Opslag

Collapse
No announcement yet.

Cyklende café

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Cyklende café

For de af jer, der færdes i København City er der nu mulighed for at støde ind i den cyklende café

Ole, som jeg kender perifert, har startet den cyklende café (som endnu ikke har fået sit navn). Udstyret med en 2 gruppes La Pavoni lever maskine og en K30 cykler han rundt i city og sælger espresso fra sin ladcykel.

Hele herligheden er gasopvarmet, suppleret med et batteri til at trække kværnen og ganske charmerende.

Han er stadig ved at lære udstyret helt at kende, men allerede nu er hans espressoer langt bedre end godkendt og der er noget charmerende ved at kunne købe det på gaden.

Jeg skal se om jeg ikke kan få fingre i nogle billeder og måske endda en ruteplan :-) så I kan prøve denne nyeste tilføjelse i byens kaffeliv

Poul
    Faema E61 med oversize bryghoved
    Faema E61 Ariete
    Isomac Tea
    HotTop Analog rister
    IRoast
    Rossi RR45
    San Marco SM90

Re:Cyklende café

Fantastisk initiativ. Men det må virkelig kræve, at man kender sit maskineri, når man laver espresso udendørs i skiftende vind- og temperaturforhold.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Min kollega kender ham også Jeg glæder mig lidt til at se det, og prøve hans kaffe
      Sort som en panter, sort som slanter
      Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
      Sort som piloten I en Tie Fighter
      Sort som pletterne på Pongo
      Sort som alle andre end Tintin I Congo
      Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Jeg mødte ham på vej til arbejde for et par uger siden, og kunne naturligvis ikke stå for fristelsen til at prøve en dobbel espresso i vinter-kulden. Et meget imponerende set-up med såvidt jeg husker Risteriet-kaffe i kværnen. Det resulterede i en rigtig god kop kaffe!

Har set ham et par gange siden - og det er desværre ikke fordi det ser ud som om kunderne flokkes rundt cykelen... Håber han kan få fat, for det er da et rigtig spændende initiativ.

APK
        La Marzocco GS/3
        Casadio Istantaneo
        Gene Café
        Aeropress
        Hario V60

Comment

Stødte lige ind i Ole\'s kaffecykel ved Kongens Nytorv i lørdags. Det er et sejt set-up han har. Gas-opvarmet espressomaskine og batteridrevet Mahlkönig K-30.

Han bruger kaffe fra forskellige lokale mikro-risterier, Estate, Risteriet, Kontra og The Coffee Collective er dem jeg lige kan huske. Jeg fik en lækker 4-Estates af ham i lørdags.

Nåh ja, og han kan faktisk sidde på cyklen og brygge espresso :-)
          Klaus Thomsen
          World Barista Champion 2006
          Kig ind på vores Blog her
          The Coffee Collective

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡