så er oscar i hus ... men hvor længe skal den ca. stå tændt før vandet er varmt? det virker ikke somom der sker noget, hverken kopperne eller vandet er varme.
er jeg bare utålmodig?
If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman
Jeg plejer at lade den stå (med portafiltret monteret) i 30 minutter. Men hvis man har travlt, kan man køre vand igennem et par gange og få den klar på ca. 10-15. min. Har du husket at åbne for dampen? For ellers kan maskinen narre sig selv til at tro den er varm, før den faktisk er det.
Tillykke med monsteret Den skal du nok blive glad for! Jeg er i hvert tilfælde!
Kopvarmeren er ikke så effektiv, så jeg har smidt et lille viskestykke over - SÅ bliver de varme
Sort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Tillykke med monsteret Den skal du nok blive glad for! Jeg er i hvert tilfælde!
Kopvarmeren er ikke så effektiv, så jeg har smidt et lille viskestykke over - SÅ bliver de varme
God idé. Jeg flusher nu alligevel altid og bruger vandet til at varme kopperne.
- Synes nu kopperne bliver fint varme, men når jeg alligevel skal stå og steame noget vand til mandens americano kan jeg jo ligsågodt lave lidt til kopperne også.
... hvor er det dejligt, endelig, at sidde med en odentlig kop morgenkaffe :P
er der forresten nogle som kender til en decaf som er god til at lave latter med? (til folk som skal tidligt op, gravide/ ammende)
If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman
Jeg har ikke selv prøvet den, så jeg ved ikke hvordan den er, men Estate har en Daterra Decaf. Jeg mindes at ABW nævnte den engang, så det kan være han har noget at tilføje?
Mvh Morten
--------------------
Lelit Bianca
Mazzer Major Electronic
Mahlkönig Vario
Hario V60
Hario 3 kops Siphon
Hario Skerton
Bliver også en sort jeg skal have. Men jeg godt kunne lide den Røde som ABW har stående. Men sort passer bedre ind i køkkenet der hjemme. Og da det er lidt af en investering, så må man hellere gå efter den høje WAF
Sage espressomaskine BES920UK
Nuova Simonelli Oscar
Mahlkönig Vario
Xpressivo Stamper
Gene Cafe
Bodum Antigua kværn
Jeg fik faktisk aldrig prøvet daterras decaf, for Risteriet havde ikke noget i en længere periode. Men det er klart den, der får de bedste ord med på vejen!
Comment