Opslag

Collapse
No announcement yet.

Back flush med blind filter.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Back flush med blind filter.

Hej

Har købt et blindfilter til min Silvia, læser at man så ikke må flushe mere end 2 sec! Men så en video omkring rens af gruppe hovedet, med noget pulver, anyways der kørte pumpen i 5-6 sec. Hvad er rigtigt og hvad er faren ? Man vil helst ikke splitte noget på sit nye barn!

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Re:Back flush med blind filter.

I det daglige backflusher jeg efter hvert skud (med vand) med mindre jeg laver flere skud i træk - så kun efter det sidste skud. Jeg lader pumpen køre til den har opbygget tryk i gruppehovedet, her ændrer pumpen lyd, så det er ret tydeligt at høre. Herefter får den lov at køre et par sekunder, og så slukker jeg for pumpen.

Når jeg en gang om ugen backflusher med backflushmiddel, gør jeg essentielt det samme, men jeg lader pumpen arbejde lidt længere (5-10 sekunder), og herefter lader jeg bryghåndtaget sidde 1 minuts tid, så backflushmidlet kan får lov at arbejde. Herefter starter jeg pumpen igen til der er opbygget tryk kører et par sekunder, slukker for pumpen uden at fjerne bryghåndtaget... dette gentager jeg et par gange. Til sidst fjerner jeg bryghåndtaget, fjerner skruen der holder diffusuionsfilteret, og lader dette, såvel som bryghåndtag, filterkurve, etc. ligge i blød i backflushmidlet i 15-20 minutter, til resten af maskinen er rengjort (ugentlig rengøring af maskinen). Til sidst skylles alting grundigt i vand og samles igen, og jeg backflusher en masse (med vand) for at få alle rester af backflushmidlet helt ud af systemet.

Det første skud espresso - efter jeg har renset maskinen en gang om ugen - smider jeg altid ud i vasken ;-)
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Working...
    X