Opslag

Collapse
No announcement yet.

Lavazza espresso point

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lavazza espresso point

Ovennævnte maskine var til afprøvning i vores kantine (sammen med et BKI fair trade reklamefremstød)

Jeg var lidt i tvivl om den skulle under espresso eller under kaffe men da de selv kalder den \"espresso point\" så blev det altså under espresso (og så er de selv ude om det)

Maskinen virker at anvende specielle pods som vandet så trykkes igennem:

Cremaen var faktisk ganske nydelig lidt til den lyse side - et sted mellem det, en 400,- \"Føtex\" maskine kan levere og så en rigtig espresso.
    Smagen var desværre meget mere i retning af Føtex end TCC: Den var sur og tynd, ingen fornemmelse af fylde.
    Den var meget tættere på kaffe end espresso og selv som kaffe ville jeg kalde den sur.

Det skyldes sikkert at brygtemperaturen har været for lav.

Det skal dertil siges at maskinen på dagen er et \"slagtilbud\" til 4.295 kr. - siger og skriver fire tusinde, to hundrede og fem og halvfems kroner !

Nej jeg ville tage en Silvia any day

Mvh.

Peter - med en sur smag i munden
    Rancilio Silvia - PID
    Macap MC4 Stepless
    Behmor 1600
    Xpressivo Presso Barista

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

Re:Lavazza espresso point

Shotmaker wrote:
    Ovennævnte maskine var til afprøvning i vores kantine (sammen med et BKI fair trade reklamefremstød)
    Ville de sælge den til kontoret eller til medarbejderne? Jeg vil uden at blinke til enhver tid bytte den med det montrum fra Merrild vi har på kontoret, som laver kaffe af et kaffesirup ekstrakt. Det er UDRIKKELIGT! :blink:

Shotmaker wrote:
    Cremaen var faktisk ganske nydelig lidt til den lyse side - et sted mellem det, en 400,- \"Føtex\" maskine kan levere og så en rigtig espresso.
    Der er højst sandsynligt en såkaldt \"crema enhancer\"/\"pressurised filter\" i maskinen. Det vil sige, at cremaen ikke er en naturlig fremkomst fra bønnerne men på én eller anden måde tilføjes mekanisk.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Shotmaker wrote:
      Maskinen virker at anvende specielle pods som vandet så trykkes igennem:
      Forresten, der kan da vist ikke være mange gram kaffe i de kapsler, hvis det er aldmindelig kværnet kaffe :dry: Hvor meget kaffe (væske) får man ud af sådan en kapsel?

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

Comment

Den lavede nok mellem 60-80 ml kaffelignende fluidum.

Og jeg må korrigere prisen - den var ex moms...
        Rancilio Silvia - PID
        Macap MC4 Stepless
        Behmor 1600
        Xpressivo Presso Barista

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

Comment

MoBak wrote:
          Ville de sælge den til kontoret eller til medarbejderne? Jeg vil uden at blinke til enhver tid bytte den med det montrum fra Merrild vi har på kontoret, som laver kaffe af et kaffesirup ekstrakt. Det er UDRIKKELIGT! :blink:
          Og alligevel drikker du den... ?
          Rancilio Silvia - PID
          Macap MC4 Stepless
          Behmor 1600
          Xpressivo Presso Barista

Comment

Shotmaker wrote:
            MoBak wrote:
            Og alligevel drikker du den... ?
            Neeeejnejnejnejnej, hvor vover du? hmy: :angry: :blink:

Jeg kværner friskristet kaffe hver morgen som jeg har med i en lille tupperware bøtte. Dette tilbereder jeg så med en plastiktragt/filter/elkedel. To kander om dagen, som jeg deler med 4 kolleger, som så giver et tilskud :P

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
              Jeg kværner friskristet kaffe hver morgen som jeg har med i en lille tupperware bøtte. Dette tilbereder jeg så med en plastiktragt/filter/elkedel. To kander om dagen, som jeg deler med 4 kolleger, som så giver et tilskud :P
              Hvis dette er rigtigt (og ikke et udtryk for lun jysk humor!) har jeg kun et ord at sige:

RESPEKT!

mvh
              APK

P.S.: Vi har selv købt et par små Nespresso-maskiner der faktisk laver noget der minder om espresso, samtidig som de er så nemme at bruge at alle kan være med. En udmærket løsning til kontoret synes jeg.
              La Marzocco GS/3
              Casadio Istantaneo
              Gene Café
              Aeropress
              Hario V60

Comment

Shotmaker wrote:
                Nej jeg ville tage en Silvia any day
                Det ville jeg også - men i et kontormiljø, hvor MANGE forskellige mennesker skal lave kaffe, og de færreste af dem overhovedet har en lille smule idé om hvordan man betjener en Silvia (og sikkert heller ikke gider sætte sig ind i det), ja så er en Pod-maskine måske ikke så tosset endda?
                Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

APK wrote:
                  MoBak wrote:
                  Hvis dette er rigtigt (og ikke et udtryk for lun jysk humor!) har jeg kun et ord at sige:

RESPEKT!

mvh
                  APK
                  Hehe, det KUNNE godt have været humor, men det er faktisk lige i det her tilfælde ganske sandt! Mine kolleger som er med i \"kaffeordningen\" er begyndt at spørge hver dag: \"Nå, hvor kommer kaffen så fra i dag?\"

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                    Hehe, det KUNNE godt have været humor, men det er faktisk lige i det her tilfælde ganske sandt! Mine kolleger som er med i \"kaffeordningen\" er begyndt at spørge hver dag: \"Nå, hvor kommer kaffen så fra i dag?\"
                    Super, det lugter allerede af et par nye brugere på siden :-)
                    I forretningen drikker vi også KUN friskristet kaffe som bliver tilberedt via guldfilter, man skal jo behandle folk ordentligt

Mht Lavazza\'en idéen er da meget god, men hvis produktet der kommer ud af den smager af urin eller det der er værre, så ville jeg nu også bruge pengene på en anden løsning.
                    Administator på espressobar
                    Izzo Alex Duetto
                    Toper Cafemino
                    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Shotmaker, så savner du nok maskinen fra dit tidligere arbejde (det er nok også det eneste du savner derfra, udover mig selvfølgelig ). Kan du huske hvad den hed, den i kantinen?
                      Vibiemme Domobar Inox
                      Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

FY FY I burde skamme jer... hmy:

Sådan et indlæg om så nem en maskine kan slet ikke gå min næse forbi...

Og den hedder ikke Lavazza Espresso Point, men Lavazza Matinee...

Har den NEGATIVT omtalte maskine og den kan faktisk alt det som både mine og Jeres andre maskiner ikke kan...

Være operationsklar på under 2 minutter...
                        Gemme kaffebrikkerne efter brug...
                        Lave \"espresso\" i få bevægelser, tryk kapslen ind og trykke doseringsknappen...

Som i kan se er det noget andet end at tænde maskinen, varme op og vente (gerne 30 min), kværne kaffen, dosere, stampe, aktivere pumpe/lever mm, banke grumset ud og og rense PFet, backflushe...

Så som I nok kan forstå en idiotsikret maskine.:woohoo:

Men det er nok også derfor jeg ikke er den store bruger af den i husstanden. Dog var den nr.2 maskine efter en FF X1 og blev spået en stor fremtid, da det var så nemt...
                        Men kaffe/espresso brygning var lidt mere end det...

Men som i kan forstå er den i huset endnu, der er NOGEN der meget gerne vil beholde den!

Apropos teknikken er der papirsfilter i top og bund og nogle små huller i bunden, som et normalt filter, hvor kaffen kommer ud af.

Mvh

Thomas

Comment

LSM wrote:
                          Har den NEGATIVT omtalte maskine og den kan faktisk alt det som både mine og Jeres andre maskiner ikke kan...

Være operationsklar på under 2 minutter...
                          Gemme kaffebrikkerne efter brug...
                          Lave \"espresso\" i få bevægelser, tryk kapslen ind og trykke doseringsknappen...
                          Hvis ovenstående parametre er vigtigere for dig/jer end at espressoen smager godt så har du da den rigtige maskine...

Så som I nok kan forstå en idiotsikret maskine.:woohoo:
                          Betyder det så at maskinen har en ejer der passer til den ? :P

Mvh,

Peter
                          Rancilio Silvia - PID
                          Macap MC4 Stepless
                          Behmor 1600
                          Xpressivo Presso Barista

Comment

Maskinen er lige nu til salg for 450 dkk på dba, hvis nogen skulle ønske sådan en svend.
                            Jeg lurede på at købe den for at ha en suppleant til min Silvia. Men opgav det, da jeg googlede prisen på pods fra Lavazza, som er det eneste den kan bruge.

Bare til orientering - jeg har intet med sagen at gøre ;-)
                            Nuova Simonelli Oscar
                            (modificeret med vacuum-breaker, kedel/dampmanometer,
                            no burn steam-arm OPV)
                            Bellman CX-25 (transportabel
                            Eureka kværn
                            iRoast2

Comment

Der findes nogle triks , så man kan bruge sit eget kaffe i pods maskiner

kan ikke lige gi et link da jeg aldrig selv har haft brug for sådant noget

men har set dem på ebay
                              google så skal der nok komme noget op

men som vi jo her på forummet ved , så er det, det kaffemel vi brygger på nu en gang det vigtigste

det KUNNE jo være at sådan et monstrum kunne brygge noget drikbart , vel og mærke med noget ordentlig kaffe

de firmaer der sælger de maskiner til firmaer
                              de tjener alså ikke på maskinen

men på det de kalder kaffe :blink:

man skal ikke regne med at få en god espresso med noget i stil med bilkas den billigste . lige meget hvor god en maskine
                              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎