Opslag

Collapse
No announcement yet.

Lever makine ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lever makine ?

Jeg troede lige jeg vidste noget... og så alligevel ikke en ski...:angry:

De maskiner med \"håndbremsen\" det er lever maskiner.... men hvad så med fx. Expobar Lever, den har sgu ingen \"håndbremse\" den har en pumpe ?.. hmm godt jeg er omgivet af Nørder :-)

Hjalle
    Miss Silvia m. Manometer & PID
    Rocky SD
    Xpressivo Barista stamper
    Behmor 1600

Re:Lever makine ?

hjalle wrote:
    Jeg troede lige jeg vidste noget... og så alligevel ikke en ski...:angry:

De maskiner med \"håndbremsen\" det er lever maskiner.... men hvad så med fx. Expobar Lever, den har sgu ingen \"håndbremse\" den har en pumpe ?.. hmm godt jeg er omgivet af Nørder :-)

Hjalle
    Expobar\'en bliver kaldt lever fordi man bruger et håndtag til at aktivere pumpen

Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Aha... en lille \"håndbremse\".... tak skal du have.. :-)

Hjalle
      Miss Silvia m. Manometer & PID
      Rocky SD
      Xpressivo Barista stamper
      Behmor 1600

Comment

hjalle wrote:
        Aha... en lille \"håndbremse\".... tak skal du have.. :-)

Hjalle
        Selv tak, skulle det værre en anden gang
        Jep det er \"håndbremsen\" der gør at man kalder det en lever, der fndes flere maskiner som både laves i en electronic og en lever variant eksempelvis, BFC La Valentina.
        Personligt fortrækker jeg eletronic varianten, jeg er af den holdning at hvis der skal en \"håndbremse\" til at betjene maskine så skal det altså værre en rigtig \"analog\" lever maskine uden \"hjælpe middelser\" så som en pumpe
        Michael EPO Rasmussen

Comment

Så vidt jeg har forstået, er der mere end bare en synsmæssig forskel på E61 maskiner med og ude \"lever\".

Jeg mener ikke, at der er preinfusion på de elektroniske. Det er vist noget med, at det ikke er hele E61 gruppen der bruges på disse maskiner. Om der er andre forskelle er jeg ikke helt klar over.

Enlighten me if I am wrong...
          Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Søren Wolder wrote:
            Så vidt jeg har forstået, er der mere end bare en synsmæssig forskel på E61 maskiner med og ude \"lever\".

Jeg mener ikke, at der er preinfusion på de elektroniske...
            You got me there, du har fuldstændig ret, det havde jeg ikke lige tænkt på :blush:
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Working...
            X