Opslag

Collapse
No announcement yet.

Julen var lige til Påske

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Julen var lige til Påske

Hejsa,

Ja, som overskriften siger så vare julen lige til påske :cheer:

Så dagen i dag blev dagen hvor jeg blev ejer af en Rancilio Silvia, har dog desværre ingen kværn endnn, men det kommer

Så hit med alle jeres råd og vejledning, jeg er total nybegynder så alle råd og vejledning kan bruges...

Og skulle i ligge inden med en billig kværn så er jeg måske også klar til en handel der B)

// Lars
    Med venlig hilsen

Lars Ravnholdt Frederiksen

- Izzo Vivi PID IV
    - Mito istantaneo 75
    - BestMax filter

Re:Julen var lige til Påske

Tillykke med den nye kvinde i dit liv!

Men se så at få købt en ordentlig kværn med det samme!!! :-)

Og når den så er købt, så skal der investeres i en ordentlig tamper, bundløst portafilter, måske en kafferister, en mælkekande, mange kilo frisk kaffe... Never ending story! :-)

Mit første råd:
    Fortvivl ikke når du nu ikke laver gude-kaffe med det samme. Det er faktisk ikke helt så let som det ser ud til at være. Der er mange variable der skal gå op i en højere enhed før alt klaffer og de gyldenbrune dråber glider langsomt som honning ud af det bundløse portafilter, og espressoen lander i koppen med perfekt tigerstribet crema og en nøddeagtig, sødmefuld men alligevel tilpas kraftig smag.... Vel, jeg håber i hvert fald stadig på at nå derhen - men mindre kan også gøre det..... :-)

Tålmodighed er en dyd!

mvh
    APK
    La Marzocco GS/3
    Casadio Istantaneo
    Gene Café
    Aeropress
    Hario V60

Comment

Aha! Another one who took the red pill We will show you just how deep the rabbit hole goes.

Eeerh, aj ok. Men helt enig med APK Investér i en god kværn med det samme - Rækker pengene ikke til så meget, kan du nøjes med en Inox til en 1300,- eller deromkring
      Sort som en panter, sort som slanter
      Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider