Opslag

Collapse
No announcement yet.

TIP: Justering af tryk på Rancilio Silvia

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• TIP: Justering af tryk på Rancilio Silvia

På Home-Barista er jeg i en tråd stødt på dette, som lyder som en fin måde at justere trykket på. Jeg har endnu ikke selv prøvet det, men det agter jeg at gøre snart. Parret med denne tegning der viser kredsløbet i en Silvia, synes jeg det giver mening.

Unfortunately, the majority, if not all, of the PF\'s you can purchase with pressure gages are lacking a quality pressure gage. You would be MUCH BETTER off by building your own. Do a search on this site for \"pressure gage\" or \"portafilter gage\".

Alternatively,

Measure the flow in the return line using a pyrex cup while pumping with a blind filter. With a stop watch, time how long it takes to go from the 2 oz mark to the 6 oz mark or 4 oz to 8 oz etc, etc. You\'ll come up with 4 ounces in \"X\" seconds. \"X\" should be between 27 and 28 seconds. Adjust the OPV as necessary to get this time.

This will give you very close to 9.0 bar blind filter pressure and about 8.5 bar with a normal double-shot flow.
    Vibiemme Domobar Inox
    Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Re:TIP: Justering af tryk på Rancilio Silvia

Så har jeg justeret. Initielt løb det igennem på 40 sekunder. Jeg har løsnet OPV\'en 1½ omgang og nu løber det igennem på 20 sek. Så må vi se hvilken effekt det så har de næste dage. Men kværn-justering er nok oplagt.
    Vibiemme Domobar Inox
    Baratza Sette 270

Comment

Brownie wrote:
      Så har jeg justeret. Initielt løb det igennem på 40 sekunder. Jeg har løsnet OPV\'en 1½ omgang og nu løber det igennem på 20 sek. Så må vi se hvilken effekt det så har de næste dage. Men kværn-justering er nok oplagt.
      :whistle: inch: - tror vist jeg har målt \"flour oz\" og ikke \"US fl. oz\"...jeg har målt ca. 1½ gange mere end det jeg skulle. Kan være jeg liiiige skal ind og skrue igen. Godt jeg markerede udgangspunktet.

Der er altså en grund til at mænd ikke skal i køkkenet. De er hulens svære at læse de Bodum litermål, og der er rigtig mange tal på dem. :blush: :whistle: inch:
      Vibiemme Domobar Inox
      Baratza Sette 270

Comment

Tja, så er jeg endnu engang blevet ejer af \"min egen tråd\" ...:laugh:

Det endte vist godt. Jeg har endt med at stramme OPV\'en 1/4 omgang. Så passer det hele ;-). Om et manometer ville være mere præcis kommer nok an på manometrets kvalitet.
        Vibiemme Domobar Inox
        Baratza Sette 270

Comment

Brownie wrote:

Det endte vist godt. Jeg har endt med at stramme OPV\'en 1/4 omgang. Så passer det hele ;-). Om et manometer ville være mere præcis kommer nok an på manometrets kvalitet.
          :laugh: Det er bare ok Brownie , hovedsagen er at du ikke er kommet galt afsted på din udflugt ind i Silvia og hun stadig er i stand til at levere shotsene til dig
          Fortid
          La Marzocco GS3
          Casadio Macinadosatore Istantaneo
          Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
          Reg Barber 58mm Anodized/Stål
          Pullman/Synesso ridgeless
          Bumper TS
          Motta Knockbox
          Nutid
          Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
          French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
            Brownie wrote:

:laugh: Det er bare ok Brownie , hovedsagen er at du ikke er kommet galt afsted på din udflugt ind i Silvia og hun stadig er i stand til at levere shotsene til dig
            Hey, og velkommen til \"min\" tråd. Jo, i sidste ende tror jeg at jeg har lavet en lille forbedring på Silvia :blink:
            Vibiemme Domobar Inox
            Baratza Sette 270

Comment

Jeg har lige justeret min silvia 1/4 omgang på OPV\'en. det betød at jeg med blindfilter røg fra ca 10.5 til 9,5 bar, og i et godt skud lige over 9 bar.

jeg har endnu ikke så meget konkret at sige om resultatet endnu, men umiddelbart skulle rocky have et trin op, og der går en smule længere inden ekstrakten bliver blond...
              Miss Silvia m. Manometer & PID
              Rocky SD
              Xpressivo Barista stamper
              Behmor 1600

Comment

Det er en god tråd det her Elsker mods til Frøken Silvia...

Jeg må vist hellere i køkkenet...
                Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Working...
                X