Opslag

Collapse
No announcement yet.

Køb af HX-maskine

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Køb af HX-maskine

Jeg overvejer at skifte min Gaggia Classic ud med en større model. Egentligt er jeg meget glad for maskinen, men er lidt træt af dens evne til at steame mælken, hvor jeg ikke synes at den ikke er helt god nok til at holde varmen. Desuden er den også lidt besværlig at lave kaffe på når man har gæster.

Derfor vil jeg gerne høre lidt om, hvilken retning jeg skal kigge. Umiddelbart søger jeg noget med en dobbelt boiler til omkring 10.000 kr, og så gør det heller ikke noget at det er lidt lækkert at se på B)

Kigger pt. lidt på Izzo Vivi, Domobar Super eller Bezzera.

Gode råd og ideer modtages gerne.

Re:Køb af HX-maskine

Jeg har netop afgivet bestilling på en Oscar + Grinta kværn på den italienske Ebay. 4900,- med forsendelse. Nu har jeg ikke modtaget den endnu, men det kunne vel være en mulighed for dig? Den er naturligvis billigere, hvis du allerede har kværn og kun køber maskinen.

Comment

Lidt forvirring omkring dit ønske. HX eller dual boiler?
      Nå, jeg har selv set på en Expobar Brewtus 2 i Hamburg til 1150 Euro. Godt 8000,-! Det er en dual boiler med E61 gruppe og digitalt styret bryggetemperatur og så vidt jeg ved er der No-Burn steamer på.
      Her er et link http://www.systermann.de
      Den får fine anmeldelser, men der er mærkeligt nok ikke nogen der importerer dem til DK:blink:
      Det må klart være at foretrække dual boiler hvis man har gæster.
      Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
      Mazzer Mini electronic b
      Genecafe
      58 mm konveks Motta tamper

Comment

OSB wrote:
        Lidt forvirring omkring dit ønske. HX eller dual boiler?
        Der må jeg nok stemme til og pege på en dualboilermaskine også. Jeg er svært tilfreds med dallacorten.
        Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Hej,
          Jeg vil også anbefale dual boiler - det holder i længden.

Omkring brewtus og DK, så kan jeg huske at være i dialog med en meget særpræget forretning, eller forretning var det nok ikke, nærmere en lejlighed i valby. Han importerede Brewtus på den lysky måde...uden faktura. Jeg fandt ud af, at dem der havde indbetalt penge for en maskine ikke fik den og han kom i retsag.
          Jeg fik opsnappet leverandøren i holland og købte en den vej rundt. Super maskine, men kræver at man gider arbeje lidt med teknikken i ny og næ.
          Bellabarista har jeg talt en del med omkring Brewtus og vi har sammen be-arbejdet crem as i spanien der producere maskinen, til at levere en bedre service. Så jeg har fået skiftet en del på maskinen og den kører perfekt nu...

Peter
          Expobar Brewtus II
          GB5

K-30
          HOTTOP 8828P
          OZ rister

www.strandvejsristeriet.dk

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰