Opslag

Collapse
No announcement yet.

Silvia Energiforbrug

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Silvia Energiforbrug

Halløjsa,

jeg satte en forbrugsmåler på min PID\'ede Silvia fordi jeg var nysgerrig efter hvor meget strøm den sluger.
    Jeg startede maskinen igår formiddags, og den stod tændt hele dagen til jeg gik i seng igen. Derimellem lavede jeg 5 dobbelte espressoer, uden at flushe eller andet \"vandspild\" derimellem. Tallene burde derfor repræsentere den energi der går til at varme vandet og er således ikke påvirket af hvor meget man flusher.

På min energimåler står der et forbrugt angivet i kWh, som jeg så skrev ned med passende mellemrum. Jeg er for doven til at lave en graf, så jeg lister tallene i en tabel herunder

Omgivelsestemp var 22,4 grader, maskinen nåede 90 grader efter 5 minutter og sit setpunkt på 98 grader efter 13 minutter.

[ul]
    [li]min - kWh[/li]
    [li]0 - 0[/li]
    [li]1 - 0,01[/li]
    [li]2 - 0,01[/li]
    [li]3 - 0,02[/li]
    [li]4 - 0,02[/li]
    [li]5 - 0,03[/li]
    [li]6 - 0,03[/li]
    [li]7 - 0,03[/li]
    [li]8 - 0,04[/li]
    [li]9 - 0,04[/li]
    [li]10 - 0,04[/li]
    [li]11 - 0,04[/li]
    [li]12 - 0,04[/li]
    [li]13 - 0,05[/li]
    [li]14 - 0,05[/li]
    [li]15 - 0,05[/li]
    [li]20 - 0,05[/li]
    [li]25 - 0,05[/li]
    [li]30 - 0,06[/li]
    [li]60 - 0,09[/li]
    [li]120 - 0,14[/li]
    [li]240 - 0,26[/li]
    [li]720 - 0,62[/li]

[/ul]
    Good, fast, cheap... Pick two!

Re:Silvia Energiforbrug

Interessant, jeg troede egentligt at den brugte mere strøm i når den stod standby.

Men det er jo kun fedt, så behøver man jo ikke slukke maskinen når man ved at man skal lave mere kaffe om 6-7 timer B)
    Administator på espressobar
    Izzo Alex Duetto
    Toper Cafemino
    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Fint, så behøver konen ikke og brumme ad mig , når silvia kigger på mig tak for oplysningen.
      Fortid
      La Marzocco GS3
      Casadio Macinadosatore Istantaneo
      Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
      Reg Barber 58mm Anodized/Stål
      Pullman/Synesso ridgeless
      Bumper TS
      Motta Knockbox
      Nutid
      Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
      French Press-Bodum 4 cup

Comment

FYI

HP Software and Driver Downloads for HP Printers, Laptops, Desktops

Comment

Efter at have læst dette indlæg kunne jeg ikke dy mig for at anskaffe en strømmåler. Den kan jo så i øvrigt også bruges til at måle hele resten af hytten igennem...

Nå, men de tal RuneL kommer frem til, ligner dem jeg får ret godt. Efter 2 timer står min på 0,18 kWh ~ jeg har lavet 2 dobbelt og begge til cappucini.

Mht. om der bør anvendes timer eller ej til at spare penge, så handler det vel om:
          [li]Størrelsen på maskinen. Nogle større (end min) maskiner kræver nok en del power at få varmet godt op.[/li][li]Bekvemmlighed ift hvad man vil betale.[/li][li]Antal espressi pr. dag og selvfølgelig intervallet[/li]

Det kunne være spændende om nogen med større maskiner tør :P sætte en strømmåler på ~ og se om der bare er lidt om hvad EB siger (selvom de jo trækker lidt i land i teksten).
          Vibiemme Domobar Inox
          Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Hørt, nogen med en HX maskine må godt sætte en måler på deres og sige hvad den æder af energi...
            Hvis det da ikke er fordi de er bange for hvad konen siger til målingerne! :-P
            Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Working...
            X