Opslag

Collapse
No announcement yet.

Den perfekte tamper

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Den perfekte tamper

Nogen gode ideer?

Jeg har selv kigget på Pullman(især deres Barista) og flere andre kendte, men de koster jo en mindre formue... Barista\'en med forsendelse osv løber op i omegnen af 1000 kr.

Er der evt. nogen der har noget lækkert de vil af med?
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill

Reen perfekte tamper

Jeg kan kun anbefale en Pullman tamper, jeg har selv den skakternede og den er superfed at arbejde med.

Ja, den er dyr... Men konen køber jo også dyre sko...
    Administator på espressobar
    Izzo Alex Duetto
    Toper Cafemino
    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Reen perfekte tamper

Roed wrote:
      Jeg kan kun anbefale en Pullman tamper, jeg har selv den skakternede og den er superfed at arbejde med.

Ja, den er dyr... Men konen køber jo også dyre sko...
      Jeg går ud fra det er Deluxe modellen du har?

Jeg synes også den er lækker men er mere til Baristaen...
      Mazzer Mini E mod. B
      Mahlkönig K30
      Izzo Alex Duetto II
      Behmor 1600

Comment

Reen perfekte tamper

el jefe wrote:
        Nogen gode ideer?

Jeg har selv kigget på Pullman(især deres Barista) og flere andre kendte, men de koster jo en mindre formue... Barista\'en med forsendelse osv løber op i omegnen af 1000 kr.

Jeg har intet ond at sige om Pullman, jeg har selv både en Deluxe og en barista.
        Men har du overvejede Reg Barber?? i mine hænder er Radical Pro med stål base den ultimative tamper!
        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Reen perfekte tamper

EPO wrote:
          el jefe wrote:
          Nogen gode ideer?

Jeg har intet ond at sige om Pullman, jeg har selv både en Deluxe og en barista.
          Men har du overvejede Reg Barber?? i mine hænder er Radical Pro med stål base den ultimative tamper!
          Har set lidt på Reg BArber også, men dømte dem lidt ude på udseendtet. Jeg er ikke for sådan noget overlakeret træ. Men med det sagt, er der noget ret sejt over den der Radical Pro. Den har sit eget udseende og jeg kan faktisk ret godt lide det. Er det ikke ikke rarere at have fat i Pullman\'s bredere top end denne ret tynde top?

Hvordan er din vurdering af Pullman\'s Barista vs. Deluxe?
          Mazzer Mini E mod. B
          Mahlkönig K30
          Izzo Alex Duetto II
          Behmor 1600

Comment

Reen perfekte tamper

el jefe wrote:
            Har set lidt på Reg BArber også, men dømte dem lidt ude på udseendtet. Jeg er ikke for sådan noget overlakeret træ. Men med det sagt, er der noget ret sejt over den der Radical Pro. Den har sit eget udseende og jeg kan faktisk ret godt lide det. Er det ikke ikke rarere at have fat i Pullman\'s bredere top end denne ret tynde top?

Med hensyn til Reg Barber og overlakeret træ, så laves de også i pulverlakeret og Anodized metal og i næsten alle tækelige farver.
            Du har, efter min helt subjektive menig, helt ret i at Radical Pro er meget rarere at have fat på end både de alm. Reg Barber og Pullman tapere, men det er som skrevet min subjektive mening.
            Min vurdering af Barista Vs Deluxe battlen, så vil må jeg faktisk indrømme at jeg syntes Barista\'en er markant behageligere at bruge end Deluxen. Desuden syntes jeg også at den er pænere (specielt i hard wood).
            Men den slår som sagt ikke Reg Barber\'en.
            Michael EPO Rasmussen

Comment

Reen perfekte tamper

EPO wrote:
              el jefe wrote:

Med hensyn til Reg Barber og overlakeret træ, så laves de også i pulverlakeret og Anodized metal og i næsten alle tækelige farver.
              Du har, efter min helt subjektive menig, helt ret i at Radical Pro er meget rarere at have fat på end både de alm. Reg Barber og Pullman tapere, men det er som skrevet min subjektive mening.
              Min vurdering af Barista Vs Deluxe battlen, så vil må jeg faktisk indrømme at jeg syntes Barista\'en er markant behageligere at bruge end Deluxen. Desuden syntes jeg også at den er pænere (specielt i hard wood).
              Men den slår som sagt ikke Reg Barber\'en.
              Tror faktisk jeg tager dit tip til efterretning og går efter en reg barber RAdical Pro... Så kan jeg jo altid udvide med ekstra håndtag eller andre modeller såfremt jeg ønsker det.

Kan du evt. sige noget om alle de forskellige typer baser? Der er både stål, alu, kobber og messing? Har det noget at sige hvad metal der er brugt?

Derudover laver de en helt lang række af forskellige bundforme(Flat, C-Flat, US curve, Euro curve, Ripple and C-Ripple). Kan du sige lidt om det også?

Tak for hjælpen :-)
              Mazzer Mini E mod. B
              Mahlkönig K30
              Izzo Alex Duetto II
              Behmor 1600

Comment

Reen perfekte tamper

Jeg er ikke super inde i \"videnskaben\" omkring stampere men ved følgende:
                Materiale: den eneste betydning materialet har er vægten og dermed også balancen i stamperen. Normalt plejer det at hedde sig at stål giver den bedste balance da det er tungere end aluminium.
                Form: Læste en artikel på et tidspunkt hvor forfatteren skrev at en kurve af en eller anden art gav en mere ensartet stampning. Euro curve er mere udtalt end US. Det sidste nye er ripple\'s, om det giver noget eller er ved jeg ikke.

Comment

Reen perfekte tamper

Orker ikke at læse mere på det... Nu skal der gøres noget... Jeg smed en ordre afsted på en Reg Barber Radical Pro med US-Curve bund i stål
                  Mazzer Mini E mod. B
                  Mahlkönig K30
                  Izzo Alex Duetto II
                  Behmor 1600

Comment

Reen perfekte tamper

el jefe wrote:
                    Orker ikke at læse mere på det... Nu skal der gøres noget... Jeg smed en ordre afsted på en Reg Barber Radical Pro med US-Curve bund i stål
                    Jammen med den bestilling så var der heller ingen grund til alt besværret med at læse
                    Jeg håber du bliver lige så glad for din Radical Pro som jeg er for min.
                    Med hensyn til basene så er stål uden sammenlignig det mest holdbare materiale, kobber og messing ser super fedt ud men holder ikke særlig godt (det får hurtigt skrammer og ridser). Alu er dels for let (efter min smag) og dels næsten lige så nemt at ridse som de to andre.
                    hvad andgår formen så tror jeg de fleste bruger US-curve (jeg mener iøvrigt også at det er den eneste form risteriet sælger)
                    Michael EPO Rasmussen

Comment

Reen perfekte tamper

Ingen tvivl om at det er fuld fortjent at Reg Barber er kendt som tamper kongen. Jeg har dog selv købt en Manufactura: http://www.risteriet.dk/produkter/St...t_conveks.html

Den er efter min mening fuldt ud lige så lækker som en Reg Barber (Pullman har jeg aldrig prøvet), så den kan man i hvert fald også tjekke ud hvis man ikke vil være for main stream i sit tamper valg :laugh:
                      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Reen perfekte tamper

Skurken wrote:
                        Ingen tvivl om at det er fuld fortjent at Reg Barber er kendt som tamper kongen. Jeg har dog selv købt en Manufactura: http://www.risteriet.dk/produkter/St...t_conveks.html

Den er efter min mening fuldt ud lige så lækker som en Reg Barber (Pullman har jeg aldrig prøvet), så den kan man i hvert fald også tjekke ud hvis man ikke vil være for main stream i sit tamper valg :laugh:
                        Har haft kigget lidt på den ECM\'er også... Synes egentlig også den er ret flot, men jeg tænkte at det hele måske bliver lidt for \"koldt\" hvis alt er sort og metal... Der giver træhåndtaget lidt hygge:P
                        Mazzer Mini E mod. B
                        Mahlkönig K30
                        Izzo Alex Duetto II
                        Behmor 1600

Comment

Reen perfekte tamper

el jefe wrote:
                          Har haft kigget lidt på den ECM\'er også... Synes egentlig også den er ret flot, men jeg tænkte at det hele måske bliver lidt for \"koldt\" hvis alt er sort og metal... Der giver træhåndtaget lidt hygge:P
                          Jeg troede kaffen gav hyggen :P
                          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                          Baratza Forté
                          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Reen perfekte tamper

el jefe wrote:
                            Skurken wrote:

Jeg er på sin vis enig. Jeg tror også selv jeg skal have en med træ på et tidspunkt som supplement. Lækkert forarbejdet træ er nu engang bare dejligt.
                            Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Reen perfekte tamper

Skurken wrote:
                              el jefe wrote:
                              Skurken wrote:

Jeg er på sin vis enig. Jeg tror også selv jeg skal have en med træ på et tidspunkt som supplement. Lækkert forarbejdet træ er nu engang bare dejligt.
                              Og jeg har det lidt på samme måde med en i metal.. Mon ikke der dukker en op på et tidspunkt... Jeg kan vel bruge den base jeg nu har bestilt til andre håndtag fra Reg Barber og dermed gøre investeringen lidt mere spiselig
                              Mazzer Mini E mod. B
                              Mahlkönig K30
                              Izzo Alex Duetto II
                              Behmor 1600

Comment

Working...
                              X