Der er blevet nævnt en del om rotaions- og vibrationspumper herinde på det sidste. Bl.a. i forbindelse med den nye VBM Domobar Super PID, som lige er kommet med vibrationspumpe, men om 1½ års tid skulle komme med rotationspumpe.
Så vidt jeg har forstået, er forskellen på de to typer pumper, at vibrationspumpen skaber tryk ved at vibrere (overrasker nok ikke nogen
) og den trykker dermed vandet ud i impulser - ganske vist mege hurtigt efter hinanden. Rotationspumpen skaber trykket ved - ja... rotation og dette skulle give et mere jævnt flow igennem pumpen i forhold til de impulser som vibrationspumpen skaber. En fordel ved rotationspumpen er, at den er væsentlig mere støjsvag.
Mit spørgsmål er: Er der nogle der har set beviser/indikationer for at en rotationspumpe skulle resultere i en bedre espresso?
Så vidt jeg har forstået, er forskellen på de to typer pumper, at vibrationspumpen skaber tryk ved at vibrere (overrasker nok ikke nogen

Mit spørgsmål er: Er der nogle der har set beviser/indikationer for at en rotationspumpe skulle resultere i en bedre espresso?
Comment