Opslag

Collapse
No announcement yet.

VBM Domobar PID

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• VBM Domobar PID

Vibiemme Domobar double boiler med pid controller.

Da jeg først hørte nyheden blev jeg vildt begejstret, men jeg kom til at tænke lidt over hvordan VBM mon ville udforme maskinen. Mine tanker faldt lidt på de mere eller mindre kønne kits til ombygning af f.eks. Silvia hvor en box er monteret på siden af maskinen.

Forestil jer min endnu større begejstring da jeg faldt over dette billede http://www.espressocare.com/images/V...ID-Display.jpg

Det kan ikke gøres flottere. Og så til den pris!

Jeg foreslår at Espressobar.dk skulle oprette en årlig afsteming over årets nyheder ligesom coffeegeek.com, og kåre de bedste tiltag indenfor espresso\'ens verden. Og jeg vil være den første til at nominere VBM Domobar Super Double boiler PID!

Rune / Mils Kompagniet

Re:VBM Domobar PID

Mils wrote:
    Vibiemme Domobar double boiler med pid controller.

Da jeg først hørte nyheden blev jeg vildt begejstret, men jeg kom til at tænke lidt over hvordan VBM mon ville udforme maskinen. Mine tanker faldt lidt på de mere eller mindre kønne kits til ombygning af f.eks. Silvia hvor en box er monteret på siden af maskinen.

Forestil jer min endnu større begejstring da jeg faldt over dette billede http://www.espressocare.com/images/V...ID-Display.jpg

Det kan ikke gøres flottere. Og så til den pris!
    Ja, det bliver en fantastisk maskine. Jeg ved der har været billeder ude både med røde og grønne tal i displayet. Jeg kan ikke husket hvilken der bliver den gældende.

Je ghar lige to spørgsmål til dem der måtte vide lidt mere:

1) Er der en release date på maskinen i Europa?
    2) Hvad gør de med de automatiske, hvor knapperne til enkeltshot, doubleshot osv. jo sidder dér hvor PID displayet er placeret? Der kommer måske ingen automatiske med PID?

Mils wrote:
    Jeg foreslår at Espressobar.dk skulle oprette en årlig afsteming over årets nyheder ligesom coffeegeek.com, og kåre de bedste tiltag indenfor espresso\'ens verden. Og jeg vil være den første til at nominere VBM Domobar Super Double boiler PID!

Rune / Mils Kompagniet
    Det er da en rigtig god idé. Vi tager lige en snak om internt, hvordan det kan udføres i praksis. Måske noget med nogle kategorier, en nomineringsrunde hvor brugerne kan nominere i hver kategori og derefter afstemning blandt de nominerede.

Tak for forslaget...
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg mener at kunne læse på Coffeegeek at den kommer i både automatisk, semi-auto og lever.
      Har dog også mailet lidt med Lars fra risteriet og han mener også den kommer i de 3 versioner med priser fra 11.499 - 13.499 ca.
      Hvordan VBM rent praktisk vil klare designet er jeg meget spændt på Ang. en relase date så burde det være lige rundt om hjørnet
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:
        Jeg mener at kunne læse på Coffeegeek at den kommer i både automatisk, semi-auto og lever.
        Har dog også mailet lidt med Lars fra risteriet og han mener også den kommer i de 3 versioner med priser fra 11.499 - 13.499 ca.
        Hvordan VBM rent praktisk vil klare designet er jeg meget spændt på Ang. en relase date så burde det være lige rundt om hjørnet
        For dælan da, hvis den kommer med de specs der først var lagt op til, dualboiler, PID, rotationspumpe og vandtilslutning så er jeg godt nok klar!
        Det bliver noget af et shoot-out mellem vibiemmen og DallaCorte IMO. Jeg ved ikke hvorfor, men det er mit indtryk at DC er et firma der går mere op i teknikken, og de reviews der er af maskinen tyder på at den er med god samlekvalitet.
        Åååååh, what to choose, what to choose
        Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Hej..

Hvis den kommer med de spec. Så skal jeg bare skrives op til en..

Pre-order....

Den må da blive alt for fed..
          Hilsen Johnny

Faema Legend S1
          Faema MD3000 Touch
          Mahlkoenig Vario
          Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Journey wrote:
            Hej..

Hvis den kommer med de spec. Så skal jeg bare skrives op til en..

Pre-order....

Den må da blive alt for fed..
            Sælger du så din ECM???

du kan muligvis allerede bestille den fra risteriet... send dem en mail og hør ad
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:

Sælger du så din ECM???

du kan muligvis allerede bestille den fra risteriet... send dem en mail og hør ad
              Jaaeeeh, og i det tilfælde nogen snakker med risteriet omkring levering og pris og alting, så lad lige os andre høre om det...
              Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Hej..

Nu må vi lige se hvad sagerne kommer til og koste..

Men det ville nok være i overkanten med 2 maskiner.. :blink:

Hmm.. 2 gruppers.. Den ultimative udfordring. Steame i 2 kander samtidigt..:silly:
                Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                Faema MD3000 Touch
                Mahlkoenig Vario
                Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

RuneL wrote:
                  BaristaDK wrote:

Sælger du så din ECM???

Jaaeeeh, og i det tilfælde nogen snakker med risteriet omkring levering og pris og alting, så lad lige os andre høre om det...
                  Prøv at give KaffeMekka et kald! Jeg har lige talt med ham i dag og han kendte priser, levering osv. Men jeg er ikke helt sikker på, hvor meget der var officielt af det han sagde, så du må hellere selv ringe og spørge
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Har i dag modtaget en mail fra Vibiemme:

The machine you are asking to us is a mix of all the machine we have.
                    That is not available yet.
                    What VBM can present our Clients is:

- Domobar Super Double Boiler Pid Water Tank - Manuale

- Domobar Super Rotary Water Net – Manuale or Electronic

- Domobar Super Tank / Water Net – Manuale or Electronic

All these machines (the one with PID in ten days at Kaffemekka only for now) are available at our dealers in Denmark.

Lyder som om de er igang med at lave et mix af alle 3... Så er spørgsmålet bare hvornår man kan håbe at sådan en maskine kommer

Comment

Yep - PID modellen bliver (pt.) kun lavet i én model - med tank og rustfrie sider.

Ikke noget med direkte vand eller rotationspumpe på dual boiler/PID modellen...

BTW: Display-farven på PID-styringen er blå - på prototyperne eksperimenterede de også med røde og grønne.....men endte med blå.

PID nøjagtigheden (hysteresen for nørder!) er 1 grad - dvs. den holder den satte temperatur +/- 1 grad.

Jeg tror nu nok den endelige pris ender på omkring 13.000,- i udsalg.
                      /Thomas
                      kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

[img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

Comment

Hmm meget spændende..

Nu har jeg jo en Domobar Super (HX) og tænker på hvor meget man evt. kunne indoperere i den uden det bliver for dyrt og besværligt. Kan man f.eks. sætte en rotationspumpe i den?? Og vil det give bedre kaffe?

Har i øvrigt kigget på Home Barista og kan se at en eller anden gut har en HX model uden heat restricter (dvs. at andre havde en funktion hvor der bliver holdt en stabil lav temperatur i gruppehovedet). Ved i hvilken model vi har fået her i lille danmark?

Mvh

Jacob
                        Nuova Simonelli Appia
                        Compak K10
                        Gene roaster

Comment

Det er mig med Domobar Super (HX) Rotary VBM\'en. Det er lidt forskelligt fra forhandler til forhandler om der er restrictor i. Quahwa har nu fået en sending med, mens resten vist har dem uden. Det er jo lidt forskelligt om det er en fordel eller ej. Hvis man ofte laver en hel stribe espressoer efter hinanden kan det være at maskinen ikke kan følge med og bryghovedet bliver for koldt. Derimod er det en fordel at bryghovedet ikke så let overopheder, så man ikke skal flushe så meget.

Jeg fik en model uden, men har senere selv sat en restrictor i. Forskellen med/uden er ikke særlig stor. Og det er ret let at sætte sådan en fætter i, ikke nogen større operation.

Jeg købte den hos Risteriet, og de bestilte restrictoren (en 3mm) til mig efterfølgende uden beregning.

Mvh

Jonas

Comment

kaffeagenten wrote:
                            [b]
                            PID nøjagtigheden (hysteresen for nørder!) er 1 grad - dvs. den holder den satte temperatur +/- 1 grad.

Jeg tror nu nok den endelige pris ender på omkring 13.000,- i udsalg.
                            Hmm har ellers hørt at nøjagtigheden skulle være ½ grad... Har fået en pris der hedder 12000 lige ud, med forsendelse...

Comment

Hejsa

Må jeg spørge om du selv har installeret rotationspumpe??

Jeg har en domobar super med vibrationspumpe og vil da lige høre om hvordan du oplever forskellen på de to typer i din VBM?

Vigtigst af alt - hvad er forskellen i koppen?

Mvh

Jacob

Re:VBM Domobar PID 1 Day, 8 Hours ago Karma: 0
                              Det er mig med Domobar Super (HX) Rotary VBM\'en. Det er lidt forskelligt fra forhandler til forhandler om der er restrictor i. Quahwa har nu fået en sending med, mens resten vist har dem uden. Det er jo lidt forskelligt om det er en fordel eller ej. Hvis man ofte laver en hel stribe espressoer efter hinanden kan det være at maskinen ikke kan følge med og bryghovedet bliver for koldt. Derimod er det en fordel at bryghovedet ikke så let overopheder, så man ikke skal flushe så meget.
                              Nuova Simonelli Appia
                              Compak K10
                              Gene roaster

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍