Opslag

Collapse
No announcement yet.

Transportabel espresso

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Transportabel espresso

Det måtte jo komme...

En espressomaskine der ikke kræver strøm, kan tages med på vandretur eller med på toilettet for den sags skyld, hvor man kan justere trykket \"on the fly\".

Og nej - jeg taler ikke om en Aeropress (der iøvrigt slår stempelkaffe med flere længder efter min mening), nej - jeg taler om en RIGTIG espressomaskine, 9 bars tryk og det hele. ÆGTE crema

Dimsen hedder en \"Handpresso\", og er noget af en gadget.

Du kan se en video af maskinen i praktisk brug hér.

Og du kan læse lidt mere om den hér.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Transportabel espresso

Glemte lige at nævne prisen: 99,- Euro.

Og så bruger den E.S.E. pods.
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Her hjemme er vi opptatt av \"bålkaffe\", kaffe kokt i kaffekjele over bålet, når vi er på tur. Aller helst skal kaffekjelen være svart av sot og elde og gjerne ha gått i arv i et par generasjoner. En slik kaffekjele kalles \"svartkjel\" og er en av de kosteligste eiendelene til enhver norsk jeger Kaffen skal også røres i med en kvist, aller helst en eine-kvist. Jeg skulle gjerne ha sett reaksjonen deres om man kom med en slik espresso koker :P

Når det er sagt: denne trakteren så skitkul ut :woohoo: Lurer på hvor avhengig den er av vanntemperaturen? Man må jo ha en utrolig god termos, hvis man skal ha høy temperatur på vannet på slutten av en lang tur-dag B) Hvor mye veier den tro???

Comment

Ja - men på den anden sides findes der faktisk termokander der er meget temperaturstabile, også over tid.

Vægten: 476 gram.
        Østerbro

La Marzocco GS3
        Mahlkönig K30 Vario

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎