Opslag

Collapse
No announcement yet.

opstart

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• opstart

hey ...

så er oscar i hus ... men hvor længe skal den ca. stå tændt før vandet er varmt? det virker ikke somom der sker noget, hverken kopperne eller vandet er varme.

er jeg bare utålmodig?
    If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman

Repstart

Hello

Jeg plejer at lade den stå (med portafiltret monteret) i 30 minutter. Men hvis man har travlt, kan man køre vand igennem et par gange og få den klar på ca. 10-15. min. Har du husket at åbne for dampen? For ellers kan maskinen narre sig selv til at tro den er varm, før den faktisk er det.

Comment

Repstart

Og tillykke med indkøbet af et fantastisk dyr, forresten!!

Comment

Repstart

Ahhh ! den virker

det var dampen den var gal med ... så skal der prøvekøres med min bastard, koffeinfri, kaffe.

thanks
        If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman

Comment

Repstart

Tillykke med monsteret Den skal du nok blive glad for! Jeg er i hvert tilfælde!
          Kopvarmeren er ikke så effektiv, så jeg har smidt et lille viskestykke over - SÅ bliver de varme
          Sort som en panter, sort som slanter
          Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
          Sort som piloten I en Tie Fighter
          Sort som pletterne på Pongo
          Sort som alle andre end Tintin I Congo
          Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Repstart

@Bang. Tillykke med maskinen!Hvilken farve købte du den i?

ordo.dk wrote:
            Kopvarmeren er ikke så effektiv, så jeg har smidt et lille viskestykke over - SÅ bliver de varme
            Skide god idé. Går ud fra at det også virker med Silvia, selvom jeg måske kan være bange overophednng.
            Mvh Morten

--------------------
            Lelit Bianca
            Mazzer Major Electronic
            Mahlkönig Vario
            Hario V60
            Hario 3 kops Siphon
            Hario Skerton

Comment

Repstart

ordo.dk wrote:
              Tillykke med monsteret Den skal du nok blive glad for! Jeg er i hvert tilfælde!
              God idé. Jeg flusher nu alligevel altid og bruger vandet til at varme kopperne.

Comment

Repstart

endte med at købe oscar i sort.

- Synes nu kopperne bliver fint varme, men når jeg alligevel skal stå og steame noget vand til mandens americano kan jeg jo ligsågodt lave lidt til kopperne også.

... hvor er det dejligt, endelig, at sidde med en odentlig kop morgenkaffe :P

er der forresten nogle som kender til en decaf som er god til at lave latter med? (til folk som skal tidligt op, gravide/ ammende)

Comment

Repstart

Sort ville også være mit valg.

Jeg har ikke selv prøvet den, så jeg ved ikke hvordan den er, men Estate har en Daterra Decaf. Jeg mindes at ABW nævnte den engang, så det kan være han har noget at tilføje?
                  Mvh Morten

--------------------
                  Lelit Bianca
                  Mazzer Major Electronic
                  Mahlkönig Vario
                  Hario V60
                  Hario 3 kops Siphon
                  Hario Skerton

Comment

Repstart

Bliver også en sort jeg skal have. Men jeg godt kunne lide den Røde som ABW har stående. Men sort passer bedre ind i køkkenet der hjemme. Og da det er lidt af en investering, så må man hellere gå efter den høje WAF
                    Sage espressomaskine BES920UK
                    Nuova Simonelli Oscar
                    Mahlkönig Vario
                    Xpressivo Stamper
                    Gene Cafe
                    Bodum Antigua kværn

Comment

Repstart

Jeg fik faktisk aldrig prøvet daterras decaf, for Risteriet havde ikke noget i en længere periode. Men det er klart den, der får de bedste ord med på vejen!

Comment

Working...
                      X