Opslag

Collapse
No announcement yet.

Angående reservedele til ECM Botticelli II

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Angående reservedele til ECM Botticelli II

Hej,

Jeg fik dette site anbefalet da jeg er på udkig efter et alternativ til min ECM Botticelli II som jeg har haft et par år (med ganske stor tilfredshed).

Jeg har pt. Nuova Simonelli Oscar på ønskelisten efter at have læst en del positive anmeldelser. Nouva\'s Grinta kværn synes dog at køre med ca. 1500 omdrejninger. Er det mon et godt alternativ til min Isomac Macinio kværn der har ca. 700 omdrejninger? (men er lidt støjende i drift).
    Gode råd modtages gerne!

Reservedele til ECM:
    Mht. min ECM Botticell i II har jeg brug for et service eller et godt råd om reservedele, da jeg efter et par timers søgning på nettet har opgivet at finde et sted det kan købes. Der kommer små gnister ved polerne af de 2 anoder? der sidder på toppen når man tager topdækslet af maskinen. Jeg er ikke klar over om det er anoder eller det er selve varmelegemet... Billedet har en pil som viser hvor problemet er.

Jeg bor i Taastrup ved Kbh.

På forhånd tak.

Vagn

Re:Angående reservedele til ECM Botticelli II

Hej..

Og velkommen til.. Du er kommet til det rigtige sted..

Ang. gnisterne. Så er det selve varmelegemet som pilen peger på..
    Hvis der kommer gnister der så vil jeg tro at det er nogle rustskaller eller noget som sidder og kortslutter til kedelsen..
    Prøv og rense rundt om polerne med en lille skruetrækker.. Men være forsigtig ikke og skrabe noget i stykker.
    Og gør det for guds skyld ikke med strøm på, da der er 230v der.. Så ud med stikket..

Hvis det ikke hjælper, så tror jeg desværre det er afstandsringen i varmelegemet som er i stykker. Og det ser umiddelbart ikke ud til at det er et løst varmelegeme som sidder i.
    Så skal der nok en ny kedel til.. Men lad os da håbe det kan løses med lidt afrensening..
    Hilsen Johnny

Faema Legend S1
    Faema MD3000 Touch
    Mahlkoenig Vario
    Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Mange tak for tippet.
      Jeg skulle måske lige have forklaret at jeg allerede har forsøgt at fjerne de små ruststykker, som syntes at have været årsagen til gnisterne. Under \"rensningen\" faldt et lille stykke af afstandsringen af, som synes at være en slags keramisk materiale. På billedet har jeg fjernet møtrikken idet jeg har forsøgt at skille kedlen af, men indtil videre uden held.
      Det giver god mening at det er varmelegemet den er gal med, men om det kan skiftes ved jeg så ikke.
      Mit bud er at problemet kan løses ved at forny isoleringen omkring lederen der går ned i kedlen, men det skal kunne modstå den høje temperatur.

Nogen tip til en reparatør i KBH\'s området eller et tip til at skille kedlen ad?

Mvh. Vagn

Comment

Hej..

Det er lidt svært og se hvordan man skiller kedelen af, hvis man overhovedet kan..

Jeg kan godt se, nu du siger det, at der nok har siddet en møtrik. Det kunne jo tyde på at man kan skille kedelen af og tage varmelegemet under ud..
        Men om man kan putte noget nyt isolering på ved jeg ikke.. Men hvis man kan få varmelegemet ud, så kan man også finde på et eller andet, da det jo ellers ikke fejler noget..

Hvis du ikke umiddelbart kan se, at det kan skilles af, kan du prøve og høre ved Klemmen Storkøkken. http://www.espressomaskine.dk/ De har reservedele til det meste..
        Og så ligger de i KBH
        Hilsen Johnny

Faema Legend S1
        Faema MD3000 Touch
        Mahlkoenig Vario
        Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Hej igen Journey,

Mange tak for tippet om Klemmen. Måske jeg skal høre om de har en ide om man kan reparere pakningen omkring varmelegemets anoder.

Men jeg fik dog så meget blod på tanden, at jeg fik skilt hele maskinen og kedlen ad. Og indrømmet med det samme: Jeg har ikke brugt kildevand tidligere :dry:
          Det er nok er stærke billeder for mange herinde at se så meget kalk, vil jeg tro.... :blush:

Selve processen med at få skilt maskinen ad forløb ganske fint. Huskede heldigvis at nummerere mufferne, så jeg kan få sat ledningerne tilbage på de rigtige pladser. Det drillede noget at få bakset hele kedlen op gennem virvaret af kabler og slanger. Det havde nok været noget nemmere hvis jeg kunne få vristet toppen af og derefter lirket selve gruppen op, men det sad så fast, at jeg måtte vrikke dem fra hinanden med en skruetrækker, og det lykkedes uden at beskadige pakningen.

Jeg kunne ikke nære mig for at smide delene på vægten: Gruppen vejer 3.098 g og toppen 849g, hertil kommer selve varmelegemet, så det lander vel omkring 4,5 kg.

Det tog et par timer at få kalket alle delene af, så nu er der kun tilbage, at løse problemet omkring varmelegemets blottede anoder.

Vagn

Comment

Her er så selve varmelegemet hvor man kan se de tærede anoder.

Comment

Her er gruppen som vejer 3.098 gram....

Comment

Synes lige jeg vil vende tilbage til tippet om at ringe til Klemmen Storkøkken angående reservedele. Jeg har ventet i ugevis på varen, som de har bekræftet at ville levere, men de blev pludselig fuldstændig umulige at komme i kontakt med via tlf, mails, sms. Det lykkedes dog et par gange at komme igennem på tlf men fik blot at vide at varen ville blive sendt, og til sidst en påstand om at det var sendt for mange dage siden. Ingen vare dukkede nogensinde op, og jeg har skriftligt annulleret ordren.

Takket være Emofabrik, som endog svarer mails om søndagen, kom hjælpen hurtigt.

Tænk det kan være så svært.. :P

Comment

Working...
                X