Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny maskine

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny maskine

Hej jeg er ny her i dette forum og ville høre om der er nogle der kan hjælpe mig med køb af en ny espressomaskine? da jeg er ved at være noget træt af mine mocca kander(3 stk.)og stavblender til mælk. Jeg bruger mælk i ca. 80% af det jeg laver. Maskinen må koste 6000 til 8000kr.
    Kaffe kværn har jeg.
    Hvor lang tid er sådan en maskine om at varme op??
    Hvor kan man se et udvalg af espressomaskiner(jeg ser bedst med mine fingre)?
    (Jeg bor mellem nord og østjylland)
    Mvh. Finn

Re:Ny maskine

Hej Finn og velkommen EB.

Først kan det anbefales at læse Købeguiden som du finder under Artikler. Her er en god beskrivelse af de forskellige typer maskiner.
    Med dit mælkeforbrug kan det være en fordel at gå efter en såkaldt HX-maskine hvor HX står for Heat Exchanger = varmeveksler. En dobbeltkedel maskine er også en (dyrere) mulighed. På disse maskiner kan man steame mælk samtidig med at man brygger kaffe eller umiddelbart efter. På enkeltkedel maskiner uden HX (såsom Rancilio Silvia, Gaggia Classic, VBM Domobar) skal du, for at få damp til mælke-steaming, have vandet i kedlen varmet op efter kaffebrygningen. Maskinen skal ligeledes køle ned før du igen kan brygge kaffe. Det skal dog nævnes at sålænge det kun drejer sig om op til 4 mælkedrikke pr gang er det ikke nævneværdigt besværligt at bruge en enkeltkedel maskine. Kvalitetsmaskiner som alle de førnævnte skal bruge ca. 30 minutter til at varme op.

Hvis du vil røre ved sagerne kan du se et bredt udvalg af maskiner hos
    KaffeMekka og Kaffeagenterne. Førstnænte har åbent sidst på eftermiddagen og Lørdag fra 10-16. \"Agenterne\" har åbent på hverdage men ring i forvejen og hør om de er hjemme.

Du nævner ikke hvilken kværn du har, men du har muligvis hørt at kværnen er noget af det vigtigste i prioriteringen. Med et budget på espressomaskinen på 6-8.000 bør du have en kværn til minimum 2.000.

Held og lykke på rejsen!

PS: Der er et par maskiner til salg på dette forum bla en dejlig Expobar Brewtus maskine (dobbeltkedel) og Rancilio Silvia (enkeltkedel.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Comment

Når du bruger mælk i de fleste af dine drikke, vil jeg også klart anbefale dig en HX eller en dual boiler. Dual boiler er dog en del dyrere, mens du kan finde forholdsvist billige HX-maskiner.

Og skulle du have misset indlæggene, så er der et par stykker herfra som har købt Nuova Simonelli Oscar og Nuova Simonelli Grinta (espressomaskine og kværn) fra Italien via eBay til under 5.000,- Det er en rigtig god maskine, og kværnen lader folk også til at være rimelig tilfredse med Så kommer der ca. 1.000,- oveni til andet udstyr

Oscar har det bedst med et kalkfilter hvis du tilslutter direkte til vandværket (ekstraudstyr) eller med blødt kildevand (f.eks. Pinar Madran). Så skal du ikke afkalke så ofte (Oscar er lidt besværlig at afkalke).

Oscar er rigtig klar på en lille halv time (hvis man husker at lette trykket så snart boileren har tryk).
      Sort som en panter, sort som slanter
      Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
      Sort som piloten I en Tie Fighter
      Sort som pletterne på Pongo
      Sort som alle andre end Tintin I Congo
      Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Hej nu har jeg fundet en maskine jeg var nede ved Kaffemekka, utrolig flink fyr, det blev til en Vibiemme Domobar, inox Valnød og en helt masse tilbehør.

Comment

Comment

Hej hansen , tillykke med VBMen , den bliver du glad for
            Fortid
            La Marzocco GS3
            Casadio Macinadosatore Istantaneo
            Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
            Reg Barber 58mm Anodized/Stål
            Pullman/Synesso ridgeless
            Bumper TS
            Motta Knockbox
            Nutid
            Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
            French Press-Bodum 4 cup

Comment

Comment

Rigtig, rigtig lækker maskine! Jeg er personligt helt vild med detaljerne i træ, de er alle pengene værd imo.
                Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

dem er jo så ikke helt vild med. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige

Men det vigtigste er jo også hvad man kan trylle ud af den. Så til lykke med dyret
                  Sage espressomaskine BES920UK
                  Nuova Simonelli Oscar
                  Mahlkönig Vario
                  Xpressivo Stamper
                  Gene Cafe
                  Bodum Antigua kværn

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢