Opslag

Collapse
No announcement yet.

OT-emner fra CoffeeCollective tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• OT-emner fra CoffeeCollective tråden

Dette blev lidt off-topic i den anden tråd, så jeg fortsætter her: :P

sailor99 wrote:
    Min VBM Domobar ankom fra KaffeMekka i dag.
    Tillykke med din nye maskine. Jeg er sikker på du bliver glad for den

sailor99 wrote:
    Jeg havde dog et lille "problem", som nok skyldes ukendskab: Pukken var tør ved brug af Illy, men ret fugtig ved brug af SA. Trykket lå fint på 9 bar ved dem begge, og begge så rimeligt ensartede ud i det bundløse filter.
    Begge sorter var malede bønner, måske SA bliver mindre fugtig, når jeg får min kværn og kværner selv?
    Det kan enten være formalingen der har været lidt forskellig (SA lidt finere end Illy) eller måske mængden af kaffe i filteret. Var der forskel på hvor lang tid det tog at brygge den samme mængde kaffe med de to typer bønner? Hvor længe har du haft det Illy stående. Det er jo nok ikke helt frisk hvis det er formalet og du har haft det til at stå. Glæd dig til du får købt dig en kværn. Det gør en verden til forskel!

Hvis ikke du ændrer en masse på din teknik, så prøv at lægge mærke til om SA giver en mere og mere tør puck, efterhånden som den ældes.

sailor99 wrote:
    Men SA smagen er altså fortrinlig.
    Ja! Og så er de billige i forhold til alle andre friskristede bønner, jeg har set.

sailor99 wrote:
    For øvrigt har det været en fornøjelse at handle med Niels i KaffeMekka. Gode priser, super service og stor hjælpsomhed, så hvis man ikke har prøvet ham allerede, skulle man måske gøre det næste gang.
    Ja, jeg købte også min Domobar, en masse udstyr og en masse bønner derude. Det er altid en fornøjelse at komme derud og få en god kaffesnak og gøre en god handel
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser
Working...
X