loctite 55?

Comment

Det er desværre en konuspakning, dvs. der sluttes tæt i toppen af den brækkede stump. Omløberen på røret spænder konus ned mod tilhørende del på kedlen, men her er der jo et manglende fragment. Pakningen sker lige i topppen, hvor man på dit foto ser en lidt anden kulør, mere gylden. Det kan altså ikke skæres rent med en nedstryger. Du kan da forsøge med teflontape osv (måske både på gevind på kedlen og rundt om konus på kobber-røret, under omløberen). Du kan også få et overslag ved at tage kedlen med til en espresso-reparatør eller andre, der kan sølvlodde en ny fitting på (blikkenslager), som du sikkert selv skal skaffe.
          DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
          MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
          Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
          Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

Comment

Hvor i DK er du?
            En blikkenslager kan som regel ikke hårdlodde, hvolket der skal til her.
            Jeg kan godt finde på et pat løsninger, men det er noget jeg skal prøve mig frem til.
            Hvis du kan få den til Jyllinge vil jeg gerne give det et skud, til en flad pris.
            Wega MiniNova
            Mahlkönig K30
            Moccamaster
            Santos #4
            AeroPress
            Bodum Vakuum Brygger

Comment

Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
              Hvor i DK er du?
              En blikkenslager kan som regel ikke hårdlodde, hvolket der skal til her.
              Jeg kan godt finde på et pat løsninger, men det er noget jeg skal prøve mig frem til.
              Hvis du kan få den til Jyllinge vil jeg gerne give det et skud, til en flad pris.
              Aalborg - men kan sagtens sørge for porto begge veje. Jeg vil være meget taknemmelig, hvis du vil give det et forsøg.

Comment

Working...
              X