Opslag

Collapse
No announcement yet.

Bundløs filterholder

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bundløs filterholder

Jeg har luret at fordelene er at man kan se om fordelingen af bønner og stampningen er god. Tilmed har jeg læst at nogle mener at kaffen bliver bedre, er der noget om det?

Men der må være nogle ulemper ved det ellers ville man vel bruge det i større stil på kaffebarer og lign?

og tilsidst skal jeg købe et?
    Vibiemme Domobar
    Rancilio Rocky
    Imex rister

Re:Bundløs filterholder

jaroel wrote:
    Jeg har luret at fordelene er at man kan se om fordelingen af bønner og stampningen er god. Tilmed har jeg læst at nogle mener at kaffen bliver bedre, er der noget om det?

Men der må være nogle ulemper ved det ellers ville man vel bruge det i større stil på kaffebarer og lign?

og tilsidst skal jeg købe et?
    Den største forhindring for at bruge det på kaffebarerne, er at du ikke kan dele et dobbeltshot i to kopper. Jeg tror til gengæld, at mange af de gode baristaer på kaffebarerne bruger det som træningsinstrument.

Om kaffen bliver bedre skal jeg ikke kunne sige. Man hører både for og imod synes jeg. Nogle mener man får for meget crema med et bundløst filter.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Der kommer som regl osse mere crema med et bundløst PF.

Ulemper ... den er pokkers svær at dele til to shots .. og teoretisk bliver den afkølet mere da kaffen falder længre igennem luften.

Om du skal købe et ... JA .. det vil du ikke fortryde.
      Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

Comment

Du kan med fordel købe et for at se om dine førnævnte faktorer er iorden. Ikke mindst nørd-faktoren :lol: Bundløst PF giver også mere crema, men ulempen er, at det ikke holder nær så godt på varmen som en traditionel filterholder.
        La Marzocco GS/3 AV
        Mahlkönig K30 Vario
        Mahlkönig Vario Home m/stålknive
        La Pavoni Professional
        Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
        BLOG

Comment

Du vil helt sikkert blive glad for en bundløs filterholder.

Fordele:

Mere crema, nemmere at tjekke stampning og kværn, Nogle påstår at kaffen får en bismag af kontakten med metallet

Ulemper:

Dele dobbeltshots, sviner mere hvis man ikke har stampet ordentligt.

Jeg fik en smed til at skære bunden af min normale holder med et hulbor. Det tog 5 minutter og var gratis. Er rigtigt godt tilfreds med det og drikker altid dobbeltshots

Comment

Sådan et må jeg hellere få fat på så, jeg kan se de har et ved kaffeagenterne med tripple-filter til ca 250kr, så kan man jo lave nogle seriøse espressi hvor man få ekstra hurtigt ondt i maven:laugh:
            Vibiemme Domobar
            Rancilio Rocky
            Imex rister

Comment

Jeg har ikke kunnet smage forskel. Det ser federe ud med bundløst PF, du får trænet din distribution og tamping - Det er helt sikkert et godt værktøj til at checke at man gør det ordentligt. Jeg laver udelukkende dobbelt- og trippelshots, så jeg bruger det hele tiden
              Sort som en panter, sort som slanter
              Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
              Sort som piloten I en Tie Fighter
              Sort som pletterne på Pongo
              Sort som alle andre end Tintin I Congo
              Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢