Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vedr. fælleskøb via espressobar (?)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vedr. fælleskøb via espressobar (?)

Det slog mig bare lige her til aften:

Gad vide om der via siden her kunne være basis for at \"arrangere\" nogle \"fælles-indkøb\"?
    Jeg ved f.eks, at de har gjort det med stor succes på www.recorder.dk (her kan man til hver en tid se hvor meget de for tiden \"har gang i\"). Jeg kan huske, at det gav genlyd i \"radiobrancen\", da de startede det op, og lavede en STOR bestilling fra Panasonic (eller hvem det nu var). Den japanske producent måtte ha` verificeret, at det virkelig var rigtigt, at der skulle sådan en stor ordre til DK.
    Men der var gode penge sparet :P
    Okay, jeg ved godt, at det nok ikke kan blive helt i den målestok med hensyn til \"espresso-maskineri\", men idèen er da i hvert fald lidt interessant - ikke mindst for os \"brugere\" B)
    På Recorder er det vist primært webmaster som står for at \"indhente fælleskøb/rabatter\" (efterhånden tror jeg også, at forhandlerne selv uopfordret kommer med tilbud). Men brugerne bestiller selv produktet via de respektive hjemmesider og får det hverisær selv sendt hjem via de forskellige forhandlere. Så webmasters \"indsats\" er muligvis ikke så stor, som man måske lige kunne tro (det forestiller jeg mig i hvert fald )
    - Ofte går brugerne i øvrigt også sammen om at arrangere fælleskøb selv.

Det kan sagtens være, at idéen har været oppe før - men nu er den her lige endnu en gang (hvis der er nogen af jer her på denne fremragende side, der har tid/lyst/overskud/mulighed for at gå ind i det :-))

Re:Vedr. fælleskøb via espressobar (?)

interessant ide

Kunne da godt bruge noget rabat på en Oscar og en Grinta
    Sage espressomaskine BES920UK
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario
    Xpressivo Stamper
    Gene Cafe
    Bodum Antigua kværn

Comment

Hej Amarone,

Det er en god idé og det har faktisk været praktiseret en enkelt gang, hvor vores bruger Kim arrangerede et fællesindkøb af en bog fra USA.

Hvis der er andre brugere, som har nogle bestemte ting, de mener kunne være genstand for et tællesindkøb, synes jeg da helt sikkert det ville være fedt, at de opretter en tråd om det. I Kims tilfælde, tror jeg nok det endte med at blive en noget større koordineringsopgave end vi havde regnet med, men heldigvis havde vi aftalt et beløb som passede rimeligt, men hvor der trods alt var en lille skilling pr. bog, som røg i Kims lomme for hans besvær. Det var et super initiativ, som sparede os købere en god sum i forhold til at bestille bogen hjem fra USA hver især.

Så endelig!!!! Hvis du har nogle konkrete ideer, så opret en tråd og lad os se hvad der sker.

Man kunne jo godt spørge en forhandler, om \"Hvis vi er 10, 20, 30 der køber denne dims, hvad er så prisen?\"
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Super idé
        Elektra Microcasa a Leva
        Demoka-Minimoka kværn
        RB 49mm short ball i træ/stål
        MokaMaster fra VEV-Vicano ita.
        Don Pedro-vaacum kaffebrygger (Bodum
        )

Comment

God idé, hvad med et fælleskøb på Espressobars egen espressoblend?

Hvis nu der er 20 brugere, som hver vil købe 5 eller 10 kg, så begynder det måske at ligne noget?

Comment

vanderlay wrote:
            God idé, hvad med et fælleskøb på Espressobars egen espressoblend?

Hvis nu der er 20 brugere, som hver vil købe 5 eller 10 kg, så begynder det måske at ligne noget?
            Den situation havde jeg ikke lige set komme. At vores brugere skulle rotte sig sammen og presse prisen på vores pt eneste indtægtskilde hmy: :cheer:

EBar blenden er ret hårdt prissat. Skulle man kende opskriften og dermed selv have mulighed for at blande den, ville man ikke kunne købe bønnerne til samme lave pris, som blenden i sig selv koster. Men jeg skal ikke afvise noget, så lad os se om Thomas fra Kaffe-Agenterne (som har retten til at sælge vores blend), melder sig på banen...

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

Aha - jeg vidste ikke denne blend finansierede siden, så det var måske ikke så godt et forslag

Nu ved jeg jo ikke præcis hvilke bønner der indgår, men når jeg umiddelbart synes prisen er høj (ca kr 145/kg) så var det i sammenligning med de cirka kr 75-80/kg, som det koster hos kaffemekka, hvis man følger hans anbefalede espressoblanding. Men hvis espressobars er mærkbart bedre, er prisen måske helt fin

Comment

vanderlay wrote:
                Aha - jeg vidste ikke denne blend finansierede siden, så det var måske ikke så godt et forslag

Nu ved jeg jo ikke præcis hvilke bønner der indgår, men når jeg umiddelbart synes prisen er høj (ca kr 145/kg) så var det i sammenligning med de cirka kr 75-80/kg, som det koster hos kaffemekka, hvis man følger hans anbefalede espressoblanding. Men hvis espressobars er mærkbart bedre, er prisen måske helt fin
                Vi er lidt OT, men det kan jo stadig være, at Thomas kan strikke noget sammen. Blenden indeholder jo en del Nepal Mount Everest til 259 kr/kg (grønne), så det gør selvfølgelig blenden noget dyrere...

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

Var der nogen som kunne være interesseret i at bestille Reg Barber tamper direkte fra fabrikken sammen med mig?
                  Tror der er grundlag for at spare et par hundrede kroner..:woohoo:
                  Vibiemme Domobar Junior DB
                  Mazzer Mini Electronic A

Comment

Jens wrote:
                    Var der nogen som kunne være interesseret i at bestille Reg Barber tamper direkte fra fabrikken sammen med mig?
                    Det synes jeg kunne være spændende. Jeg kunne godt være interesseret. Såfremt det er noget du vil være koordinator for, Jens, opretter du så ikke en ny tråd om det?

La Marzocco GS/3
                    Baratza Forté
                    Bestmax filter

Comment

Ja, ja.
                      Der er der gang i nogle tanker :laugh:
                      Hvem er det nu der siger et eller andet med at \"sammen kan mange gøre meget\" (?) :laugh:

Det optimale ville være, synes jeg, hvis nogle af \"site-ejerne\" ville gå lidt ind i det, så vi kunne hoppe på nogle \"tilbud\" en gang i mellem.
                      (Som jeg har nævnt det: A-la som de gør her: http://www.recorder.dk/faelleskoeb ).

Men selvfølgelig sku` der også være mulighed for at brugerne altid selv kan \"oprette\" et fælleskøb (og selv stå for det). Hvordan det i disse tilfælde rent praktisk skulle kunne lade sig gøre rent pengemæssigt o.s.v, er straks lidt mere kompliceret :silly:

Men jeg kan da se, at der måske allerede også ku` være basis for at gå i gang med et fælleskøb på en Nuova Simonelli \"Oscar\" &/eller en Nuova Simonelli \"Grinta\".
                      Der er da i hvert fald et par stykker - for uden mig, som ku` se ud til at stå foran et køb :P
                      Meeen. La` os nu se

Comment

amarone wrote:
                        Det optimale ville være, synes jeg, hvis nogle af \"site-ejerne\" ville gå lidt ind i det, så vi kunne hoppe på nogle \"tilbud\" en gang i mellem.
                        (Som jeg har nævnt det: A-la som de gør her: http://www.recorder.dk/faelleskoeb ).
                        Det skal du nok bare ikke regne med sker foreløbigt - desværre. Vi har 4-5 større planer om ting, vi gerne vil have sat i gang. Men vi har bare ikke ret meget tid til det, så det går i forvejen ALT for langsomt.

Derfor vil jeg igen opfordre vore kære medlemmer til at tage initiativ, hvis de har mod på at kaste sig ud i det. Som sagt lykkedes det med vores bogindkøb, som KimH tog initiativ til. Det eneste Ebar gjorde i den sag, var at levere et forum, som folk kunne mødes i...

La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter

Comment

Nu er der oprettet en ny tråd. Så må vi se hvad folk siger til ideen!
                          :silly:
                          Vibiemme Domobar Junior DB
                          Mazzer Mini Electronic A

Comment

Jens wrote:
                            Jeg er på B)
                            - La Spaziale S1 Dream
                            - Bestmax S
                            - Ceado E37S
                            - Rancilio Rocky SD
                            - Hottop B

Comment

Hej med Jer,

Som MoBak tidligere nævnte er Espressobar Blenden ret hårdt prissat (især pga. 25% Mount Everest), men vi kan godt arrangere lidt Ebar rabat såfremt vi kan levere ét sted (så sparer jeg lidt i fragt).

/Thomas
                              /Thomas
                              kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

[img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

Comment

Working...
                              X