Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvor meget larmer Silvia fra kogeren?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor meget larmer Silvia fra kogeren?

Hej Espressomestre

Jeg har en Silvia der larmer som alle andre Silvia\'er. Jeg synes kun internettet beskriver at vibrationspumpen larmer, men jeg synes altså at det er kogeren, der larmer temmelig meget. Det lyder som en elkedel på fuld knald, er det normalt?
    MVH
    Michael

Re:Hvor meget larmer Silvia fra kogeren?

Louisathva wrote:
    Hej Espressomestre

Jeg har en Silvia der larmer som alle andre Silvia\'er. Jeg synes kun internettet beskriver at vibrationspumpen larmer, men jeg synes altså at det er kogeren, der larmer temmelig meget. Det lyder som en elkedel på fuld knald, er det normalt?
    MVH
    Michael
    Hej Michael,

Velkommen til EspressoBar.

Nu har jeg ikke en Silvia men en Domobar. Den larmer også fra kedlen - som du skriver ligesom en elkogekedel. Men det er kun lige helt på toppen af varmecyklussen - altså de sidste 3-4 sekunder inden varmelegemet slukker. Det er slet ikke til nogen gene, så hvis det er så voldsomt på din maskine, er det nok ikke helt alm. Men det er sikkert nogen med en Silvia der kan komme med lidt bedre input.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Tak for det hurtige svar.

Ja det er kun til sidst lige inden lampen slukker. Støjen har vel noget med vandstanden i kogeren at gøre. Så spørgsmålet er bare om hvor meget i andres Silvia\'er larmer.

MVH
      Michael

Comment

Min Silvia larmer vel tilsvarende vil jeg tro. Det er kun lige før varmeelementet slår fra, at jeg lægger mærke til den - lidt som en elkedel som du skriver.

Dog synes jeg støjniveauet kan være meget forskelligt - det kan sikkert have noget at gøre med, hvad vandstanden i kedlen er, men det er ikke lige noget jeg har undersøgt nærmere.
        Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Min Silvia snakker også lidt, nærmest som en svag boblen eller syden lige før termostaten slår fra. Det er ikke specielt højt, og jeg lægger næsten ikke mærke til det.

Jeg læste dog en artikel på nettet, der beskrev at hvis en Silvia begynder at kalke til, så kan det dels hæve støjniveauet, og også få Silvia til at komme med nogle højere lyde, mens vandet varmes op. Jeg bruger selv kildevand og kalkfilter, og afkalker også min maskine en gang hver anden måned, så jeg har ikke selv oplevet dette, men det er hvad jeg har læst.

Jeg vil tro at vandstanden bestemt kan være med til at bestemme hvor meget din maskine støjer, jeg aner ikke hvordan man kontrollerer vandstanden, men hvis din maskine i øvrigt producerer kaffe og steamer som forventet, så ville jeg ikke gå i panik.
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Specielt hvis du oplever forskelle i lydniveauet ville jeg ikke gå i panik, for sådan har min maskine været siden den var ny.

Jeg vil som Hobzon også sige, at min maskine \"snakker med\" - jeg har aldrig synes, at den larmer specielt meget fra kedlen.
            Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Hej Allesammen

Tak for svarene
              Tror min Silvia er lige som jeres, så nu vil jeg ikke længere spekulere over støjen, men bare nyde den gode kaffe.

MVH
              Michael

Comment

Louisathva wrote:
                ... så nu vil jeg ikke længere spekulere over støjen, men bare nyde den gode kaffe.
                Det tror jeg er en god idé - og det er jo trods alt det, det hele handler om... at nyde en god kop kaffe, og gerne flere af slagsen ;-)
                Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Min larmer ikke, medmindre jeg brygger - der hører jeg pumpen. Hmm...eller også er det så lidt at jeg aldrig har lagt mærke til det. Mener i \"larm\" i ordets forstand?
                  Vibiemme Domobar Inox
                  Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Min Silvia hvisker kun lidt når den har stået og hvilet sig en 1 time eller 2 ,(termostat måske) men det er ikke noget jeg får hjertestop af Ellers er det kun når jeg brygger den larmer lidt.
                    Fortid
                    La Marzocco GS3
                    Casadio Macinadosatore Istantaneo
                    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
                    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                    Pullman/Synesso ridgeless
                    Bumper TS
                    Motta Knockbox
                    Nutid
                    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                    French Press-Bodum 4 cup

Comment

min siger nogle gange bang fra kedlen hvilket er lidt ubehageligt. men lader bare som om det ikke er sket :dry:

Comment

Working...
                      X