Opslag

Collapse
No announcement yet.

Guide til fejl og mangler ? hjælp?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Guide til fejl og mangler ? hjælp?

Jeg er meget ny inden for kaffen og især espressoen´s verden. :woohoo: Og jeg har læst og søg infomation på alle mulige sites. Men da jeg fandt espressober.dk , tror jeg at jeg ramte plet.

Det virker , for mig, som om der er en masse kloge og flinke brugere herinde der godt kan lide at dele informationer med andre.

Jeg er igang med at finde en brugt Miss silvia som jeg kan starte med, da jeg kan forstå, at det er en SUPER start maskine.

Men når det nu er en brugt maskine jeg leder efter, så kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp i at kunne identificer normale \" fejl/mangler/slidpunkter \".

På forhånd tak Bobby

Re:Guide til fejl og mangler ? hjælp?

Hej Bobby , ja Silvia er en super start maskine eller mere end det , normalt tror jeg ikke Silvia ejere oplever fejl og mangler , der kan være en pakning/o-ringe man skifter altså normalt i småtings/udgifts afdelingen.
    Hvis det er en brugt du er ude efter er det vigtigt den er vedligeholdt , altså der er brugt kalkfilter/kildevand eller anna kande , og at maskinen er blevet back flushed ca hver 14. dage.
    Nu ved jeg ikke hvor gammel maskinen er du kigger på men prislejet for en 2-3 år gammel Silvia ligger typisk på 2000-2500kr.
    Iøvrigt har du en kværn i forvejen ?
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Hej wolff, Først og fremmest tak for svaret og jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med \" anna kande \"...? Og hvad kan der gå hen og ske hvis ikke en Silvia ikke bliver backflushed hver 14. dag ?

Jeg har ikke anskaffet mig en kværn endnu, Men jeg kan også forstå at det er meget vigtigt!, Her du en du vil anbefale ? hvis den kun skal være til Espresso brygning. ikke noget med Stempel kande kaffe og den slags..

Comment

Bobby wrote:
        Hej wolff, Først og fremmest tak for svaret og jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med \" anna kande \"...? Og hvad kan der gå hen og ske hvis ikke en Silvia ikke bliver backflushed hver 14. dag ?

Jeg har ikke anskaffet mig en kværn endnu, Men jeg kan også forstå at det er meget vigtigt!, Her du en du vil anbefale ? hvis den kun skal være til Espresso brygning. ikke noget med Stempel kande kaffe og den slags..
        Hej Bobby , her en Anna kande http://www.risteriet.dk/produkter/Ve...lterkande.html

Backflush - Processen hvorved man renser filterkurven, gruppehovedet og trevejsventilen , hvis man ikke gør kan kaffen godt gå hen og smage ad H til da der kan sidde gamle kaffe olier etc http://www.risteriet.dk/produkter/Ve...lush_rens.html

Nu ved jeg ikke hvad du har af budget til kværn anskaffelse , men en god allround kværn kunne være Rancilio Rocky , og de fåes også brugt af og til.
        Fortid
        La Marzocco GS3
        Casadio Macinadosatore Istantaneo
        Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
        Reg Barber 58mm Anodized/Stål
        Pullman/Synesso ridgeless
        Bumper TS
        Motta Knockbox
        Nutid
        Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
        French Press-Bodum 4 cup