Opslag

Collapse
No announcement yet.

afkalkning

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• afkalkning

hej alle..

jeg har lige kørt sådan et brev afkalknings midel igennem min silvia, og bagefter kørte jeg en masse vand i gennem, også har jeg tænkt mig at smide det næste skud espresso ud, er der ellers noget jeg skal gøre efter sådan en omgang??

Re:afkalkning

Jeg læste et sted, at det var en god idé at smage på vandet, når man er færdig med at skylle ud efter afkalkning. På den måde er man helt sikker på at der er skyllet rent. Man skal naturligvis ikke smage på vandet LIGE efter man har afkalket, da der naturligt stadig sidder lidt afkalkningsmiddel i maskinen.

De skrev også at man skulle huske at backflushe maskinen, så man får det afkalkningsmiddel med, der måtte sidde i ventilen.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

der er en glimrende video på risteriets hjemmeside hvor de backflucher en silvia
      Den side, som du forsøgte at se, blev desværre ikke fundet. Fejlen kan skyldes, at siden er blevet slettet, eller at adressen (linket til siden) er forkert.
      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Hvad bruger i til afkalkning?? bare det samme som man bruger til kaffemaskiner?? eller noget andet man kan købe alm. steder, eller skal man invistere i noget bestemt til espressomaskiner?
        8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
        og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Working...
        X